Misfornøyd på gulvet... hjelp!

Tumle

Glad i forumet
Jeg har ei veldig aktiv jente som til nå har elsket å ligge på gulvet... Hu ruller seg i alle retninger og kommer seg stort sett der hu vil.. I det siste har hu prøvd å komme seg fremover, men får det ikke til. Ligger bare og slår med armer og bein og vræler i sinne! Dette har pågått i 3 uker nå... Hu roper generelt mye, men for tida er det ekstremt! Blir helt ør i hodet.

Spørsmålet er egentlig: Er det noe jeg kan gjøre for at hu skal lære seg å komme fremover? Tilrettelegge litt? Eller må jeg bare vente i evigheter? Skal sies at hu brukte lang tid på å lære seg å rulle også, var nesten rundt i 1,5 måned før hu plutselig snurra seg rundt ordentlig.

Kan alle babyene her inne å åle seg eller krabbe nå?

Spurt på HS? :)

Min krabber nå :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Min kan ikke åle seg, litt sein. Meg kommer seg bakover og i ring. Har kjøpt noen antiskliknebeskyttere for å gjøre det lettere. Han blir også frustrert, tror ikke det er lenge til. Står på kne, så kanskje han begynner å krype først.

Sent from my iPad using BV Forum

Har hørt at mange lærer seg å krabbe raskere med sånne antiskli strømpebukser :) Hvis gulvet er glatt kan du jo også ha en matte slik at det blir lettere. Men du har sikkert prøvd?

Mia krabber og reiser seg, men alle er forskjellige så ville ikke bekymret meg. Men er du bekymret så hør med HS :)

Min krabber ikke og er ikke i nærheten en gang. Åler seg heller ikke. Hs sa at han var sterk nok til å gjøre det, men han var fornøyd med å være i ro - så da var han i ro :) hun regnet med det kom til å gå fort når han først startet å utforske. Barn er så forskjellige. Mi eldste gikk når hun var 11 mnd. Mi mellomste krabbet ikke før hun var 10,5 mnd. så der var det litt forskjell :)

Ene tingen vi trener på med joakim et å stå i firfot, fysioterapeut som viste oss det. Då skal han altså ha beina under seg og støtte seg på armene. Då blir han sterkere pp fremsiden og sånt. Kanskje det kan hjelpe til å begynne med krabbing og? Har prøvd å bevege armene og beina når han står sånn men det er ikke populært

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Jeg har ei veldig aktiv jente som til nå har elsket å ligge på gulvet... Hu ruller seg i alle retninger og kommer seg stort sett der hu vil.. I det siste har hu prøvd å komme seg fremover, men får det ikke til. Ligger bare og slår med armer og bein og vræler i sinne! Dette har pågått i 3 uker nå... Hu roper generelt mye, men for tida er det ekstremt! Blir helt ør i hodet.

Spørsmålet er egentlig: Er det noe jeg kan gjøre for at hu skal lære seg å komme fremover? Tilrettelegge litt? Eller må jeg bare vente i evigheter? Skal sies at hu brukte lang tid på å lære seg å rulle også, var nesten rundt i 1,5 måned før hu plutselig snurra seg rundt ordentlig.

Kan alle babyene her inne å åle seg eller krabbe nå?
Her åler han seg fremover med god fart nå. Men det var lenge på stedet hvil og bare rundt :)

Min liker det godt når jeg legger meg på gulvet sammen med han. Har du prøvd det? Ellers ville jeg ikke vært bekymret. De små utvikler seg i veldig forskjellig tempo.

Her ruller han fra rom til rom :) Kommer seg opp på alle fire, løfter seg bakover, snur seg i ring :) Men ingen krabbing :D

Når melinda begynte og prøve og komme seg framover så hold jeg handa mi bak føttene så hun fikk sparketak, slik hold vi på en stund Før hun skjønte hvordan hun sku gjøre det selv.

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Når melinda begynte og prøve og komme seg framover så hold jeg handa mi bak føttene så hun fikk sparketak, slik hold vi på en stund Før hun skjønte hvordan hun sku gjøre det selv.

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Samme her :)

Min kan ikke åle seg, litt sein. Meg kommer seg bakover og i ring. Har kjøpt noen antiskliknebeskyttere for å gjøre det lettere. Han blir også frustrert, tror ikke det er lenge til. Står på kne, så kanskje han begynner å krype først.

Sent from my iPad using BV Forum

Akkurat sånn min holder på og.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Her løsnet det når jeg lot ham ligge i bare body på gulvet. Da fikk han bedre tak.

Her er det full fart, han står, går langs bord/sofa (så lenge han har noe å holde i), krabber som bare det. Merkelig at det er så forskjell.. Men alle utvikler seg jo forskjellig. Tror han her er veldig tidlig ute.

Men sånne antiskli-strømper får man bl.a. kjøpt på bogerud og sparkjøp. Vi er veldig forøyd med de. Antiskli både under foten og ved kneet :)

Her er det full fart, han står, går langs bord/sofa (så lenge han har noe å holde i), krabber som bare det. Merkelig at det er så forskjell.. Men alle utvikler seg jo forskjellig. Tror han her er veldig tidlig ute.

Men sånne antiskli-strømper får man bl.a. kjøpt på bogerud og sparkjøp. Vi er veldig forøyd med de. Antiskli både under foten og ved kneet :)
Hvis du kjøper antisklistrømpebukse, så pass på at den er riktig størrelse! Jeg kjøpte et par til storesøster, men de var for store så da ble den antisklien på kneet bare i veien :p

Ingen krabbing her. hun er også kjempe utålmodig, men har begynt å dra seg framover de siste dagene. det går ikke fort nei ;) Jeg passer på at hun får ligge på gulvet rett etter at hun har våknet og når vi er på besøk. da er hun i godt humør, og mye mer tålmodig enn feks på ettermiddagen.

Her krabbes det! overalt heele tida, reiser seg, går langs bordet/tvbordet bare han får holde seg fast.
Vi bruker veldig mye tid på gulvet sammen med han, da han er utrooolig aktiv! Kjøpte strømpebukse med antiskli men fant ut at det beste var bare å ha det litt varmere inne å la han bare ligge i body'n, å vips så sto han på alle 4. etter ei lita stund begynte han å flytte armer og bein, sååå var han plutselig OVERALT :P Det kommer nok plutselig! :)

Disse små lærer seg jo en-og-en ting om gangen, så de som er trege med de store motoriske bevegelsene er gjerne raske med finmotorikken, kommunikasjon eller noe annet.
Har sett forskjellene godt på mine to eldste ang hva de har lært seg først.
Veldig intr.

Her åler hun seg enda, men er oppe på alle fire å "ruger" litt, før hun går ned i åle posisjon igjen. Men det er vell ikke lenge før hun finner ut av det ^^,

Back
Topp