Tilvenning av MME

Lille Lise✖️

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Novemberlykke 2018
Vi prøver nå å lære lillegutt å drikke mme, og det er ikke så lett.
Har ammet kun fra ett bryst helt siden han var født, å nå begynner det å bli for lite.

Først prøvde vi hipp, men den nekter han å drikke. Deretter prøvde vi nan, og etter litt så går det, men det er mye styr.

Noen som har tips? Han tar flaske veldig lett, men han blir sint når han merker at det ikke er morsmelk


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I en periode bør du pumpe og blande morsmelk med mme. Bruk mest mm til å begynne med så gradvis mer mme. Dette gjøre at de lettere venner seg til smaken av mme.
 
Trodde det smakte det samme, jeg. Lillegutt slukte alt første gang.. der tok jeg feil :p Kanskje bare vår lillegutt som er glupsk da, han spiser alt han får i munnen.
 
Trodde det smakte det samme, jeg. Lillegutt slukte alt første gang.. der tok jeg feil :p Kanskje bare vår lillegutt som er glupsk da, han spiser alt han får i munnen.

Mm tar til seg smak avhengig av hva mor spiser. Noen babyer har sterke formeninger om hva de liker, noen ganger må man kanskje prøve forskjellige mme typer for å finne en babyen liker. Den som minner mest om mamma sin melk kanskje?
 
Mm tar til seg smak avhengig av hva mor spiser. Noen babyer har sterke formeninger om hva de liker, noen ganger må man kanskje prøve forskjellige mme typer for å finne en babyen liker. Den som minner mest om mamma sin melk kanskje?

Hvilken er det mon tro? :p hehe..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tror nok du må bytte merke, kanskje helsesøster kan hjelpe deg ?

Tror ikke du bør blande mm og mme i samme flaske, da ville jeg nok heller laget 2 flasker en med mme og en med mm.

Bare et lite tips - mange barn liket gjerne bedre ferdig blandet mme på boks enn den du blander selv, vet nan har bokser med ferdig blandet mme, det blir kanskje litt dyrere enn med pulvet, men kan være vært et forsøk :)

Lykketil !
Vi prøver nå å lære lillegutt å drikke mme, og det er ikke så lett.
Har ammet kun fra ett bryst helt siden han var født, å nå begynner det å bli for lite.

Først prøvde vi hipp, men den nekter han å drikke. Deretter prøvde vi nan, og etter litt så går det, men det er mye styr.

Noen som har tips? Han tar flaske veldig lett, men han blir sint når han merker at det ikke er morsmelk


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tror nok du må bytte merke, kanskje helsesøster kan hjelpe deg ?

Tror ikke du bør blande mm og mme i samme flaske, da ville jeg nok heller laget 2 flasker en med mme og en med mm.

Bare et lite tips - mange barn liket gjerne bedre ferdig blandet mme på boks enn den du blander selv, vet nan har bokser med ferdig blandet mme, det blir kanskje litt dyrere enn med pulvet, men kan være vært et forsøk :)

Lykketil !

Har faktisk prøvd nan sin ferdigblandet en gang menst vi var på kjøpesenter, og den drakk han faktisk med en gang :eek:


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har faktisk prøvd nan sin ferdigblandet en gang menst vi var på kjøpesenter, og den drakk han faktisk med en gang :eek:


Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe, se der ja :) da har du et alternativ til, vis det skulle vise seg at han ikke liker noen typer mme :)
 
Ja, en boks koster vel 10 kr så blir dyrt i lengden, men skal du amme og gi mme i tillegg, eller gå helt over til mme?

Hvor gammel er gutten din? :)

Planen er å amme og gi mme i tilegg. Jeg ammer kun fra ett bryst, har ikke melk i det andre heller. Han er 3 mnd om noen få dager , så tror han begynner å trenge mer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har du prøvd litt malt i? hvis ikke baby får knip av det så er det jo sundt med malt:) smaker godt da.
 
Back
Topp