Tripp trapp stol og newborn sete?

litenbaby!??

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Jeg har min gamle tripp trapp stol. Noen som vet om newborn sete passer på den? Jada, litt tidlig å tenke utstyr, men kjenner det er veldig moro å begynne å lete på nett, ønsker å få tak i brukt på det vi ikke har fra før, og det kan jo ta tid å få tak i.. :) antok at tripp trapp stolene var like, men leste en plass at newborn passet til den nye utgaven, stemmer dette? Er det en ny utgave?
 
Sniker fra juli! Lurer nemlig på akkurat det samme :)
 
Det lurer jeg også på! Har skikkelig gamle tripp-trapp-stoler :) sånn typ fra da broren min var liten. Men de er i tipptopp stand, så det går helt fint å bruke de. Men mener også jeg har lest et sted at de setene ikke passer helt til andre enn de nye stokke-stolene.
 
De passer dessverre ikke på de gamle stolene :-( Ikke noe av det nye ekstrautstyret passer på de gamle stolene... Vi har en gammel stol til snuppa men vi kommer til å kjøpe en ny en med newborn-sett denne gangen fordi det savnet vi skikkelig forrige gang. Men så slipper vi jo kjøpe vogn, seng og mye annet utstyr denne gangen for det har vi etter snuppa :)
 
Jeg synes de gamle ser klin like ut men.. Kjipt om den ikke passer, tror ikke jeg gidder kjøpe ny stol.. :/
 
De passer dessverre ikke på de gamle stolene :-( Ikke noe av det nye ekstrautstyret passer på de gamle stolene... Vi har en gammel stol til snuppa men vi kommer til å kjøpe en ny en med newborn-sett denne gangen fordi det savnet vi skikkelig forrige gang. Men så slipper vi jo kjøpe vogn, seng og mye annet utstyr denne gangen for det har vi etter snuppa :)
Æsj.. Typisk.. Hvordan vet man hva som er ny utgave da? Kan evt forsøke å få tak i brukt av ny utgave.. Hmm...
 
Vi har også en gammel tripp-trapp stol. Irriterende at det ikke skal passe på de da. De ser helt like ut på bilde etter min mening også. Men de er vel ikke det. Hadde vært veldig greit å hatt et slik newborn sete. Får se om en finner noe brukt :)
 
Da får det bare være for min del :) får ungen heller bruke den gamle stolen når den blir gammel nok til å sitte selv.
 
Kjedelig at dem ikke passer til de gamle stolene, er nok mange som har de :/ Men man kan jo vente å se om man får bruk for den babydelen til de da, ei veninne av meg så at det var bortkastet, hun brukte den en gang eller to, så det varierer nok veldig :)
 
De ser like ut, men er ikke det. Tverrbjelkene i ryggen har forskjellig avstand. Man ser på serienummeret om det passer eller ikke. Tror nummeret måtte starte på 3 eller høyere (står på nettsiden, sjekk der for å få riktig opplysning :) ) stolen må være fra 2003 eller nyere.
 
Leste et sted at noen brukte sånt sete på en gammel stol og at det gikk fint selv om man ikke fikk festet det på samme måte. Men jeg aner ikke..
 
Leste et sted at noen brukte sånt sete på en gammel stol og at det gikk fint selv om man ikke fikk festet det på samme måte. Men jeg aner ikke..
Hmm, kanskje låne en og prøve da.. :) Synes de ser så kjekke ut, men er jo ikke nødvendig. Greide oss fint uten sist :)
 
Vi brukte newborn setet til andremann.
Var helt fantastisk!

Hadde ikke behovet med førstemann, men med andremann var det utrolig praktisk!
 
Vi bruker det på gammel stol. Det funker fint, man får ikke klikket den på men sitter støtt som fjell den. Di sa tom i butikken at ikke det var noe problem. Men neste steg baby set passer ikke pga avstanden mellom rygg bøylene.
 
Jeg ble fortalt at det passet på alle stoler fra 2003 eller nyere. Ser heller ikke forskjell, men har heller aldri sett to ved siden av hverandre å sammenlignet.
 
Det var dumt, men det er vel deres måte å selge flere stoler på. Arg! Da må vi kjøpe ny stol vi også og heller bruke den gamle når barnet blir eldre.
 
Avstand mellom ryggsøylene er forskjellig, nevnt tidligere! Gammel mod, prod før 2003= 2,5 cm. Ny mod, prod etter 2003= ca 4 cm!
 
Back
Topp