Hvor ofte

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
ammer du? Altså hvor ofte vil babyen ha mat?

Her ser det ut til at det blir likens som med storebror - hver andre time. Eller mindre enn det i mellom siden hun bruker jo litt tid på et måltid også.

Her ser det ut til at det blir likens som med storebror - hver andre time. Eller mindre enn det i mellom siden hun bruker jo litt tid på et måltid også.
Det lurer jeg også på! Her var det hver tredje time + innimellom når han ville ha. Nå har det heldigvis roet seg, men han spiser lite (bruker kort tid) og ofte. Går aldri mer enn 3,5 time mellom hvert måltid :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her ville han ikke ha oftere enn fjerde hver time, sjeldnere om natta. Pga vektnedgang og brystbetennelse driver vi nå med tvangsmating annen hver time...

Har en soveprins her som må vekkes, men han klarer ikke få til suginga enda.. Jeg pumper og gir fra kopp hver 3. Time foreløbig og håper på at det kommer melk og at jørgen får til å få tak på mine mikroskopiske nipples...

Her vil de ha mat etter 2-3timer. På natta sover han rundt 4-5timer mens hun våkner etter 2timer.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har en soveprins her som må vekkes, men han klarer ikke få til suginga enda.. Jeg pumper og gir fra kopp hver 3. Time foreløbig og håper på at det kommer melk og at jørgen får til å få tak på mine mikroskopiske nipples...
Hadde problemer med det sist også. Bittesmå brystvorter og en baby som ikke gapet og bare suttet på tungen sin. Klarte det til slutt da. Brukte brystskjold først og avvente dette litt og litt.

Hadde problemer med det sist også. Bittesmå brystvorter og en baby som ikke gapet og bare suttet på tungen sin. Klarte det til slutt da. Brukte brystskjold først og avvente dette litt og litt.
Sugde bra på skjold i formiddag. Visste seg i kveld at han var lav i blodsukkeret, så de mistenker det er grunnen til mye søvn og lite interesse for suging. Fikk litt mme i tillegg til de 4 ml råmelk jeg fikk pumpet ut, så får se om det hjelper!

Sugde bra på skjold i formiddag. Visste seg i kveld at han var lav i blodsukkeret, så de mistenker det er grunnen til mye søvn og lite interesse for suging. Fikk litt mme i tillegg til de 4 ml råmelk jeg fikk pumpet ut, så får se om det hjelper!
Må jo ha litt krefter til å suge også ja! Håper han blir bedre

Ammer ca hver 3 time på dagen og hver 4 på natta ;)
Det hender at han vil ha mat annenhver time også, men ikke så ofte heldigvis ;p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg ammer. Benjamin spiser alt fra hver 2 1/2 time til hver 4 time. tror han øker litt produksjonen. Holder på å få han inn i rutine nå om dagene. så får sove max 2 1/2 time om gangen på dagen. sånn at han sover mer om natten :):) var en helsesøster som tipset meg om det på føden. er glad for det ;);)

Hadde samme "problem" med mi. Hun fikk ikke skikkelig tak på puppen, men etter jeg begynte med ammesjold går det mye bedre. Men om man bruker ammesjold er det viktig å pumpe seg, for å holde igang melkeproduksjonen :)

Hadde samme "problem" med mi. Hun fikk ikke skikkelig tak på puppen, men etter jeg begynte med ammesjold går det mye bedre. Men om man bruker ammesjold er det viktig å pumpe seg, for å holde igang melkeproduksjonen :)
Ammer han nå med skjold, legger han til hver 2.time for å få opp produksjonen, men må vel pumpe og. Han hadde lagt på seg 155g siden i går, så det går rette veien :)

Ammer han nå med skjold, legger han til hver 2.time for å få opp produksjonen, men må vel pumpe og. Han hadde lagt på seg 155g siden i går, så det går rette veien :)
Så bra at det går fremover :) Mi bruker forsatt sonde pga hun er født 5 uker før tiden og er forsatt for slapp til å få nok melk fra puppen, bare sovner...Har heller ikke nok melk til å fullamme. Men ammer/gir mme og morsmelk i sonde hver 3. Time, og da pumper jeg meg etter hvert måltid. Men vet ikke om det gjelder alle eller om det er litt spesielt siden hun er prematur :)

Jordmora nevnte at jeg burde pumpe eller håndmelke innimellom da de som regel ikke får tømt brystet npr de bruker skjold, så får vel gjøre det :) vil jo ha nok melk :) også har jeg jo kjøpt pumpe for 1500 kroner, synd om den ikke blir brukt :p

Her vekkes hun hver tredje time for mat, siden hun har hatt så mye trøbbel med gulsotten. Da skal hun ha mer væske enn til vanlig for å få i gang systemet... Men i natt sov hun syv timer i strekk. Og det gjorde selvfølgelig jeg og, siden hun ikke sa ifra at hun var sulten. He he!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg ammer. Benjamin spiser alt fra hver 2 1/2 time til hver 4 time. tror han øker litt produksjonen. Holder på å få han inn i rutine nå om dagene. så får sove max 2 1/2 time om gangen på dagen. sånn at han sover mer om natten :):) var en helsesøster som tipset meg om det på føden. er glad for det ;);)
Spennende:) jeg har faktisk ikke tenkt meg å vekke babyen og det hender at hun sover for lenge om kvelden og er våken til midnatt Mora mi sa at jeg bør kanskje vekke henne kl 19 og bade får å få henne våken litt tidligere om kvelden men var litt skeptisk til å vekke henne. Hvor gammel er sønnen din? Og når du vekker han ammer du ham med en gang eller venter til han er klar?

Spennende:) jeg har faktisk ikke tenkt meg å vekke babyen og det hender at hun sover for lenge om kvelden og er våken til midnatt Mora mi sa at jeg bør kanskje vekke henne kl 19 og bade får å få henne våken litt tidligere om kvelden men var litt skeptisk til å vekke henne. Hvor gammel er sønnen din? Og når du vekker han ammer du ham med en gang eller venter til han er klar?

Benjamin er 1 uke og 2 dager nå. Jeg vekker han og skifter bleie. Er gjerne litt på badet og koser oss. så prøver å holde han våken til han blir sulten og så spiser han. Spiser bedre også føler jeg da. Bader mellom 18 og 19 tiden. så sover han litt. Inn i sengen sin kl 22 og tar kveld. føler det funker for oss. trenger rutiner siden vi har en jente på snart 5 år også. Han er vel max våken 30 til 40 min i ett en gang i døgnet. pleier å være kl 17 tiden :):) hvor gammel er jenten din?

Her vekkes hun hver tredje time for mat, siden hun har hatt så mye trøbbel med gulsotten. Da skal hun ha mer væske enn til vanlig for å få i gang systemet... Men i natt sov hun syv timer i strekk. Og det gjorde selvfølgelig jeg og, siden hun ikke sa ifra at hun var sulten. He he!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Sov også lenge i natt, siden hun sov, men da jeg våkna hadde jeg et melkebasseng i senga mi. Plaska når jeg snudde meg. Hehe! Hun har vært så sulten i dag. Skulle ha mat en gang i timen i morges. Hun pattet brystene mine tom hver gang. Nå har hun sovet i snart 2 timer og jeg merket nå at jeg begynner å kjenne at jeg snart må vekke henne for å amme.

Hver 3. time - ofte må hun vekkes. På natta vekker jeg henne for mat ca hver 4. time :-)

Jonathan 09, lillesøster 14 ♥

Hver 3. time - ofte må hun vekkes. På natta vekker jeg henne for mat ca hver 4. time :-)

Tok forresten 3 1/2 uke før jeg klarte amme alle måltider selv. Akkurat på termindato tok hun alle måltider selv. Har vært noen tøffe uker med amme prøving, pumping og flaskemating. Men det var såå verdt det så nå slapper jeg endelig av å koser meg ♡ gleder meg til hun blir litt større og kan sove på natta til hun våkner selv :-) bikka 3 kg nå ♡

Back
Topp