Løfte tungt

Lix

Gift med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hei!

Noen som har noen formening om hvor forsiktig en bør være med tunge løft? Jeg er jo kun 4 uker på vei nå men vil ikke ta noen sjanser. Det er en del løfting på deltidsjobben min pluss at jeg skal flytte på lørdag og lurer på hvor mye jeg kan bidra med bæring. Noen som vet?
 
Jeg har ikke hørt noe om at løfting skal være farlig for svangerskapet. Er man stor og tung så bør man jo ikke overbelaste seg, men ved 4 uker er jo ikke det akkurat noe problem.
 
Er først og fremst uti svangerskapet man skal være forsiktig, pga at sener og ligament blir slakkere og skade for å forstrekke noe øker.
Men med god løfteteknikk er det null problem, jeg løftet masse tunge ting daglig sist, no problemo :)

Løfter tungt nå og, bærer på den jeg har fra før også, er jo ikke som man strammer musklene så livmora vrenger seg ut :p
 
Ok takk for svar :) Har bare lest at det er økt fare for spontanabort da :S Men er jo mye forskjellig som står


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Legen sa til meg i dag at vi ikke måtte tro på alt hysteriet vi leste på nett, hihi. Vi kunne stole på sider med referanser og fagfolk, men var lurt å ta "synsing" til andre mennesker med ei klype salt :) Som skrevet over - god løfteteknikk, da er det ikke noe problem :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei, jeg ville ikke ha gjort det. Nå er jeg i en annen situasjon enn deg, fordi vi har brukt lang tid og prøverør for å kunne bli gravid. Men i hele denne prosessen har jeg blitt fortalt at man IKKE skal løfte tungt. Dette har vært alt fra leger til alternative som har sagt det sammme. Ei venninne av meg kjørte den flytteprosesse for et familiemedlem, hun aborterte kort tid etterpå. Det kan ha vært noe annet som var galt, men jeg hadde ikke utsatt meg for det.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hei, jeg ville ikke ha gjort det. Nå er jeg i en annen situasjon enn deg, fordi vi har brukt lang tid og prøverør for å kunne bli gravid. Men i hele denne prosessen har jeg blitt fortalt at man IKKE skal løfte tungt. Dette har vært alt fra leger til alternative som har sagt det sammme. Ei venninne av meg kjørte den flytteprosesse for et familiemedlem, hun aborterte kort tid etterpå. Det kan ha vært noe annet som var galt, men jeg hadde ikke utsatt meg for det.


Sent from my iPad using BV Forum

Takk for svar. Kommer nok til å være forsiktig. Er jo mange sterke karer som kan bære så :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Når man er så kort på vei har det ikke så mye å si! Fostret e veldig beskyttet nå :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I Danmark er det offentlige anbefalinger om ikke å løfte tyngre enn 13 kilo eller noe, når man er gravid pga fare for SA. Søk litt på nettet, så står det sikkert noe om det..
 
Jeg har hørt at det er mest av hensyn til større fare for bekkenløsning at man skal være forsiktig, og at riktig løfteteknikk er veldig viktig. Bekkenløsning er virkelig ikke godt, så det er ikke å anbefale! I dette sv.skapet har jeg ikke hatt bekkenløsning, og løfta ca 20-25 kg ofte, men passa på hvordan jeg løfter. Det har ihvertfall gått veldig fint for meg nå.
 
Jeg har alltid løftet som vanlig, men googlet nå og ser som nevnt den danske anbefalningen om å ikke løfte over 12-13kg, eller 1000kg samlet i løpet av en dag. Flaks for meg jeg ikke bor i danmark for dette følger ikke jeg :p

Men jeg er vant til å løfte mye og tungt, har alltid gjort det og har god løfteteknikk og er sterk.
Det står jo også at dette er veldig individuelt, jeg ville absolutt ikke slått meg løs med tyngre løft enn man pleier som gravid. Er man redd for å løfte tungt bør man jo heller ikke gjøre det. Det meste kan deles opp i flere mindre løft :)

Følg magefølelsen? :)
 
Jeg er også forsiktig med å ikke løfte for tungt, bare fordi mann hører så mye forskjellig og jeg syns det er greit å unngå tung løfting bare sånn for sikkerhetsskyld. Det tyngste jeg løfter er sønnen min på 10kg :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Jeg er også forsiktig med å ikke løfte for tungt, bare fordi mann hører så mye forskjellig og jeg syns det er greit å unngå tung løfting bare sånn for sikkerhetsskyld. Det tyngste jeg løfter er sønnen min på 10kg :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Tenker litt sånn jeg også :) også har jeg en veldig sterk kjæreste som har drevet med vektløfting så han tar jo løftingen uten noe problem :) Spørs om min jobb blir å delegere :p fnis!
 
Der jeg jobber blir det ofte mye løft og tungt arbeid. Jeg har elegant sneket meg unna :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp