Magevondt

kanskje... Men hun er fire uker, og kun siste uka nå hun har vært veldig urolig. Og de siste dagene er hun helt umulig å legge fra seg.
Vanskelig å få til å rape. Uff.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Hvis hu er vanskelig å rape kan det jo være mye luft som ligger for.
Har rape/luft problemer med jenta her. Jeg har begynt å legge henne på skuldra ei lita stund for så å sette henne oppreist slik at knærne presses litt opp mot magen hennes, da raper hun som en barsk mann. :p

Sent from my iPad using BV Forum

Klapper du henne på ryggen da? Eller stryker?

Jeg bruker å stryke mi jente når jeg legger henne over skuldra. Hun bruker både å rape og gulpe litt da.

Jeg bruker å stryke mi jente når jeg legger henne over skuldra. Hun bruker både å rape og gulpe litt da.
Har prøvd det. Funker dårlig. Legger henne også på ryggen og lager sirkler på magen. Da fiser hun iallfall.

kanskje... Men hun er fire uker, og kun siste uka nå hun har vært veldig urolig. Og de siste dagene er hun helt umulig å legge fra seg.
Vanskelig å få til å rape. Uff.

Har hørt at det er vanlig at kolikk starter etter noen uker.
Men det er liksom ingen som vet hva det kommer av. Det irriterer meg egentlig at det er "normalt" at babyer skal gråte av smerte og ingen faktisk finner ut hva som er årsaken.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har prøvd det. Funker dårlig. Legger henne også på ryggen og lager sirkler på magen. Da fiser hun iallfall.

Her funker det best å holde henne i froskestilling mot brystet mitt, holder henne under rompa og så går jeg å "humper" med henne. Altså gynger opp og ned. Fungerer best både for å rape og for å roe henne.

Men det er liksom ingen som vet hva det kommer av. Det irriterer meg egentlig at det er "normalt" at babyer skal gråte av smerte og ingen faktisk finner ut hva som er årsaken.

Begynner å lure på om det er det... faren hadde jo kolikk i 8 mnd da han var liten. Jeg sov som en stein. Tror hun er en blanding av oss. Nå skal det sies at hun ikke gråter helt ustoppelig flere timer i døgnet heller, men hun er helt avhengig av å bli bært rundt for å sovne eller trilles i vogna og så må hun sove på brystet mitt om natta. Hvis hun er våken på dagtig så tar det ikke lang tid før hun begynner å skrike hvis hun ikke blir bært rundt. Med en gang jeg legger henne ned på ryggen, så ligger hun og kaver, presser, blir rød i ansiktet, griner. Har prøvd alle metoder for å få henne til å rape, men det virker som om det er tilfeldig hvis hun får opp en rap. Har prøvd miniform, men det er begrensa hvor mye det hjelper :-(

Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg føler liksom at det er noe som ikke stemmer helt.

Begynner å lure på om det er det... faren hadde jo kolikk i 8 mnd da han var liten. Jeg sov som en stein. Tror hun er en blanding av oss. Nå skal det sies at hun ikke gråter helt ustoppelig flere timer i døgnet heller, men hun er helt avhengig av å bli bært rundt for å sovne eller trilles i vogna og så må hun sove på brystet mitt om natta. Hvis hun er våken på dagtig så tar det ikke lang tid før hun begynner å skrike hvis hun ikke blir bært rundt. Med en gang jeg legger henne ned på ryggen, så ligger hun og kaver, presser, blir rød i ansiktet, griner. Har prøvd alle metoder for å få henne til å rape, men det virker som om det er tilfeldig hvis hun får opp en rap. Har prøvd miniform, men det er begrensa hvor mye det hjelper :-(

Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg føler liksom at det er noe som ikke stemmer helt.
Kanskje det er ikke pga allergi men fordi barnet ditt trenger din nærhet for å føle seg trygt? Barna er forskjellige og noen vil være hele tiden i mammas armer .. Da er det bare å skaffe seg et bæresjal og bære :)
Jeg begynner melkefritt diett i dag fordi vesla har litt utslett på panna, bak ørene og under knærne så vil prøve en uke uten melk for å sjekke om det er kumelk hun reagerer på eller må vi prøve å finne noe annet og det kan være hva som helst :( men jeg elsker kaffen min med melk samt ost og jogurter av alle typer så det blir vanskelig .. men har gått gjennom det en gang tidligere og det hjalp..

Har du prøvd kiropraktor? Kanskje det kan hjelpa... ?

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Kanskje det er ikke pga allergi men fordi barnet ditt trenger din nærhet for å føle seg trygt? Barna er forskjellige og noen vil være hele tiden i mammas armer .. Da er det bare å skaffe seg et bæresjal og bære :)
Jeg begynner melkefritt diett i dag fordi vesla har litt utslett på panna, bak ørene og under knærne så vil prøve en uke uten melk for å sjekke om det er kumelk hun reagerer på eller må vi prøve å finne noe annet og det kan være hva som helst :( men jeg elsker kaffen min med melk samt ost og jogurter av alle typer så det blir vanskelig .. men har gått gjennom det en gang tidligere og det hjalp..

Er selvfølgelig åpen for at det kan være normalt og. Men vil utelukke ting før jeg slår meg til ro med det... Virker jo som om hun har vondt. Og hvis det er noe som kan hjelpe mot det, så vil jeg jo finne ut av det.
Kjedelig når de reagerer på kumelk :(

Har du prøvd kiropraktor? Kanskje det kan hjelpa... ?

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Har bestilt time hos manuellterapaut. Hadde ikke ledig før neste mandag :(

Akkurat likt her. Akkurat det med bæringen tror jeg har med nærhet og trygghet å gjøre.

Jeg går til kiropraktor, og når jeg var der et par uker før fødsel, så sa han at innen to uker etter fødsel skulle jeg komme innom med lillemann så han fikk se på han. For hvis han skulle hatt kolikk så var det ikke mer enn et par-tre behandlinger som skulle til for å fikse det :) når jeg var liten også, så hadde jeg kolikk, og det var da kiropraktorer ble litt mer vanlig. Da dro mamma og pappa dit å lærte hvordan man presser lufta ut av barn :) så det hjalp mamma og pappa :) så noe kan jo gjøres :)

Note to self; IKKE spis blomkål!!:eek::confused::(

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ånei.... Hylekor? :-p

Tilgangs!
Begge 2 og! :p
Uff.. tenkte ikke i det heletatt når jeg spiste middag. Må henge opp ei liste på kjøkkenet tror jeg. :p

Tilgangs!
Begge 2 og! :p
Uff.. tenkte ikke i det heletatt når jeg spiste middag. Må henge opp ei liste på kjøkkenet tror jeg. :p

Kanskje vanskelig å bære begge i bæresele da? :-P hold ut!! :-P

Kanskje vanskelig å bære begge i bæresele da? :-P hold ut!! :-P

Ja! :p heldigvis er sambo hjemme, så han må trø til å bysse. :D han ville og ha ei klar liste over hva jeg ikke kan spise for dette gidda han ikke flere ganger! Jeg må le. :p han blir mega stressa.

Huff! :/ jeg holdt på å spise brokkoli på mandag, hadde biten på gaffeln på vei opp til munnen og kom heldigvis på at den ikke skulle spises før den forsvant inn :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Da gav jeg opp hele nattesøvn å sto opp. Så da ska jeg benke meg med kaffe og tvserier på nett mens jeg bysser.

Back
Topp