Oppblåst og forstoppet

Embla88

Elsker forumet
Septembermødre <3
Junilykke2018
Noen som har noen tips om hva jeg bør gjøre/spise for å ikke bli så forstoppet og oppblåst? Er veldig ubehagelig!

Magen varierer så mye i størrelse at noe jeg tar på meg om morgenen er aalt for trangt og vondt om kvelden. Samt at det gjør vondt og er ømt i mageområdet.

Noen som har noen tips om hva jeg bør gjøre/spise for å ikke bli så forstoppet og oppblåst? Er veldig ubehagelig!

Magen varierer så mye i størrelse at noe jeg tar på meg om morgenen er aalt for trangt og vondt om kvelden. Samt at det gjør vondt og er ømt i mageområdet.
Sniker fra juli ;-) jeg sliter mye med det samme. Kjøpte minifom på apoteket ( fjerner mye luft og luftsmerter) & drikker 1 glass biola hver morgen. Det funker ihvertfall... Sånn at det går Ann å leve med:-)

Sniker fra juli ;-) jeg sliter mye med det samme. Kjøpte minifom på apoteket ( fjerner mye luft og luftsmerter) & drikker 1 glass biola hver morgen. Det funker ihvertfall... Sånn at det går Ann å leve med:-)
Takk for svar :) jeg har prøvd med litt biola, men ble så kvalm av det :p spørs om jeg må prøve igjen! Er jo litt mindre kvalm nå. Og skal sjekke det på apoteket!

Jeg bruker lactulose, funker ikke på lufta men funker gull mot forstoppelse!

---—–-

Kjenner meg igjen.. Har ballong mage på kvelden, noe som er ganske ubehagelig!!

Liker du svisker eller rosiner? D hjelper mot forstoppelse. Og få i deg nok drikke og masse frukt. Setter fart på magen. Plaget med dette selv.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

For mye frukt kan og gi mye luft i magen ;-) så gjelder vel å finne en balanse:-) men minifom funker ihvertfall mot luft

Liker du svisker eller rosiner? D hjelper mot forstoppelse. Og få i deg nok drikke og masse frukt. Setter fart på magen. Plaget med dette selv.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Rosiner liker jeg ihvertfall! Har vært å kjøpt biola yoghurt og musli med masse fiber i dag. Og bananer! Håper det hjelper på, hvis ikke blir det nok apoteket neste. :)

Biola hjalp meg :).. og masse vann.. kroppene våre trenger nok mer vann.. svisker sier de er bra om du klarer å spise det... ;)

Jeg bruker lactulose... ForJ**** å ha så vondt som man får når man blir forstoppet!
Og graviditet er ikke akkurat det som får mest fart i fordøyelsessystemet!!!

Kutta ut brød mot knekkebrød!
Spiser lite og ofte, mye vann ;)

Jeg brukte lactulose i en uke, og samtidig laget jeg grove vafler med havre og frø, eller havregrøt med "alt" av frø i. I tillegg drakk jeg gjerne etpar glass med vann til, og drakk et glass biola to ganger for dagen.
Det hjalp meg hvertfall. Nå er det lactulose en gang eller to innimellom hvis det blir for gale, men prøver å la være :)

Back
Topp