Bilsete

Ja! Hu dama på barnas hus sa at beltene ikke skulle gå så langt ned, men når jeg leser på ulike sider (besafe, trygg trafikk) står det ikke noe om det, da står det at når hodet går over kanten eller vekten tilsier det, at man da skal bytte.
Hva tenker du/dere?
Vi bytta fra maxicosi til izi plus når hu måtte lirkes nedi. Hu ble for bred over skuldrene. Da var hu 70,5 cm. Begynte å vurdere pga lengden også. Men ifølge det vi fikk beskjed om på babyshop var det vel en halv cm igjen på lengden. Sånn vi så det.
 
Åh, nå er jeg såååå i tvil om stol. Hadde jo tenkt å vente på izi kid x4, men siden x3 bare har tre punkts sele, så vet jeg ikke. Vil ha fem punkts.

Noen som vet om det kommer en ny utgave av Cybex Sirona i år?
Liker tanken på at det kan snus når man setter inn barnet, men samtidig synes jeg det er litt skummelt også, tenker at det da er mer "ustabilt".
Skal ikke være lett!
Jeg har kjøpt izi kid x3, og hvis ikke jeg har misforstått heeelt så har da den 5punktssele?:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg har kjøpt izi kid x3, og hvis ikke jeg har misforstått heeelt så har da den 5punktssele?:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja, det har det jo virkelig! Skjønner ikke hva jeg surrer med. Var sikker på at det var 5 fra før, men så så jeg et bilde forrige uke hvor det var 3. Men jeg må ha sett feil! :)
Det er bra! Den er fortsatt favoritten.
 
Vi bytta fra maxicosi til izi plus når hu måtte lirkes nedi. Hu ble for bred over skuldrene. Da var hu 70,5 cm. Begynte å vurdere pga lengden også. Men ifølge det vi fikk beskjed om på babyshop var det vel en halv cm igjen på lengden. Sånn vi så det.
Okej:) jenta mi er snart 9kg så hun er i hvert fall ikke liten for å være 4,5mnd:p Venter hvertfall til hun bikker 9kg :)
 
Ja, det har det jo virkelig! Skjønner ikke hva jeg surrer med. Var sikker på at det var 5 fra før, men så så jeg et bilde forrige uke hvor det var 3. Men jeg må ha sett feil! :)
Det er bra! Den er fortsatt favoritten.
Aah! Hehe, begynte å lure om det var jeg som ikke skjønte noenting:p er fornøyd med setet:) men det tar litt stor plass i bilen vår, pluss at han henger litt med hodet av og til når han sovner.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Bare for å ha det sagt så må man ikke vente til 9 kg for å bytte til neste sete. Så lenge barnet er blitt stødig i kroppen og når opp til minst nederste selehull i stolen så kan man bytte uansett vekt. 9 kg er bare markert pga testdukken til setene er 9 kg. Man bør bytte til nr2-stolen med en gang man kan, da den er større og sikrere for babyen enn babystolen. Vi byttet i starten av desember allerede.
 
Sniker fra mai ;)
Vi har Cybex sirona og er kjempefornøyd. Tar mindre plass en besafen, kan legges lenger ned, elsker at det kan snues 90°, er også et best i test sete på sikkerhet og mini satt absolutt best i det :) Minuset er at det er litt kortere i ryggen, men har hørt at det skal/skulle forlenges :)
Venninna mi har prøvd begge og anbefalte Cybex :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Ja! Hu dama på barnas hus sa at beltene ikke skulle gå så langt ned, men når jeg leser på ulike sider (besafe, trygg trafikk) står det ikke noe om det, da står det at når hodet går over kanten eller vekten tilsier det, at man da skal bytte.
Hva tenker du/dere?

Vi må bytte nå straks. Ikke pga vekt eller lengde, men det begynner å bli trangt rundt skuldrene så det er nok ikke behagelig lenger. Jeg tror ikke det er noe problem å bytte til neste sete. Flere på barselgruppen vår som har byttet nå


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vi må bytte nå straks. Ikke pga vekt eller lengde, men det begynner å bli trangt rundt skuldrene så det er nok ikke behagelig lenger. Jeg tror ikke det er noe problem å bytte til neste sete. Flere på barselgruppen vår som har byttet nå
Ja samme her, skuldrene blir presset sammen:p
Hvor gammel er din? Og vekt og lengde?
4,5 her snart 9kg og rett under 70cm tipper jeg :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 

Hvilket sete har dere nå? Vi har Maxi cozy.
Hvilket see har dere tenkt på å kjøpe? Synes det er så vanskelig å bestemme seg jeg, hehe

Han er 8mnd. Tror han er ca 70cm(bruker str 74) og han er nok ca 9kg.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hvilket sete har dere nå? Vi har Maxi cozy.
Hvilket see har dere tenkt på å kjøpe? Synes det er så vanskelig å bestemme seg jeg, hehe

Han er 8mnd. Tror han er ca 70cm(bruker str 74) og han er nok ca 9kg.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Har britax. Så på besafe da dt var tilbud på barnashus, men kjøpte cybex pga liten bil :p
Den virket veldig grei!:) Løsningen var praktisk da man kan snu sete i bilen på en måte:) greit siden bilen e så liten:) Og kan snues til forovervendt om barnet blir for langt elr noe :) hehe
Ja da burde du kanskje bytte nå:p hehe:)
 
Har britax. Så på besafe da dt var tilbud på barnashus, men kjøpte cybex pga liten bil :p
Den virket veldig grei!:) Løsningen var praktisk da man kan snu sete i bilen på en måte:) greit siden bilen e så liten:) Og kan snues til forovervendt om barnet blir for langt elr noe :) hehe
Ja da burde du kanskje bytte nå:p hehe:)

Da skal jeg titte på det også. Vi kjøper nok ett rimelig ett til å ha i bil nr. 2 :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Nå tror jeg vi har bestemt oss for britax max way. Lest og hørt veldig mye bra om det. Modell som kom ut i fjor, tror jeg. Kommet godt ut i tester og er plussgodkjent


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Åh, nå er jeg såååå i tvil om stol. Hadde jo tenkt å vente på izi kid x4, men siden x3 bare har tre punkts sele, så vet jeg ikke. Vil ha fem punkts.

Noen som vet om det kommer en ny utgave av Cybex Sirona i år?
Liker tanken på at det kan snus når man setter inn barnet, men samtidig synes jeg det er litt skummelt også, tenker at det da er mer "ustabilt".
Skal ikke være lett!
Har BeSafe izi plus x3 det har fem punkts sele.... Er kid et annet sete kanskje....
 
Vi har BaSafe Izi Combi x3, X1 skal i andre bilen vår. :) Og så har vi Britax Multitech som vi bytter over til om et par år, fremdeles bakovervendt. :) Vi er veldig fornøyde med BeSafe-setet. Izi Kid er stort sett det samme som Izi Combi, bare at Izi Combi også kan snus forovervendt, noe som uansett ikke er anbefalt og som vi ikke gjør, men det var Combi de hadde der vi kjøpte det. :)
 
Vi kjøpte britax max way(bakovervendt) - veldig fornøyde med det! :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp