Vanlig med stripping?

Beja

Betatt av forumet
Dere som har blitt strippet... Når ble dere det? Var det på kontroll hos jm rundt termin? Er det vanlig at jm sjekker modning rundt da, eller tidligere?

Jeg har ikke termin før neste fredag, og jm sjekket ikke modning hos meg sist, og har ikke nevnt noe om at det evt blir annerledes på neste kontroll...

Hvor vanlig er det egentlig med sjekk av modning og stripping?

Min jordmor sjekket ikke modning eller strippet.

Virker som det blir mindre og mindre vanlig. Du må nok spørre om stripping selv. Jeg ble strippet i uke 37 av jm, og i uke 38 og 39 av legen på sykehuset. Skal strippes igjen av jm i morgen og på sykehuset på fredag før jeg får dato for igangsetting, så håper ting skjer av seg selv. Jeg spurte jm i uke 37, og på sykehuset samme uke. Vet ikke helt hvorfor det er så mange som ikke vil sjekke.

Jeg blir ikke strippet. Fått beskjed om at de ikke sjekker modning før Eventuel en igangsetting heller. Hørt at stripping er omstritt. Noen er for og noen er imot det.

Jeg ba om modningsakupunktur og be henne derfor se om det var noe modning (uke 38). Var helt umoden. Hun sa at hun ikke synes noe om å strippe - det ga bare plager og ubehag og maserier.

Under fødsel ble jeg tøyd en cm. Deretter åpnet jeg meg ikke mer og siden jeg ikke var myk(som jeg var første gang hun tøyde) så kunne hun ikke tøye mer.

Jeg var til siste time med modningsakupunktur og har hatt ganske mye kynnere og menssmerter den siste uken så da spurte hun om jeg ville hun skulle undersøke hvor moden jeg var sånn at hun eventuelt kun trang å sette nåler på triggerpunktene om jeg var moden, jeg syntes det hørtes greit ut så derfor gjorde hun det. Hadde min siste kontroll hos min egen jordmor forrige onsdag og hun snakket ikke om å sjekke noenting så jeg vet ikke hvor vanlig det egentlig er.

Jeg skal på kontroll til legen min i morgen, da er jeg 7 dager over termin! Hun skal da bestille overtidskontroll for meg på Ullevål, som jeg da får enten i morgen eller torsdag håpet hun! Men jeg har ikke fått vite noe mer om hva som skal skje osv... Kjenner jeg er litt lei av å ikke vite!!!

Har ikke inntrykk av at det "inngår" som en del av rutinene ved svangerskapskontroll, men at det er mer noe man evt får utført hvis den gravide bringer det på banen. Snakket med 2 JM og de var begge av den oppfatning at det kunne ha effekt om man var moden, men at dersom man var helt umoden så ville man bare fremprovosere menssmerter og ubehag uten at det ville påvirke modningen.

Tror ikke min JM kommer til å sjekke noe, men jeg har avtalt med akupunktøren jeg går til som også er JM at hun sjekker modning på neste time (er da 39+4)

Jeg ble ikke strippet før jeg var på kontroll på sykehuset, og overtidskontroll..
det er vel hovedsakelig der de skal gjøre det. Og helst ikke før termin.

Sniker fra mars. Er blitt strippet mange ganger jeg for å prøve åhjelpe meg igang selv siden jeg allerede har mye rier og er moden (uke38+6 idag). Skal igangsettes til termin om ikke noe skjer.

Jeg ble også strippet i dag. Var på kontroll på sykehuset pga hypertensjon, og plutselig sa legen han kunne kjenne etter hvor moden jeg var, uke 39+0. Ante fred og ingen fare, nen han røska, reiv og sleit. Trudde jeg hadde daua. Har kommet en del friskt blod nå utover dagen og kvelden, men det er forhåpentligvis vanlig. Ellers har jeg ikke kjent noen ting, bortsett fra at magen er litt ømmere når jeg reiser meg og legger meg ned. Legen mente at jeg nok var litt umoden, men at man aldri kunne vite..

I dag spurte jm om hun skulle strippe meg igjen. Blir strippet på sykehuset på fredag og en gang til i begynnelsen av neste uke før jeg evt blir satt i gang.

Dere som har blitt strippet... Når ble dere det? Var det på kontroll hos jm rundt termin? Er det vanlig at jm sjekker modning rundt da, eller tidligere?

Jeg har ikke termin før neste fredag, og jm sjekket ikke modning hos meg sist, og har ikke nevnt noe om at det evt blir annerledes på neste kontroll...

Hvor vanlig er det egentlig med sjekk av modning og stripping?
Jeg var på kontroll hos jordmor i dag, og spurte spesifikk om dette. Hun sa at stripping ikke er vanlig blandt førstegangsfødende, fordi da ofte er ikke åpningen stor nok til at man kan kunne gjøre dette.. Men mange gjør dette på fleregangsfødende fordi de ofte allerede går med 3 cm flere uker.. For å slippe en evntuell igangsetting. Men hun sa at hun aldri ville strippet meg.. Eller selv bli utsatt for dette, hvis det ikke var nødvendig.

Jeg var på kontroll hos jordmor i dag, og spurte spesifikk om dette. Hun sa at stripping ikke er vanlig blandt førstegangsfødende, fordi da ofte er ikke åpningen stor nok til at man kan kunne gjøre dette.. Men mange gjør dette på fleregangsfødende fordi de ofte allerede går med 3 cm flere uker.. For å slippe en evntuell igangsetting. Men hun sa at hun aldri ville strippet meg.. Eller selv bli utsatt for dette, hvis det ikke var nødvendig.
Jøss, jeg ble strippet da jeg var førstegangs i 2011, men skjønner poenget.

Jordmoren min ville strippe meg da jef var 5-6 sager på overtid og det fikk hun lov til , det viste seg da at jeg hadde 1cm åpning og hun kunne kjenne hodet til prinsessa, dette var i 19.30 tiden på kvelden, fikk sterke rier etter det og tidlig neste morgen var prinsessa født :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Blir heller ikke strippet her eller sjekket modning.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg synes det høres skikkelig vondt ut jeg, så jeg vil helst slippe. Tenker at kroppen er jo laget for fødsel, så da håper jeg at ting går sin gang naturlig.

Da jeg fikk satt inn kobberspiral skulle legen måle lengden på sjeden min først, og da hun traff livmortappen med den målegreia var det helt sykt vondt! Så har litt angst for ting opp i sjeden annet enn når jeg har sex.

Back
Topp