Oi, herlighet.. så mye negativt pga ett innlegg har jeg aldri fått rettet mot meg før... Tårene triller her nå gitt..

Jeg ordla meg veldig feil og jeg mente på INGEN måte at alle som tar tidlig eller ekstra ul trenger å dra til noe psykolog. Var heller på ingen måte ment som "hån" mot de som trenger psykologhjelp

jeg skal på tidlig ul selv og sliter også med endel frykt for at noe skal gå galt. Men jeg forsøker det jeg kan å tenke "før 12 uker får jeg ikke gjort noe fra eller til"
Jeg hadde bare behov for å få ut frustrasjonen min over denne dama og har ingen andre enn dere å prate med dette om.. Det blei en bitteliten brøkdel av hvorfor jeg er så gæærn på henne som kom ut.. Føler for min egen del at jeg burde forsøke å forklare litt mer om hva som ligger bak innlegget, nå som jeg ikke er så sinnsykt forbanna på henne. så får de av dere som vil, lese det jeg har å si...
Jeg møtte denne jenta på legesenteret og da så hun tilfeldigvis at jeg holdt svangerskapsboka. Vi har aldri vært venninner, bare bekjente i samme vennegjeng. Hun er eksen til en kompis og endel år yngre enn oss. På begynnelsen var det hyggelig å ha noen å prate med om svangerskapet. Hun har vært åpen om det på Facebook fra hun fant det ut. Jeg har heletiden vært klar på at her skal det ikke fortelles før i slutten av mars. Tante, onkel og bestefar har uhelbredelig kreft og derfor skal jeg vente til det er så sikkert som mulig før noen får vite det. Hun forstod meg kjempegodt og lovet å holde tyst. Plutselig begynte hun å tagge meg i innlegg som hadde med graviditeten å gjøre. Etter hun var på første ul kom denne statusen"som den gode mammaen jeg er, har jeg vært å sett på lille spira mi denne uka<3 snart er det din tur .." og tagget meg! Jeg fikk henne til å slette det og trodde vi var ferdig der. Det var bare starten. Hun fortsatte å legge ut statuser på face hvor alle som kjenner meg forstod at hun hintet til at jeg også er gravid. Fikk blant annet mld av eksen hvor han gratulerte med bolle. Hun la også ut "mens enkelte velger bort vennene sine pga "omgangssyke" så velger jeg å dra på ul for å hilse på spira igjen<3". Dette var 10 min etter jeg sa jeg hadde omgangssyke og ikke kunne være med på tacokveld. Jeg ringte henne og ba henne la være å legge ut ting som åpenbart handlet om meg. Hun beklaget seg og fortalte meg om hvordan det gikk på ul, alt så fint ut. Så da svarte jeg, naturlig nok, gratulerer, så heldig du er med at både du og spira har det så bra. Da ble hun sint og forklarte meg at det var jeg som var heldig! Jeg kjenner trossalt graviditeten hver dag. Senere på kvelden fikk jeg denne sms "Hei. Jeg vil bare si at jeg synes det er ganske dårlig av deg å gni det inn at du kjenner graviditeten så godt! Det er flere her som er enige med meg. Synes du kan tenke litt på at ikke alle er så heldige. Jeg skulle gitt mye for å ha et så enkelt svangerskap som deg! Må på ul igjen til uka for er så redd noe er galt...." Da hadde hun sittet på tacokvelden og fortalt folk at jeg er gravid!! Forbanna sendte jeg tilbake "Syns du skal gå litt inn i deg selv og tenke etter hvordan du oppfører deg nå. 1. Du lovet meg å holde graviditeten min skjult!! 2. Man har på INGEN måte et enkelt svangerskap bare fordi man kjenner at man er gravid 3. Hvis alt så bra ut sist uke, så er sannsynligheten stor for at alt gjør det denne uken også. Men du får ha lykke til. Du og jeg skal ikke ha mer med hverandre å gjøre!! Håper du får et bra svangerskap.." Da stoppet alle mld fra henne.
De neste to gangene hun var på ul kom det igjen ut på Facebook. Den siste gangen (kvelden jeg la ut det ikke særlig gjennomtenkte innlegget) skrev hun "spira mi vokser og gror som den skal<3 skjønner godt at enkelte drøyer lengst mulig med å hilse på spira si. Kan ikke være så gøy å skulle se miniatyrutgave av noe så fælt no.. Husk at abortloven lar deg få lov frem til uke 12 a! Hahahaha"
Jeg føler meg tilbake på ungdomsskolen med baksnakking, mobbing og umodne kommentarer. Jeg har valgt å totalignorere henne og forsøke å heve meg over det. Men tilslutt ble det for mye for meg. Jeg måtte bare få det ut. Og da ble det veldig preget av alle disse tidlige ul hennes. Selvom det ikke er de i seg selv som gjør at jeg er så provosert.
Det var virkelig ikke meningen å vinkle innlegget som om det kunne vært rettet mot noen av dere..
Jeg fikk rett og slett bare nok. Mener likevel at ul etter ul uten noen form for medisinsk årsak heller mot hysteri. Og at man tar en sjanse hver gang man tar en sånn type "unødvendig" medisinsk undersøkelse. Men det er såklart ikke opp til meg å bedømme når ul er nødvendig og unødvendig. Så jeg må ta meg sammen der.
Men! Jeg føler ikke selv at jeg mangler hverken empati eller er noe dårligere enn andre selvom jeg hadde en skikkelig dårlig utblåsning..