Hvor ofte spiser de små?

¤Mum Loves Her Baby¤

Nr. 2 ventes i Februar <3
Jonas eter hver andre time eller oftere HELE døgnet! Han har hatt gulsott og regner med det er pga det han trenger å spise så ofte. Varierer om han vil ha ett eller begge bryst.

Dette betyr jo at jeg blir låst hjemme med han siden jeg knapt kommer meg fra a-b før det er tid for mat igjen. Og jeg får svært lite søvn.

Var på helsestasjonen og veide han og da veide han 4670g (!!) så han legger hvertfall godt på seg. 1100g på to uker faktisk..

Hvor ofte eter deres små?

Jonas ble født 03/02-14 kl. 22.25 ~ 3625g, 50cm og 36cm rundt hodet ♥

2-3 timer mellom på dagtid, på natta er det alt fra 3-6 timer i mellom

Ca hver tredje time på en normal dag, samme på natta. Enkelte dager er det oftere på dagtid.

Jørgen 12.02.14 <3

Hun får pupp og mme etterpå hver 2-3 time på dagtid. Noen gangen får hun pupp innimellom denne tiden også. På natten går det som regel 3 timer. Noen få ganger har det gått 4 timer. Jeg kunne nok gitt mer mme for at hun skulle være mett lenger men jeg vil så gjerne få opp produksjonen min. Selv om det ser ut som det ikke går..

Sent from my iPad using BV Forum

Her sover hun mye. Hun spiser ca hver 5-6 timer på natta, mens på dagtid varierer det noe. Når vi står opp ca kl 8-9 spiser hun sammenhengende til klokka er ca 12. Etter hun har spist seg mett sover hun 4-5 timer før hun spiser ca hver 2.-3. time. Jeg må pumpe den andre puppen mens hun spiser, ellers lekker jeg så mye at jeg må bytte klær etter hver amming.

Det er som regel annenhver time. Noen ganger halvannen time, noen ganger en time og noen ganger tre timer i mellom.

Ammet annenhver time med storebror døgnet rundt i 4 mnd (var en periode mellom 04 og 08 han spiste hver time). Jeg fikk gjort ting - det måtte bare planlegges. Gjorde stelleveske og alt klart før amming, sånn at jeg bare kunne kle på og dra ut døra rett etter amming. Var ganske på klokkeslettet 2 timer i mellom og snart faste klokkeslett også, hvertfall på formiddagen, så sånn sett lett å forholde seg til. Ellers er det jo lettvint med amming enn flaske, man kan amme overalt. Kjørte jeg bil fant jeg en busslomme el og satt å ammet i baksetet. Trillet jeg tur, stod jeg å ammet langs veien. Går an å amme på butikken og hvorsomhelst når man først har fått teken på det. Men stort sett klarte jeg å planlegge slik at jeg ammet før jeg dro, når jeg kom fram, før jeg dro hjem, dro så jeg kom hjem før neste amming osv...

Sent from my iPhone using BV Forum

Hun får pupp og mme etterpå hver 2-3 time på dagtid. Noen gangen får hun pupp innimellom denne tiden også. På natten går det som regel 3 timer. Noen få ganger har det gått 4 timer. Jeg kunne nok gitt mer mme for at hun skulle være mett lenger men jeg vil så gjerne få opp produksjonen min. Selv om det ser ut som det ikke går..

Det får du til! Bare gi det litt tid. Det er ikke så lett når du står midt oppi gulsot-stress. I tillegg er det lettere når ammingen er bedre i gang. Bare slå deg til ro med at du trenger litt mme nå, men så får du det til når det er tida for det :)

Her vil han helst ligge på puppen hele tida. Gaper og søker, til og med rett etter han har gulpa. Så jeg tenker at han trenger jo ikke mat hver gang han gir tegn til det. Vi gir han smokk og holder den på plass mens vi går rundt med han, eller vi triller tur med han i vogna. Så prøver jeg å passe på å ikke gi oftere enn med 2,5 t mellom på dagtid, litt oftere om kvelden, og på natta kan han sove 4-5 t i strekk den første perioden :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her er det amming ca 3-4 time på dagen og mellom 4-6 timer på natta. Fia er tre uker gammel i morgen. Hun hadde også gulsott i starten og fikk mat hver 3 time. Mye mer enn hva magen rommet, men sånn var det da. Hun sleit med mye magevondt fordi hun fikk for mye mat, men det er stabilisert nå :)

Filippa 10.02.14 ❤️

Ammer hver tredje-fjerde time på natta, og litt oftere på dag. Hun kan spise i evigheter, fra pupp til pupp til pupp. Går fort en time hver gang.

Det får du til! Bare gi det litt tid. Det er ikke så lett når du står midt oppi gulsot-stress. I tillegg er det lettere når ammingen er bedre i gang. Bare slå deg til ro med at du trenger litt mme nå, men så får du det til når det er tida for det :)

Takk for oppmuntrende ord:) satser på du har rett og at det går seg til etterhvert:)

Her er det mating ca hver 3.time noen ganger annen hver time. På natta er det hver 2-3. Time til lillemor, mens lillemann kan det gå 5-6 timer.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her spiser lillemor som regel ca hver tredje/fjerde time - noen ganger hver time eller hver andre time.

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Nå har jeg fått testa mi nye brystpumpe. Pumpa litt mens hun amma tidligere i dag. Da stoppa jeg å pumpe etter litt pumping. Skulle jo bare se om jeg fikk det til og sånn. Nå prøvde jeg å pumpe det ene brystet da det begynte å sprenge litt. Da fikk jeg ei hel sånn litaflaske fra avent full. Jeg stoppa å pumpe da jeg ble litt usikker på om jeg burde pumpe helt til det ble tomt. Noen som har peiling på pumping og amming?

Nå har jeg fått testa mi nye brystpumpe. Pumpa litt mens hun amma tidligere i dag. Da stoppa jeg å pumpe etter litt pumping. Skulle jo bare se om jeg fikk det til og sånn. Nå prøvde jeg å pumpe det ene brystet da det begynte å sprenge litt. Da fikk jeg ei hel sånn litaflaske fra avent full. Jeg stoppa å pumpe da jeg ble litt usikker på om jeg burde pumpe helt til det ble tomt. Noen som har peiling på pumping og amming?
Slik jeg har forstått så gjør det ikke noe om du pumper deg tom, du produserer jo det du tømmer.. Men om mini spiser nok så er det vel ikke nødvendig å pumpe med mindre det er en grunn for det :) Gå inn på ammehjelpen, bedre å få råd fra en sikker kilde! :)

Slik jeg har forstått så gjør det ikke noe om du pumper deg tom, du produserer jo det du tømmer.. Men om mini spiser nok så er det vel ikke nødvendig å pumpe med mindre det er en grunn for det :) Gå inn på ammehjelpen, bedre å få råd fra en sikker kilde! :)

Får se hva de sier på ammehjelpen. Når hun spiser renner det melk fra det andre brystet, så når jeg er ferdig å amme må jeg bytte klær. Hjelper ikke med melkeoppsamler da jeg må tømme den flere ganger iløpet av amminga.

Får se hva de sier på ammehjelpen. Når hun spiser renner det melk fra det andre brystet, så når jeg er ferdig å amme må jeg bytte klær. Hjelper ikke med melkeoppsamler da jeg må tømme den flere ganger iløpet av amminga.
Jeg hadde nok pumpa om jeg var deg da, man har nok tøy å vaske som det er hehe :p

Jeg hadde nok pumpa om jeg var deg da, man har nok tøy å vaske som det er hehe :p

Har klær, men de er på et lager pakket inn i poser og esker. Skal en tur på lageret i dag for å finne noen klær som passer. Gleder meg. :happy093 Skal bli deilig å endelig få på seg noe klær som faktisk passer!!

Har du prøvd å holde en finger på brystvorta når du starter ammingen? Hos meg stopper det å renne da. Holder fingeren på i ett minutt eller to.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Back
Topp