Kaving

Missy

Glad i forumet
Hei!

Lillegutt kaver av og til om natten. Bein og armer virrer rundt i ett kjør. En del lyd innimellom og. Jeg har tenkt det kanskje var luft, men det fortsatte også etter luft var kommet ut og bleier ble skiftet. I natt har det vært ekstremt da, lite søvn på ho mor! Noen som har opplevd det samme? Vet hva det kommer av?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sønnen min er også sånn.. Han får ikke til å sove menst armene vifter rundt i ansiktet hans osv. Min løsning har blitt at jeg må pakke han stramt inn i ett teppe så han ikke klarer å bevege armene! Føler meg veldig slem, men det er det som må til og da sovner han med en gang :) løsner på teppet når jeg går å legger meg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min også! Og sånn var storebror også. Da måtte vi pakke ham inn i et teppe hver natt. Denne gangen kom jeg over noe som heter baby swaddler fra Ergobaby på nett, kjøpte da jeg var gravid i tilfelle nestemann var likedan. Funker sykt bra!! Nå har det blitt en rutine at han pakkes inn i den hver kveld, blid og fornøyd og sover som en stein:D Kaver veldig mye i den også men får ikke beveget armene så mye at han forstyrrer seg selv. Lurer på hvordan natta hadde vært uten, for noen ganger har han klart å vri seg ut av den om morgenen, og flytter seg alltid lenger opp i senga hver natt så han stanger i enden. Kan ikke få anbefalt den nok!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ok, da skal jeg prøve å "pakke han inn". Men sovner han av seg selv sånn da eller? Jeg må amme han i søvn nemlig. Hvordan gjør dere det?

Hadde tenkt å kjøpe sånn nattpose, noe erfaring med det


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ok, da skal jeg prøve å "pakke han inn". Men sovner han av seg selv sånn da eller? Jeg må amme han i søvn nemlig. Hvordan gjør dere det?

Hadde tenkt å kjøpe sånn nattpose, noe erfaring med det


Sent from my iPhone using BV Forum

Vi bruker nattpose, hun trives veldig godt i den og jeg trenger ikke å bekymre meg for at kommer under dyna, eller blir kald, men armene er jo likevel fri så om han slår seg selv hjelper det kanskje ikke så mye?

Vesla kavet en del i senga før, slo seg selv og fant derfor ikke roa, men så ga jeg henne en koseklut så nå dytter hun nesa og hele ansikte inn i den og holder fast i den med hendene sine. Finner roa veldig fort og koser seg i senga sin:)

Nå kaver hun bare om hun er sulten, eller veldig glad :)
 
Sant, henda er jo ikke låst i en nattpose! Ost poeng:) Hihi! Har tenkt på koseklut og. Sikkert teit spm, men sørger du for at din lukt er på den før du gav den? Hvordan få han til å bruke koseklut? Merker han innimellom at han prøver å dra gulpeklutenen han ligger med hodet på opp mot ansiktet. Er heldigvis ikke hver natt han kaver, men natt til i dag var ekstrem. Hele tiden føltes det ut som!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Haha, ost poeng = godt poeng;)

Hva slags nattpose bruker du forresten?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ok, da skal jeg prøve å "pakke han inn". Men sovner han av seg selv sånn da eller? Jeg må amme han i søvn nemlig. Hvordan gjør dere det?

Hadde tenkt å kjøpe sånn nattpose, noe erfaring med det


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gir han pupp på sengekanten rett før han skal legge seg, og da sovner han ofte ja. Men det er også ganger der han er våken , da ligger han bare å prater litt åsså sovner han til slutt :)

Vi har også en sånn sovepose fra ikea , når vi brukte den måtte hendene ver inne i posen, ikke gjennom armhullene for da ble det bare kaving ! :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har lest et sted at man ikke skal begynne å binde/swaddle barn ETTER 2mnd alder, da det kan hindre motorisk utvikling, men det kan fortsettes med hvis barnet har blitt vant med det siden fødsel opp til 4mnd eller noe. Min ville blitt sint om jeg hadde hindret armene hans i å bevege seg nå. Han sutter jo på hendene om kvelden som kos osv...
 
Ok, da skal jeg prøve å "pakke han inn". Men sovner han av seg selv sånn da eller? Jeg må amme han i søvn nemlig. Hvordan gjør dere det?

Hadde tenkt å kjøpe sånn nattpose, noe erfaring med det


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg har pakket ham inn og gitt pupp på sengekanten etterpå, i mørket:) Så har jeg prøvd å legge ham mens han er kjempetrøtt men før han sovner. Ikveld var det pappaen som la ham, for første gang. Da ammet jeg en liten stund før han skulle legge seg, så fikk de med en liten flaske med mm inn på soverommet, så det skulle bli mest mulig lik rutine. Funket knallbra, han sovnet innen en halvtime og har nå sovet i snart to timer uten å våkne:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har lest et sted at man ikke skal begynne å binde/swaddle barn ETTER 2mnd alder, da det kan hindre motorisk utvikling, men det kan fortsettes med hvis barnet har blitt vant med det siden fødsel opp til 4mnd eller noe. Min ville blitt sint om jeg hadde hindret armene hans i å bevege seg nå. Han sutter jo på hendene om kvelden som kos osv...


Noen som vet sikkert?! Kan høre med helsesøster! Ja, kan være han blir stri hvis armene blir pakket inn for han og sitter på de litt og bruker de aktivt! I vognen blir han sint hvis de ikke ligger fritt sånn at de kan ligge oppover! Hm..natten har vært mye bedre i natt, vært flink:) kun kavet en gang, og da var det pga luft.fikk en god bleie!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min kaver veldig når hun har luft eller må bæsje:) så lenge baby ikke gråter ville jeg dradd dynen over hodet ,altså ditt hode :p, og prøvd sove! plutselig våkner du og oppdager at baby har sovnet igjen og du har sovet et par timer:)
 
Min kaver veldig når hun har luft eller må bæsje:) så lenge baby ikke gråter ville jeg dradd dynen over hodet ,altså ditt hode :p, og prøvd sove! plutselig våkner du og oppdager at baby har sovnet igjen og du har sovet et par timer:)

Det har jeg gjort siden vi kom hjem fra sykehuset, var så syk de første ukene at jeg ikke klarte å stå opp hvis ikke det var gråt. Lille gutt har sovet minst 5 timer sammenhengende hver natt siden han var ca 4 uker, nå er han oppe i 8-10 timer sammenhengende søvn før amming, vanligvis.

Jeg sover jo ikke så sammenhengende, våkner vanligvis noen ganger i løpet av natta fordi han snorker, ikke snorker (blir jo vettskremt når underbevisstheten ikke hører lyder fra senga hans på en liten stund) eller han kaver.
 
Sant, henda er jo ikke låst i en nattpose! Ost poeng:) Hihi! Har tenkt på koseklut og. Sikkert teit spm, men sørger du for at din lukt er på den før du gav den? Hvordan få han til å bruke koseklut? Merker han innimellom at han prøver å dra gulpeklutenen han ligger med hodet på opp mot ansiktet. Er heldigvis ikke hver natt han kaver, men natt til i dag var ekstrem. Hele tiden føltes det ut som!


Sent from my iPhone using BV Forum
Haha, ost poeng = godt poeng;)

Hva slags nattpose bruker du forresten?

Nei, hun får en helt ren en til natten, men i starten fikk hun en som var brukt under kveldsmaten, høres litt ekkelt ut, men da luktet kluten av melk :p jeg legger kluten på høyre side av ansikte og nedover magen hennes, da holder hun rundt den, kjempe søtt :D

vi har kjøpt vår på ikea og er kjempe fornøyd med den! Vi har den største nå.

Slitsomt for både mor og barn når de små kaver, blir ikke mye søvn av det :/

Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her kaves det mye!
Hun sover godt noen netter og andre netter så er hun i andre enden av senga og hode i fotenden og lignende :p har somregel sovepose på henne men jaggu kommer hun seg rundt fordeom :p
Hvis dere ser på bilde så blir hun like sjokka hver gang hun vokner en annen plass enn der hun sovnet ;-)
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1394741393228.jpg
    1394741393228.jpg
    53,3 KB · Visninger: 35
  • Liker
Reactions: Sam
Hehe!:) så søt!!!!!

Han her og beveger seg langt bort fra der han egentlig lå. Nå ligger ikke han i egen seng enda, det vil han ikke. Så innimellom ligger jeg helt på kanten av sengen! Da har lillegutt "dyttet" meg ut:p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hurra! Han har sovet i egen seng i 6 timer i natt!!:) *stolt kånemor* flyttet han over insin egen seng når jeg la meg, og det funket! Morsomt når jeg sku hente han for å gi han mat, da lå han skvist inn i et hjørne fordi han har beveget seg:p men jeg tror både han og mor har sovet bedre:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er imponert over min lille og, hun sov fra 1930 - 0400!!! åtte og en halv time:D så drakk hun litt kl fire for så så sove til 07! Hun sov i vognen i hele natt, vi legger henne i vognen syntes det var praktisk, men skal snart sove i sengen sin:)
 
Jeg er imponert over min lille og, hun sov fra 1930 - 0400!!! åtte og en halv time:D så drakk hun litt kl fire for så så sove til 07! Hun sov i vognen i hele natt, vi legger henne i vognen syntes det var praktisk, men skal snart sove i sengen sin:)


Wow, imponerende!!:)

her får han mat hver 3.time om natten. En gang gikk det 5 timer, rekorden!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp