Augustbabyen

Chriztine

Forumet er livet
Augustmødrene 2014
Desemberskatter 2016
Tenkte jeg fikk lage meg en dagbok også. Ikke for noen spesiell grunn egentlig, bare tidsfordriv :)


Kjapp presentasjon;
Født i 1990, blir altså 24år i år. 1 dag før termin, faktisk ;) Har en samboer som er like gammel som meg. Vi har vært sammen i 4 år, og bodd sammen i 3år. Babyen var sånn halvveis planlagt.

Vet ikke helt enda hva jeg skal bruke denne dagboken til, men blir ihvertfall til å poste regelmessige oppdateringer. Mest så jeg kan holde litt følge selv :)
 
♥Termin: 5 august. Var egentlig 2 august, men ble flyttet 3 dager på OUL.

♥ Uker på vei: 19+4.

♥ Uker igjen: Hmm. 20+6? Haha, ble vanskelig det der...

♥ Kjønn: Vi har dessverre en litt sjenert baby, så det ville den ikke vise oss. Skal tilbake på ny UL i morgen da, for å se kjønnet. Fikk beskjed om å drikke en halvliter cola før timen ;)

♥ Navn: Navn er klart. Det har vi på alle våre fremtidige barn. Blir et gammelt, norsk navn.

♥Utålmodig: Vil ikke si at jeg er utålmodig, men lurer fælt på hvordan h*n ser ut osv.. Er glad vi har litt mer tid på å ordne ting.

♥ Vektøkning: Fortsatt på -3kg. Det er jeg veldig glad for, da jeg har litt å gå på.

♥ Hodet ned: Nei.

♥ Hodet festet: Altfor tidlig!

♥ Aktivitet innenfra: Jada, her er det party hver dag. Spesielt på kvelden, men kjenner h*n godt på dagen nå også. Såå koselig :)

♥ Høygravid: Nei.

♥ Søvn: Det er litt opp og ned. Noen dager er helt forferdelige, mens i dag har jeg masse energi.

♥ Form: Formen er bra, men sliter veldig med stiv nakke og skuldre, så får mye vondt i hodet pga det. Skal få en henvisning til fysio, tenkte jeg.

♥ Plager: Vond nakke og en del vondt i ryggen. Spesielt når jeg ligger.

♥ Barnerom: Vi har et rom til babyen, men blir ikke så vi innreder det ennå. Babyen skal sove på samme rom som oss til å begynne med.

♥ Utstyr: Bilstol er i boks, barnevogn bestilt, ellers har jeg kjøpt 3-4 klesplagg. Skal handle litt i helga om vi får vite kjønn i morgen :)

♥ Melk: Sånn startmelk? Renner masse her om kveldene. Ganske irriterende faktisk. Setter flekker på alle klærne mine.

♥ Matkikk: Gulrot!

♥Kynnere: Neeeh, tror ikke det altså.

♥ Tungt: Nope.

♥ Strekkmerker: Nei, ingen nye ihvertfall :p

♥ Tanker om fødselen: Tenker at det går supert! Er jo det jeg er lagd til, så det går nok fint. Er bare redd for at det kanskje blir KS, da morkaken fortsatt dekker åpningen. Skal på ekstra UL i uke 32.

♥ Neste kontroll: Jordmor 17 mars og lege 19 mars. Skal ta glukosebelastning den 19, fysj!
 
Koselig at du og har dagbok :)
Kan anbefale naprapat mot stiv nakke som gir hodepine. Slitt med det i mange år, og noen turer til naprapaten gjør underverker. Er jo litt dyrere enn fysio da. Har prøvd kiropraktor og manuell terapeut for det, for de er billigere, men det er langt ifra like effektivt (på meg iallfall;)). Jeg har ingen skader, det må jo tas hensyn til hvis du har det da
 
Koselig at du og har dagbok :)
Kan anbefale naprapat mot stiv nakke som gir hodepine. Slitt med det i mange år, og noen turer til naprapaten gjør underverker. Er jo litt dyrere enn fysio da. Har prøvd kiropraktor og manuell terapeut for det, for de er billigere, men det er langt ifra like effektivt (på meg iallfall;)). Jeg har ingen skader, det må jo tas hensyn til hvis du har det da
Kanskje jeg skal vurdere det. Er slitsomt å gå med vondt i nakken hele tiden... Har ingen skader ihvertfall :) Takk for tips!
 
Da har jeg vært ekstra UL i dag. Fikk ikke vite kjønnet forrige uke, så vi skulle prøve på nytt i dag. Fikk vite at det er ei jente :) Ble sååååå glad, og samboeren min hadde rett ;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Da har jeg vært ekstra UL i dag. Fikk ikke vite kjønnet forrige uke, så vi skulle prøve på nytt i dag. Fikk vite at det er ei jente :) Ble sååååå glad, og samboeren min hadde rett ;)


Sent from my iPad using BV Forum
Gratulerer så mye. Har en liten jente eg å :)
 
Får ikke sove... Men ligger nå her og kjenner på at veslejenta mi har full fest i magen. La hånda mi på magen min, og da kjente jeg sparket hennes igjennom. Såå stas :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Får ikke sove... Men ligger nå her og kjenner på at veslejenta mi har full fest i magen. La hånda mi på magen min, og da kjente jeg sparket hennes igjennom. Såå stas :)


Sent from my iPad using BV Forum
Heldig du. Har fått vite at det vil ta tid før eg kjenner spark. Morkaken liggen nemlig imellom babyen og magen. Så babyen må sparke igjennom morkaken itilegg. Og det e hun ikkje sterk nok til enda :(
 
Det er så herlig!! :) hun sparker i vei her også! Til tross for foranliggende morkake så kjenner jeg det godt :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Heldig du. Har fått vite at det vil ta tid før eg kjenner spark. Morkaken liggen nemlig imellom babyen og magen. Så babyen må sparke igjennom morkaken itilegg. Og det e hun ikkje sterk nok til enda :(
Åh, helt sikkert kjedelig å vente! Men da blir det ekstra spesielt når du kjenner første spark :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er så herlig!! :) hun sparker i vei her også! Til tross for foranliggende morkake så kjenner jeg det godt :D


Sent from my iPhone using BV Forum
Jaa! Det er så godt og betryggende. Hvis jeg dytter litt tilbake når hun sparker, så sparker hu enda mer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Åh, helt sikkert kjedelig å vente! Men da blir det ekstra spesielt når du kjenner første spark :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Gleder meg veldig til eg kan kjenne det ja. Har kjent sånne luft bobler som sprekker i magen. Men e en stund siden sist nå :(
 
Gleder meg veldig til eg kan kjenne det ja. Har kjent sånne luft bobler som sprekker i magen. Men e en stund siden sist nå :(
Huff. Man skulle fått bestemme selv hvor den morkaken skulle ligge ;)
 
Vært hos jordmor i dag. Alle mål var fine, men litt høyt SF-mål. På onsdag skal jeg ta sukkerbelastning.. Gleder meg ikke akkurat til det..


Sent from my iPad using BV Forum
 
I dag skal jeg en tur i byen og på kafé med ei venninne. Skulle bare ønske bekkenet mitt var litt bedre. Var så vondt i går, og jeg har snudd meg så mye i natt at det har ikke fått hvilt så mye..


Sent from my iPad using BV Forum
 
I dag skal jeg en tur i byen og på kafé med ei venninne. Skulle bare ønske bekkenet mitt var litt bedre. Var så vondt i går, og jeg har snudd meg så mye i natt at det har ikke fått hvilt så mye..


Sent from my iPad using BV Forum

Uff, kjipt med bekkenplager! Håper jeg slipper unna det altså.

Kos deg på venninne-date :kr


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Uff, kjipt med bekkenplager! Håper jeg slipper unna det altså.

Kos deg på venninne-date :kr


Sent from my iPhone using Tapatalk
Takk takk. Var veldig ålreit :)
Ja, det er ikke noe godt altså. Trodde jeg skulle slippe unna selv, men ble ikke slik...
Det viktigste er vel å prøve å holde seg i bevegelse i løpet av dagen. Gjør du det, så kan du være heldig å slippe :)
 
Back
Topp