Søvnløse netter...

Bkno1935862

Andre møte med forumet
Jeg får rett og slett ikke sove lenger, de siste 4 ukene har søvn vært et kjempe stort problem for meg, enten så har jeg '' uro '' i kroppen, halsbrann, finner ikke bra nok stilling, har flere puter mellom bena, en bak ryggen, en foran, puter overalt liksom... Eller så må jeg tisse, og når jeg legger meg igjen og holder på å sovne så må jeg søren meg på do igjen!! Det blir sånn annen hver natt, en natt sover jeg ikke i det hele tatt, den andre sover jeg 3-4 timer, så våkner jeg rundt kl 3 og får ikke sove igjen ligger da og ser på film, spiser, slapper av og får kanskje sove igjen rundt kl 7... Herre Gud ! ://// Dette er slitsomt, trodde jeg skulle få slappet av max før babyen kommer, men slik er det tydeligvis ikke..

Hvordan sover dere om natta? (eventuelt noen tips)

Har hatt det nett som deg!
Igår "krøyp jeg til korset" og kjøpte tyggetbl. mot halsbrann, så da var det i alle fall én ting mindre som plaget meg. Har gått ok med mandler, melk og gulrot som lindring helt til nå.
Da gjenstår bare bekken-/lyskesmerter, hodeverk, tissing, kynnere, liggestilling.....:P
Har sovet "sittende" i 2-3 mnd pga halsbrann, men tror tyggetbl. hjalp såpass godt at jeg slipper det nå. Vanskelig å si etter én natt, da jeg var helt utslått igår:P

Alle sier man skal hvile mens man kan før barnet kommer, men det er jaggu lettere sagt enn gjort!

Her er jeg trøtt hele dagen, men om jeg legger meg tidlug eller seint så sovner jeg aldri. I natt var jeg oppe halv tre og tok paracet for da hadde jeg så vondt pga urolige føtter. Sovna til slutt når det gikk over, men en time senere kom minstemann i senga og 06.45 skulle eldste opp på skolen. Her er minstemann ikke i barnehage heller, så blir ikke noe hvile på dagen.

Jeg sover foreløpig bra om nettene.
Tror jeg har vært oppe på do to ganger siden unnfangelsen.
Men er ofte trøtt likevel.
Henger etter med alt.
Men syns guttungen må få litt oppmerksomhet de få timene vi har sammen etter jobb og barnehage.
Så da blir husarbeid nedprioritert....

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

sover også dårlig p.g.a kynnere som av en eller annen grunn synes det er kjekt å dukke opp midt på natten og vare til langt på dag. Tissing, urolige ben, halsbrann, liggestilling, tungpustet... i tillegg er jeg så sliten at jeg ikke får til å slappe av, jeg blir bare stresset av å ligge i ro for lenge av gangen. Har nok ikke sovet en hel natt på flere mnd og merker kroppen er mer en sliten.. nå vil jeg ha ham ut så jeg kan puste normalt, gå på do normalt og reise meg normalt, og ikke minst få sove på magen igjen <3

Det går litt i perioder her. Er mye oppe på do og da sliter jeg ofte med å sovne igjen. Men prøver så godt å holde på normal søvnrytme og legger meg med mannen, det hjelper en god del tror jeg.

Ellers merker jeg at jeg faktisk har litt mindre søvnbehov nå, nesten som om kroppen driver og venner seg til å skulle nattamme :P

Har plutselig fått dårlig nattesøvn de siste to nettene. Rastløse ben, mange tisseturer (må ned en etasje pga oppussing av bad), halsbrann og sinnsykt vondt i hoftene/bekkenplager. Har vært heldig til nå, så jeg skal ikke klage. Er vel fordi det nærmer seg :) Er 35 uker i dag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan ikke regne med å få sove noe bedre etter fødselen heller... Prøver å hvile på dagen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nattesøvn? Har ikke hatt en hel natts søvn på to år, sist var vel en eller annen gang i svangerskapet med storebror :p

Samme her! Tisser ca en gang i timen, og mellom der er jeg rastløs, har halsbrann, kynnere fra helvete osv!
Lurer virkelig på når jeg liksom skal få slappet av før fødsel, ser ikke for meg at det kommer til å skje.,
Jaja, nå er det hvertfall snart permisjon, så får håpe på litt dagsøvn da ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Sover veldig dårlig for tiden.. Bekkensmerter fra en annen verden er vel hovedårsaken!
Ellers sover jeg generelt veldig "lett" når jeg er gravid, våkner av den minste lyd, og blir liggende lenge før jeg sovner igjen. Det å måtte opp å tisse 1-3 ganger om natta gjør jo også sitt for dårlig søvn:p..

Jeg håper og tror søvnen blir bedre etter baby blir født:).. Ble ihvertfall det sist, for da var ikke nettene så smertefulle, og kvaliteten på den søvnen jeg fikk, var mye bedre enn på slutten av svangerskapet.. Jeg skal nok takle å ha en baby som kanskje våkner et par ganger iløpet av natten, bare jeg slipper turene opp på do, like store smerter osv:).. Har jo uansett mulighet til å sove litt på dagtid når baby sover også:).. Nå er jo alt like ille, samme når på døgnet jeg prøver å få sove:p..

Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)

UROLIGE BEN!!! Herreguud kor irriterende!! Itillegg er det mange tisseturer i løpet av natten, og kynnere..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

dobbel! internett var gått og lagt seg :P

Last edited:
haha flere som er våkne? sov i hele 7 timet natt til onsdag og er ikke trøtt på en flekk ennå. Har sovet 4t i snitt per natt de siste ukene, så kroppen min har vel ikke helt skjønt hva som traff den i går natt.

Våkner minst en gang i løpet av natten og er pottetett i nesen og tissetrengt..:p minner litt om slik det var i begynnelsen en periode..
Lillegutt har jo festet hode så kjenner godt på nedpress og en slags ømmhet/stølhet i bekkenområdet. Tungt å snu seg fra side til side i sengen feks, for å ikke nevne halsbrannen.. Klarer meg fortsatt fint med kun lovehearts da :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har og den siste mnd sovet veldig dårlig! Hvis jeg må opp å tisse får jeg ikke sove igjen på evigheter. Resultatet ble hodepine, slapphet og bomullshjerne så nå er jeg sykemeldt de to siste ukene fram til permisjon. Og som et mirakel sov jeg en god natt for første gang på evigheter natta etter jeg fikk sykemelding:) jeg har hatt mye jobbpress så kan ha gjort det verre det også..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg får rett og slett ikke sove lenger, de siste 4 ukene har søvn vært et kjempe stort problem for meg, enten så har jeg '' uro '' i kroppen, halsbrann, finner ikke bra nok stilling, har flere puter mellom bena, en bak ryggen, en foran, puter overalt liksom... Eller så må jeg tisse, og når jeg legger meg igjen og holder på å sovne så må jeg søren meg på do igjen!! Det blir sånn annen hver natt, en natt sover jeg ikke i det hele tatt, den andre sover jeg 3-4 timer, så våkner jeg rundt kl 3 og får ikke sove igjen ligger da og ser på film, spiser, slapper av og får kanskje sove igjen rundt kl 7... Herre Gud ! ://// Dette er slitsomt, trodde jeg skulle få slappet av max før babyen kommer, men slik er det tydeligvis ikke..

Hvordan sover dere om natta? (eventuelt noen tips)

Heh, det er som å lese om meg selv! Har heldigvis bare en uke igjen på jobb og har den siste tiden jobbet 60%. Så har kunnet sove litt utpå morningen. Prøver egentlig å ikke stresse og tenke at hvis jeg ligger i sengen våken, eller leser bok/hører på musikk osv, så er det likevel avslapning. Søvnen har jeg på mange måter gitt opp!

Sammenhengende søvn en hel natt....den tiden er forbi og jeg forventer ikke at den er på plass før om to år (kanskje).

Jeg er glad om det holder seg til ubehag i bekkenet. Våkner men kan snu meg til andre siden og klarer å sovne igjen. Litt senere er det "bare" å snu seg igjen :P

Men det verste er denne halsbrannen eller sure oppstøtene eller generelt ting som skulle vært i magesekken som tror at veien videre er opp i halsen min :P Nå har jeg hatt ett par netter hvor jeg har vurdert å stå opp i 3 tia, for jeg får det ikke til å stoppe. Det er begrenset hvor mye syrenøytraliserende det er greit å spise i løpet av en natt.

Her sovna jeg for en gangs skyld før kl 3 i natt, og var vel i koma på do et par ganger og henta lillebror på rommet på ett eller annet tidspunkt :) Følte meg uforskammet uthvilt kl 06.45 når eldste skulle vekkes, men sovna igjen litt senere. Håper jeg ikke sovner på sofaen i ettermiddag, for det skjedde i går :p

Døgnrytmen min er blitt helt på jordet! Klokka 7-8-9-10 om morgenen sovner jeg -.-
Er masse her jeg kjenner meg igjen i, ja...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp