Legger på seg for mye??

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Veide lillegutt hjemme her i dag morges (først gikk jeg på vekten alene og så med han i armene) og da skillet det 4,4 kg med og uten han. Han veide 3400 gram på helsestasjonen for 2 uker siden. Han hadde da lagt på seg 160 gram på 3 dager siden vi dro hjem fra sykehuset. Jeg har MYE melk og han spiser relativt ofte, ca hver 3-4 time om natten og ca 2-3 time på dagen. Han har ca 3-4 bæsjebleier til dagen og tisser mye. Det jeg lurer på er om han kan få for mye mat? Jeg pleier å pumpe 20-30 ml før hver amming da jeg har sånn spreng at han ikke får skikkelig tak om jeg ikke letter litt på trykket før jeg legger han til. I tillegg er jeg redd for han skal få for mye formelk. Kan jeg gi han for lite formelk og for mye av den fete ettermelken?
Når han ligger å dier så renner det ofte melk ut på sidene av munnen hans og noen ganger når han slipper brystet så står spruten ut av puppen. Noen som har noen tips til å redusere trykket litt?

Sent from my iPhone using BV Forum

Han er 2,5 uke :)

Ville aldri sammenlignet velta hjemme med vekta på helsestasjonen, ta en tur på helsestasjon i morgen for å veie og spør om du kan få prate litt med helsesøster om vekta og få se på vekstkurven

Min legger også mye på seg, får kun brystmelk. På Hs sier de at det er stor forskjell på brystbarn og at vektoppgangen etter hvert vil roe seg. Han har gått opp 2 kg på litt over 4 uker :p
Jeg har også mye melk, har begynt å intervallamme i tillegg til at jeg pumper en del slik at han får mer fett i melka, det har gjort at han ikke spiser like ofte, koser seg mer ved brystet, har mindre luft i magen og færre bæsjebleier :)

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen

Jeg intervallammer,3 timer pr bryst. Trykket er der i begynnelsen. Må noen ganger bare le når hele ansiktet til gutten min er helt nedspruta til tider;) men etterhvert stopper trykket ettersom han spiser. Sitter klar med kluten i tilfelle han slipper taket:) og sofaen,ja, glad vi har skinnsofa:p

Når det gjelder vekten så vet jeg ikke. Men er jo bra at de spiser godt:)

Mh

Jeg intervallammer,3 timer pr bryst. Trykket er der i begynnelsen. Må noen ganger bare le når hele ansiktet til gutten min er helt nedspruta til tider;) men etterhvert stopper trykket ettersom han spiser. Sitter klar med kluten i tilfelle han slipper taket:) og sofaen,ja, glad vi har skinnsofa:p

Når det gjelder vekten så vet jeg ikke. Men er jo bra at de spiser godt:)

Mh
tømmet du begge bryst helt før du begynte intervallammingen? merker du bedring? er litt usikker på om jeg skal gå i gang med intervallamming jeg også. Synes det blir litt vanskelig for noen ganger spiser han kun i 10 minutt og da gir jeg han samme pupp ved neste måltid, men andre ganger spiser han i 30 minutt og da pleier jeg å bytte til den andre puppen på neste amming. Holder man seg uansett til 3 timer og minst 2 amminger ved intervallamming, eller ser man litt an hvor store måltid babyen spiser og bytter bryst om han spiser lenge?

De legger ofte på seg mye i begynnelsen og så flater kurven ut. Min forrige gikk også opp 500g i uken når han var 2-3 uker gammel, men på alle kontroller fra 6 uker og videre har han alltid ligget på gjennomsnittet på vekt.

Jeg har lest at så små barn aldri kan få for mye mat.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sjekk ut ammehjelpens tips for å redusere melkemengde

Sniker fra mars.
Alle mine har lagt på seg mellom 400 og 500 gram de første ukene, men det har gått seg til etterhvert. Barn som bare får morsmelk kan ikke legge på seg for mye :)

Sniker fra mars.
Alle mine har lagt på seg mellom 400 og 500 gram de første ukene, men det har gått seg til etterhvert. Barn som bare får morsmelk kan ikke legge på seg for mye :)
Godt å høre! :)

Min lille la også på seg 500 på en uke i begynnelsen, og så flatet det litt ut.

Back
Topp