Sier dere nei?

Bollebaker

Glad i forumet
Jeg lurer på hvordan dere gjør det når ungene har begynt å krabbe rundt og være nysgjerrige på ting. Vi har jo sikra tingsomkan være farlige, men tenker på filmer og bøker som står i hyller. Lar dere dem rive dem ut som. De vil, sier dere nei og flytter dem bort, eller plasserer dere heller slike ting litt mer utilgjengelig nå?

Jeg er litt for soft, og synes det er såkoselig når hankoser seg, så så lenge han ikke river filmene ut fra coverene, lar jeg ham holde på. Mannen mener det er for seint å si nei når han har begynt å dra dem ut, for da han jo allerede fått lov å leke med filmene. Altså synes han det er viktig at vier konsekvente.

Jeg er for så vidt enig, men han skjønner jo ikke så mye ennå. Eller kanskje det bare er en unnskyldning. Men det er vel lettere å flytte ting enn å måtte løpe etter og flytteungen bort fra frostelsene hele tida?

Sier nei. Her har vi 2 store blomsterpotter på gulvet som ikke går ann å flytte, i tillegg til ovnen og lysbrytere når hun står i sofaen. Hun forstår at når jeg sier nei så er det ikke lov, for hun bli sur og begynner og gråte. Etter noen dager med nei til panelovnen så gidder hun ikke å bry seg om den mer :)

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Sniker litt. Jeg har alltid sagt nei, heller ryddet vekk ting jeg er veldig redd for. Men hele tiden hatt pyntegjenstander og div framme. Skal man på besøk kan man ikke regne med at folk rydder vekk alt fordi man kommer. Har latt sønnen min drive med ting det ikke har vært noen fare med, men er en risk å ta når det kan bli ødelagt. Men det må du velge selv :) Mener det er viktig at de lærer seg hva nei er og betyr, men viktig at de ikke får nei nei nei hele tiden :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg sier nei, MEN det blir for dumt at man ikke skal kunne flytte på ting.
Vi har flytta unna ting, men om hun skulle finne noe hun ikke for lov til å ta så sier jeg nei. Ladeledninger for eksempel.
Sier nei på en rolig, men streng måte. Hun hører som regel etter når hun får nei.

Jeg er jo egentlig enig. Sier jo f.eks nei når han vil dra i duker o.l. Og ovnen er definitivt nei. Men deter vanskelig for meg å snei til å dra ut filmene, for han ødelegger dem jo ikke. Jeg vil heller si nei når han begynner å åpne coverene... Men mannen har jo et poeng i st det er like bra å si nei med en gang.

Har noen svar på hva de sier akkurat til filmer?

Det virker som han skjønner nei, for han stopper når jeg sier det, men begynner igjen med en gang..

Jeg sier nei, MEN det blir for dumt at man ikke skal kunne flytte på ting.
Vi har flytta unna ting, men om hun skulle finne noe hun ikke for lov til å ta så sier jeg nei. Ladeledninger for eksempel.
Sier nei på en rolig, men streng måte. Hun hører som regel etter når hun får nei.
Vi har jo flytta noen ting, det må man jo :)

Sier nei når han skal ta ledninger til tv'n, men da snur han seg å ser på oss med et stort glis å forter seg for å ta det :-o

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jeg er jo egentlig enig. Sier jo f.eks nei når han vil dra i duker o.l. Og ovnen er definitivt nei. Men deter vanskelig for meg å snei til å dra ut filmene, for han ødelegger dem jo ikke. Jeg vil heller si nei når han begynner å åpne coverene... Men mannen har jo et poeng i st det er like bra å si nei med en gang.

Har noen svar på hva de sier akkurat til filmer?

Det virker som han skjønner nei, for han stopper når jeg sier det, men begynner igjen med en gang..

Jeg ville sagt nei når han åpna cover, men latt han leke med filmene. For meg blir det to forskjellige ting. Jentungen her for lov å se i bøkerne til søstra, men når ho begynner og rive i papiret så sier jeg jo selvfølgelig nei. Føler det blir litt samme greia.. :)
Grunnen til at han begynner igjen er at han er baby. Hehe :p Og at han åpner coverene neste gang også er fordi han da ikke husker at han ikke får lov! :)

Jeg sier nei. Og forventer faktisk at folk flytter ting de er redd for eller som er farlig for lille der vi er. Ellers blir det jo veldig slitsomt å være borte da babyen er aktiv! Lille er veldig glad i ledninger, da sier jeg nei. Elsker bøker og dvdcover. Får lov å se i de. Men sier nei om han river i arka. Og tar de om han blir for ivrig.. men kjefter ikke på han :) han skjønner jo ikke hvorfor han ikke kan, enda :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg sier nei. Og forventer faktisk at folk flytter ting de er redd for eller som er farlig for lille der vi er. Ellers blir det jo veldig slitsomt å være borte da babyen er aktiv! Lille er veldig glad i ledninger, da sier jeg nei. Elsker bøker og dvdcover. Får lov å se i de. Men sier nei om han river i arka. Og tar de om han blir for ivrig.. men kjefter ikke på han :) han skjønner jo ikke hvorfor han ikke kan, enda :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Er veldig enige tankene dine :)

Ja, jeg tenke ikke på deg asså! :) Men har ei venninne med ei på 15 mnd. Hun flytter ikke på noe, bare kjefter på ungen.
Nei, det nytter ikke, mener jeg i alle fall!

Sier nei når han skal ta ledninger til tv'n, men da snur han seg å ser på oss med et stort glis å forter seg for å ta det :-o

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
Haha... :D

Første gangen han tok etter en ledning sa vi rolig nei, han slapp den med en gang, snudde seg å så på oss og sa: Øh! Andre ganger smiler han. Og de fleste ganger hører han etter, mens andre ganger må han tøye grensan litt... smilende:P

Sier nei, og han forstår. Stanser ett øyeblikk for så å gjøre igjen ;) som feks rive i duken.

Sent from my iPad using BV Forum

Sier nei noen ganger, hvis ikke det hjelper flytter jeg han... Er ikke mye han ikke får lov til, men de få tingene som er er vi konsekvente på å si nei til ;-) Bøker, CDer og DVDer er greit så lenge han ikke river eller kommer inn til diskene :-)

Første gangen han tok etter en ledning sa vi rolig nei, han slapp den med en gang, snudde seg å så på oss og sa: Øh! Andre ganger smiler han. Og de fleste ganger hører han etter, mens andre ganger må han tøye grensan litt... smilende:p

Sånn er det her og :p

Sier rolig og bestemt nei når ho prøver å spise på ledniger, dra i lamper og lugge pus o.l. Ellers rydder jeg unna, så det ikke blir pirking å mas hele tiden :-)

Sier rolig og bestemt nei når ho prøver å spise på ledniger, dra i lamper og lugge pus o.l. Ellers rydder jeg unna, så det ikke blir pirking å mas hele tiden :-)

Samme her og. Sier tydelig nei, og flytter hu vekk fra ledninger og ting som ikke er greit. Og farlige ting har jeg tatt bort eller flytta. Eller så gjør jeg det utilgjengelig ved å sette en puff foran etc. Som vi kan flytte tilbake når vi får besøk/hu sover

There is a crack in everything ☆
That`s how the light gets in ☆

Back
Topp