Lille spire lille!

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Jeg og sambo har prøvd på nr 2 i 3,5 år og er evig takknemmelig for ENDELIG å se en positiv test :) første siden min datter ble unnfanget. Vi er litt usikker på om alt går bra, men vi må bare være positive og håpe på det beste. Vi var så heldig at selveste valentines day 14.02.14 fikk vi vite om underverket! :)

Ikke bare det, men jeg er født i oktober og datteren min, pluss denne spien skal nok bli førdt i oktober :) For en fantastisk mnd det blir :D

Takket være IVF på Riksen har gjort at vi fikk til underverket på 1. forsøket, noe absolutt ikke forventet. Så på pp40 fikk vi det til! Lykke!!! Og ikke bare det, men vi har 4 egg på frys om vi ønsker nr 3 :) Og jeg har alltid ønsket meg tre barn, så hvem vet! Kanskje jeg er såååååå heldig! Men nå blir jeg evig lykkelig om det blir en nr 2 hvertfall.

Ja da tørr jeg å begynne å skrive litt her siden jeg har en del symptomer og må bare innse at jeg faktisk er gravid.

Jeg er idag uke 5+4 og er kvalm, svimmel og konstant trøtt. For meg er dette gode symptomer. Syns brystene er litt hardere, men ikke nødvendigvis større.

Skal idag til legen for å sykemelde meg en liten periode, sidne jeg har en veldig aktiv jobb. går frem og tilbake hele dagen, bære tunge esker og klær. Pluss jeg er leder, som har en del ekstra å tenke på. Mye stress lettere sagt.
 
Uke 5+5: Ja da er man sykemeldt ut uka pga kvalme og svimmel...egentlig veldig godt siden det er mye stress i tilegg denne uka. Går bra hjemme, og sliter ikke like mye med kvalme når jeg er i ro, men med en gang jeg stresser litt så kommer intens kvalme.

Ja håper spiren vokser fint inni magen nå og at alt står bra til....føler jeg gleder meg til å komme over 6 uker...for da føler jeg et lite håp mer om at det vil gå bra. Er skikkelig redd for at stress skal gjøre at jeg mister...så frem til uke 12 tar jeg det pent uansett. er ikke verdt det om stress skal ødelegge.

Spiren er så høyt ønsket, pluss min datter ønsker seg en bror eller søster veldig sårt. Så dette må bare gå bra <3
 
Uke 5+6: Må si kvalmen er et lite hakk bedre idag, men sikkert fordi jeg tar det med ro. Energien er lav, men gjør mitt beste huslig :) Vil heller ha energi til snuppa jeg som ikke så altfor skal hente i barnehagen.

Hadde jeg vært bedre hadde jeg latt henne være hjemme med meg noen dager, men formen er så crappy at bare sover og slapper av hele dagen.Så stakars henne hadde nok kjedet seg veldig. men en dag jeg føler meg mer i form skal jeg jaggu la henne få ha en dag hjemme, det fortjener hun. Jeg lar henne få korte dager, sender henne senere i barnehagen og henter tidligere. det letter litt på samvittigheten min.

Må bare skryte av min lille datter (som blir 5 år i oktober), hun har jo klart å få med seg at jeg har en spire i magen, og gleder seg som bare til å bli store søster. Snakker masse om det og tar på magen min. Stryker over og legger hodet inntil. igår spurte hun på å få se på hvordan babyen kom ut, og jeg visste henne diskret, men fin vannfødsel. Hun satt inntil meg og bare spurte masse :) Hun syns det var faktisk spennende. He ri hus er vi åpne på det meste, og merker hun er en veldig åpen og kjærlig jente. Syns det var ekstremt tidlig at hun fikk vite det, men hun har store ører når vi voksne snakker, og vi glemmer noen ganger hvor stor hun begynner å bli.

Uansett jeg er takknemmelig for jeg har ei fantastisk datter, som gir så mye kjærlighet og viser omsorg :) Hun blir verdens beste søster, det skal sies! Sa at hun ville dele rommet med babyen også!

Men har vært ærlig også at ting kan skje.

Dagens var mest om min helskjønne datter, fordi hun fortjener det og fordi hun er det beste som har hendt meg. <3
 
Uke 6+3: Ukene går tregt når man går hjemme, men formen er rett og slett beskrivelig ille til tider, så da orker jeg ikke annet enn å slappe av og sove på dagtid før jeg henter min datter. Hun komemr hjem tidligere og jeg bruker all min energi på henne, for hun gir meg god energi :)

Ja merker kvalmen har tatt seg opp enda mer idag...en mm fra å kaste opp hele tiden....men igår hadde jeg ingen kvalme og var mega bekymret! Så takker for at jeg kvalmen tross alt, for da bekymrer jeg meg mye mindre for at det skal være noe galt.

Herremin, neste uker er det ultralyd!!! åhhh som jeg gleder meg :) jeg trenger å få enda en motivajson for å tenke at alt går bra <3
 
Uke 7+3: helgen har gått kjempe fort heldigvis! Men vanlig hverdag, så da regner jeg med at dagene går sakte frem til ul....jeg og sambo gruer oss masse! men gleder oss masse...herremin ønsker bare å se et hjerte som dunker så flott, så klarer jeg å glede meg mye mer <3

Jeg er flink til å lytte til kroppen og presser ikke meg for mye om jeg ikke orker. Men merker jeg svaner å orke å være aktiv og ikke bare trøtt og kvalm hele tiden. Men ser meg heldig som får ha den æren å være gravid...så tross alt kjedelig dager, intens kvalme...så ser jeg målet fremme :) Lykkerus hver dag jeg kjenner kvalmen...slik at jeg føler meg trygg at alt er bra for lille spiren vår <3

Tror ikke mange skjønner hvor privilegium det er å være gravid! dette har vi ventet så lenge på, og jeg bare elsker tanken på at en baby skal vokse seg stor i magen! Kommer til å elske magen like mye som sist <3

2014 er året vårt <3 Gleder meg over hver eneste dag jeg har med spiren i magen :) Og sparer opp masse god energi til min kjære datter kommer hjem <3 Lille hjerterota mi som har skapt mye glede i 4,5 år.

Sofaen og tven er min venn <3 Savner litt besøk i disse dager da :)
 
Imorgen er dagens dommedag eller gledesdag!!!! herremin etter alle fruene her inne som har mistet stakkar...må jeg innrømme at jeg blir ekstra redd....tvi tvi for oss resten her inne slipper noen fler dommedager ....heller masse glede fremover.

Får ikke sove...bare tenker og gruer meg til imorgen...klokken 9.30 får vi beskjed om alt er bra eller ikke...etterlengtet dag for å si det mildt. Kvalmen er her, så håper på at alt er i orden.
 
Uke 7+5:

Jaaaaaaaa Lykke! Lille spiren sitt hjerte dunket så flott og er nå 16 mm stor :) Nye termindato ble 26.10.2014 ;) Så var ganske så likt som jeg trodde :) 1069882_10152300333436341_1362643497_n.jpg
 
Takk :D Veldig glad!!!!
 
Back
Topp