Skuffa over arbeidsplassen

Johma

Flørter med forumet
Jeg må bare syte litt.. Sitter her å er oppriktig irritert og lei meg, også er jeg sykt hormonell attpåtil.. Gjør ikke saken noe bedre :smiley-angry016

Jeg har en deltidsjobb ved siden av studiene. Jobber annen hver helg. Ingen problem det, men nå er jeg i praksis om dagene og da kan jeg ikke jobbe fredagskvelder de helgene jeg skal jobbe, kun lørdag og søndag. Denne praksisen er veldig tung, da vi har stort fokus på ledelse.

I dem siste månedene så har jeg ikke jobbet fredagskvelder (har ikke blitt satt opp på fredager) så jeg tenkte det ikke ville bli noe problem med jobb og praksis:) men neida... Det ble bare styr nå!
Jeg fikk rett og slett kjeft på facebook. Jeg var tydeligvis ingen god medarbeider siden jeg ikke har fortalt om praksisen min, noe jeg har gjort og de vet jeg er i praksis! Jeg fikk også beskjed om at "jeg måtte huske på at jeg har en jobb!!" - hva med skolen da? Skal jobben gå utover skolegangen min? :(

Jeg tenkte ikke at praksisen ville gå utover deltidsjobben, siden det kun er på jobben annen hver helg, og jeg kun jobber lørdag og søndager... De hadde satt meg opp på 3 fredager i denne måneden, og når jeg pent forklarte at jeg er i praksis... Ja... Da.... Arg, ble skikkelig skuffa nå.

Vi har også en facebook side for oss ansatte der vi kan bytte vakter, prate sammen og diverse annet, og inn der skrev sjefen RETT ETTER at han hadde kjefta på meg at det skulle bli personalmøte snarest med obligatorisk oppmøte, og at han skulle ha medarbeidersamtaler med "diverse" ansatte..
Startet der for 5 mnder siden. Da skrøyt de sånn av hvor bra bedriften var, og hvor god personalpolitikken var.. Fikk også da beskjed om at "skole går foran jobb".. Men nå føler jeg det er helt omvend!
Synes dere jeg overreagerer? :( :( Gruer meg skikkelig til å gå på jobb i helga :(
Er sjeleglad for at jeg er inne i systemet hos matvarebutikken på hjemplassen min og kan komme dit å jobbe når jeg ønsker det. :)
 
Må først si at vi har veldig mye til felles! Jeg har også deltidsjobb ved siden av studiene, ca annenhver helg jeg også og er nå i praksis. Jeg skjønner veldig godt at du er skuffet. For det første så er det annenhver helg du har tatt på deg, alt annet må avklares med deg. Skole skal alltid komme først! Det har jeg vært veldig klar på på min jobb. Likevel har jeg noen ganger prøvd å tatt på meg mer enn jeg burde fordi jeg har følt at jeg burde, og dette har resultert i at jeg ikke har følt at jeg har fått nok forberedelsestid :S Så langt du har kontrakt på annenhver helg har ikke de noe de skulle ha sagt! Alt ekstra må avklares med deg! Bare husk på hva du har krav på. Det høres ikke ut som at ledelsen på jobben din er seriøse når de holder på slik.
 
Jeg ble veldig sjokkert selv også, ettersom jeg har hatt inntrykk av at de er seriøse ellers.. Derfor jeg er så ekstremt skuffet over det jeg fikk over facebook, og det som ble skrevet på ansattsiden. Det trenger selvfølgelig ikke være rettet mot bare meg, men føler selvfølgelig det når jeg allerede noen sekunder før har fått kjeft..
Har heldigvis kontrakt på det :)
Skikkelig irritert. Det var ikke noe problem i forrige måneden, så hvorfor skal det bli det nå? Mulig de bare har en dårlig dag.. Uansett, skal vel ikke gå utover meg. Praksis er jo veldig viktig! :(
 
Jeg er også som deg forresten, tar på meg litt ekstra nå- og da, men i praksisen så funker det bare ikke, da må jeg konsentrere meg om den :( har ellers vært flink å stilt opp om jeg har hatt mulighet, så skjønner ingenting akkurat nå.. Er bare veldig irritert å måtte få det ut en plass :eek:
 
Herlighet, er det mulig? :confused: Slik skal virkelig ikke en sjef oppføre seg! Synes absolutt ikke at du overreagerer.
 
Er arbeidsgiver selv og her syns jeg du har helt rett :) Jeg har både heltid og deltidsansatte hos meg. De heltidsansatte setter jeg opp litt som det passer for meg/jobben siden de ikke gjør noe ved siden av. Men de deltidsansatte klarerer jeg alltid med før jeg gjør evt endringer i turnusen. De har jo fått en kontrakt og eventuelle ekstravakter spør jeg alltid om - setter ALDRI bare opp folk. Jeg er forsåvidt enig i at man må huske på at man har en jobb selv om man går på skole, men for meg så gjelder det mer ekstreme tilfeller hvor de alltid bytter vekk vakter eller ikke kan jobbe pga prøver el. Har man tatt på seg noen faste vakter må man kunne planlegge skolearbeid utenom de. Men der har jo du alt ditt på det rene, du skulle jo kun jobbe annenhver helg :)
 
Er arbeidsgiver selv og her syns jeg du har helt rett :) Jeg har både heltid og deltidsansatte hos meg. De heltidsansatte setter jeg opp litt som det passer for meg/jobben siden de ikke gjør noe ved siden av. Men de deltidsansatte klarerer jeg alltid med før jeg gjør evt endringer i turnusen. De har jo fått en kontrakt og eventuelle ekstravakter spør jeg alltid om - setter ALDRI bare opp folk. Jeg er forsåvidt enig i at man må huske på at man har en jobb selv om man går på skole, men for meg så gjelder det mer ekstreme tilfeller hvor de alltid bytter vekk vakter eller ikke kan jobbe pga prøver el. Har man tatt på seg noen faste vakter må man kunne planlegge skolearbeid utenom de. Men der har jo du alt ditt på det rene, du skulle jo kun jobbe annenhver helg :)

Ja, er enig med deg i den, og skjønner godt de ekstreme tilfellene, når man har tatt på seg en jobb:) Jeg har ellers stilt opp, både på dagtid, ekstra i helger og på kveldstid om andre har vært syk. Så jeg ble bare veldig med meg her jeg satt, følte det "kom ut av det blå" siden jeg ellers har vært grei å ha med å gjøre (håper jeg :p) hehe, og praksisen min varer ikke for evig, men den krever bare mye ekstra. Akkurat nå føltes det ut som kanskje DE hadde inntrykk av at dette var evigvarende :p . Mamma er også arbeidsgiver som deg, og jeg pratet med henne i stad, og sa mye av det samme som du sier her nå. Hun sa også at uansett så skal man ikke ta det på denne måten, selv om man kan være litt frustrert pga at ting ikke går opp. Denne jobben har kun 3 stk heltidsansatte, resten er deltidsansatte med forskjellige prosentstillinger. Lørdager og søndager annenhver helg er mine vakter, ellers må de spørre. De er flinke til å spørre ellers, men når de lager ny månedesturnus så er det ikke alltid vi blir sport på forhånd, blir bare satt opp i hist og pist. :/
 
Syns ikke du overreagerer. Dette virker utrolig uprofesjonelt av sjefen din :/
 
Ja, er enig med deg i den, og skjønner godt de ekstreme tilfellene, når man har tatt på seg en jobb:) Jeg har ellers stilt opp, både på dagtid, ekstra i helger og på kveldstid om andre har vært syk. Så jeg ble bare veldig med meg her jeg satt, følte det "kom ut av det blå" siden jeg ellers har vært grei å ha med å gjøre (håper jeg :p) hehe, og praksisen min varer ikke for evig, men den krever bare mye ekstra. Akkurat nå føltes det ut som kanskje DE hadde inntrykk av at dette var evigvarende :p . Mamma er også arbeidsgiver som deg, og jeg pratet med henne i stad, og sa mye av det samme som du sier her nå. Hun sa også at uansett så skal man ikke ta det på denne måten, selv om man kan være litt frustrert pga at ting ikke går opp. Denne jobben har kun 3 stk heltidsansatte, resten er deltidsansatte med forskjellige prosentstillinger. Lørdager og søndager annenhver helg er mine vakter, ellers må de spørre. De er flinke til å spørre ellers, men når de lager ny månedesturnus så er det ikke alltid vi blir sport på forhånd, blir bare satt opp i hist og pist. :/

Jeg ville snakket ut med sjefen ansikt til ansikt, så får du forklart din side ordentlig :) Virker jo som om du har et bra forhold til arbeidsplassen, så dumt hvis det skal bli ødelagt over noe som egentlig bare er en liten sak :)
 
Jeg ville snakket ut med sjefen ansikt til ansikt, så får du forklart din side ordentlig :) Virker jo som om du har et bra forhold til arbeidsplassen, så dumt hvis det skal bli ødelagt over noe som egentlig bare er en liten sak :)

Jepp, regner med jeg er en av de "diverse ansatte" som skal inn til samtale, så tar det da. To av de andre deltidsansatte var i Amerika i 3 uker nylig, uten å ha tatt seg ut ferie. Vi jobbet ekstra de ukene de var borte. Så at det tilrettelegges for fritid, tenker jeg at det ikke burde være noe problem å tilrettelegge for meg og praksis, noe som har en viktighet i seg :) Kanskje de sier noe annet på møte også, håper det.. Orker ikke å gå i svangerskapet å grue meg til jobb, eller være deppa pga dette. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jepp, regner med jeg er en av de "diverse ansatte" som skal inn til samtale, så tar det da. To av de andre deltidsansatte var i Amerika i 3 uker nylig, uten å ha tatt seg ut ferie. Vi jobbet ekstra de ukene de var borte. Så at det tilrettelegges for fritid, tenker jeg at det ikke burde være noe problem å tilrettelegge for meg og praksis, noe som har en viktighet i seg :) Kanskje de sier noe annet på møte også, håper det.. Orker ikke å gå i svangerskapet å grue meg til jobb, eller være deppa pga dette. :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Det ordner seg sikkert :) Helt enig med deg at når det tilrettelegges for fritid bør det tilrettelegges for praksis. Som du sa så hadde du gitt beskjed også :) Bare et lite tips til neste gang fra en distré og vimsete arbeidsgiver: flere beskjeder etterhvert som det nærmer seg er ikke dumt og blir absolutt ikke oppfattet som mas (hos meg ihvertfall! :) )
 
Det ordner seg sikkert :) Helt enig med deg at når det tilrettelegges for fritid bør det tilrettelegges for praksis. Som du sa så hadde du gitt beskjed også :) Bare et lite tips til neste gang fra en distré og vimsete arbeidsgiver: flere beskjeder etterhvert som det nærmer seg er ikke dumt og blir absolutt ikke oppfattet som mas (hos meg ihvertfall! :) )

Takker for tips! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp