.

Min melkeproduksjon er heller ikke helt på topp ennå :( Jeg er blitt anbefalt å pumpe om natten, da det er med på å få opp melkeproduksjonen…

Pumping kan hjelpe på. Og det du gjør funker vist om du har fått mer melk, selv om det kanskje ikke skjer like fort som man ønsker. :-)
Men er ingen skqm å gi litt nan1 i tillegg til pupp om de ønsker mer. Noen har økedager ganske tidlig og da kan det hende kroppen din ikke rekker helt å følge med.
Fortsett med det du gjør så skal det nok gå bra :-)

Det er lurt å amme minst en gang om natten dersom du har lite melk. På natten er det melkeproduserende hormonet på topp, og dette vil hjelpe deg å øke produksjonen.

Hentet fra http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk:)

Fikk beskjed på barsel at jeg burde pumpe hvertfall en gang om natten, det ville hjelpe på… Jeg pumper etter hvert måltid, da lille ikke klarer å ta i seg nok mat selv.. Han har gulsott og er slapp, men verdiene er under grensen til lysbehandling.. Må desverre gi tillegg også, da jeg ikke har hatt nok melk ennå! Men merker det kommer mer og mer..

Er du veldig i stuss ville jeg tatt kontant med helsestasjonen, de kan også hjelpe deg :)

Her spiser hun kl 11 før vi sovner, så sover hun helt til kl 0600, dersom jeg ikke vekker henne for å amme henne. Det skjedde i dag. Da hadde jeg sånn melkespreng at puppene var firkantet og hele senga var klissvåt. Kunne plaske i melk der. Da vekte jeg henne å la henne til. Nå har hun spist av og på i fire timer. Skal sette klokka på ringing på natta fra nå av, for dette går ikke. Ellers er hun sulten ca annenhver time på dagtid. Når hun begynner å surke, så begynner jeg å lekke. Vi er visst litt synkronisert.

Ga mme i går kveld etter å ha lagt henne til begge brystene to ganger hver og hun fremdeles viste tegn til å være sulten. Ammet henne to ganger i natt også. Men i natt sov hun i motsetning til forrige natt.

Termin 2.februar 2014

Ga mme i går kveld etter å ha lagt henne til begge brystene to ganger hver og hun fremdeles viste tegn til å være sulten. Ammet henne to ganger i natt også. Men i natt sov hun i motsetning til forrige natt.

Termin 2.februar 2014
Noen barn vil bare suge. Det var slik med første barnet mitt og da brukte jeg smokk selv om man bør ikke gi smokken i starten. Til slutt var det stort hjelp til meg og ingen skade til amming for han ble ammet i ett år. Da det gjelder min datter så er hun ofte urolig og virker sulten når hun ikke fikk rape ordentlig og da tar hun puppen og spytter den ut igjen.. Det er ikke alltid slik at de er virkelig sultne

Mi frøken er kveldsspiser,hun får rett å slett ikke nok.Hun får plenty melk,og har et vannvittig grep.Jeg sliter omvendt med for mye melk,valgte bevisst å ikke pumpe første døgnene men måtte hive inn håndkle i går.Får ikke brukt melka da så vurderer å fryse ned

Melkeproduksjonen var tydeligvis ikke på topp i natt for meg. He he. Hun la seg ikke før klokken seks. Vært våken hele natta og ble aldri mett..
Hun sliter også med gulsott, men har blitt bedre etter tre lysbehandlinger.

Når man pumper... Kan man helle på samme flaske? Eller må man bruke en ny flaske for hver gang man pumper?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Tror ikke det spiller så stor rolle når du pumper. Så lenge du ammer på natten skal det stimulere nok. Det er vanlig å ha mindre melk på kvelden, kanskje det varer til sent på deg? Og at brystene da er så tomme at de ikke rekker å fylle seg nok til at hun blir fornøyd neste gang.

Man kan fint helle på samme flaske ja. Eneste er at hvis du har det i fryseren må den ferske melken være mye mindre enn det som er fryst så ikke det tiner når du heller i varm melk. I kjøleskapet holder melken seg i 3-5 døgn, så da må du gå ut i fra den eldste melken.

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det mindre melkeproduksjon om natten, fordi melken om natten er fetere og mer næringsrik. I tillegg drikker mange babyer mye på kvelden, slik at puppene er litt tomme om natta. Tror det derfor er ganske vanlig, det som du beskriver. Ville nok ha pumpet om dagen om du skal pumpe. Det er jo heller ikke noe nederlag å gi litt ekstra tillegg hvis du føler at baby får det bedre da!

Jeg har brukt melkeoppsamler på den puppen jeg ikke ammer fra. Den blir så full at det renner over. Vurderer å kjøpe ei pumpe. Jeg fryser ned melka i isbit-poser. Skal bruke de til grøt når snuppa skal begynne med det. Putter bare en isbit i grøten etter den er kokt, så den får mer riktig temperatur. Gleder meg til å lage grøt og annen mat i kjøkkenmaskinen min.

Back
Topp