Hjemmebesøk

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Da har helsesøster vært her på hjemmebesøk. Hun hadde jo ikke noen flere tips ang såre brystvorter pga ammingen enn de jeg allerede kan, så må nok bare gå over. Ellers alle standard info som jeg husker godt fra storebror, så ingenting interessant. Annet enn at barselgruppe møtes ved 2 mnd.

Jenta har lagt på seg 200 fram siden mandag, så det er jo bra :) Ble veid i fiskevekt :p

Såre brystvorter er jo vanlig i starten, fikk jeg beskjed om. Men hvis det varer lengre, så er det et tegn på dårlig stilling ved amming. Jeg har fått beskjed om at brystvorta skal være rund etter at baby har sugd. Ikke flatklemt fasong, for det tyder på feil stilling.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Såre brystvorter er jo vanlig i starten, fikk jeg beskjed om. Men hvis det varer lengre, så er det et tegn på dårlig stilling ved amming. Jeg har fått beskjed om at brystvorta skal være rund etter at baby har sugd. Ikke flatklemt fasong, for det tyder på feil stilling.

Jepp. Fått sjekket ammestilling og sugetak av flere. Brystvorten er rund. Så må nok bare bite tenna sammen til det går over!

Tungebånd på babyen sjekket også? Vi fikk klipt Alexandra sin i går. Hjalp masse, men om det er problemet hos deg, hadde vel ikke brystvorta vært rund..

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jepp. Fått sjekket ammestilling og sugetak av flere. Brystvorten er rund. Så må nok bare bite tenna sammen til det går over!

Da går det over... De første dagene var verst. Nå begynner det å bli bra hos meg... Gått en uke.

Da går det over... De første dagene var verst. Nå begynner det å bli bra hos meg... Gått en uke.

En uke her også, håper det går over innen ei uke til...

Tungebånd på babyen sjekket også? Vi fikk klipt Alexandra sin i går. Hjalp masse, men om det er problemet hos deg, hadde vel ikke brystvorta vært rund..

Nei hun tar riktig :)

Hva, klipt? Høres sikkert værre ut enn det er, men hva gjør de egentlig? :-p

Hva, klipt? Høres sikkert værre ut enn det er, men hva gjør de egentlig? :-p
De bare klipte over båndet med ei saks. Man så tydelig at det var mye lenger frem enn normalt. Hun sov gjennom hele greia, så gjorde nok ikke vondt i det heletatt.

De bare klipte over båndet med ei saks. Man så tydelig at det var mye lenger frem enn normalt. Hun sov gjennom hele greia, så gjorde nok ikke vondt i det heletatt.

Er det nødvendig eller går det seg til med tiden? Høres jo fælt ut

Er det nødvendig eller går det seg til med tiden? Høres jo fælt ut
Trur ikke det er noe som går seg til nei. Vet ikke om det har noe å si for ungen senere i livet, men har mye å si for ammingen ihvertfall.
Vet det høres fælt ut, men er ingen nerver i tungebånd, så blir som å klippe en negl.

Trur ikke det er noe som går seg til nei. Vet ikke om det har noe å si for ungen senere i livet, men har mye å si for ammingen ihvertfall.
Vet det høres fælt ut, men er ingen nerver i tungebånd, så blir som å klippe en negl.

Sniker, men hvis man ikke klipper kan barnet slite med lesping senere, også i voksen alder :) så best å klippe ;)

Sliter også med såre brystvorter men samtidig er det mye bedre enn med første mannen :) bruker store ammeskjold forgå holde vortene fuktige for det gjør mest vond når sårene tørker og barnet får suge på skorper:eek: Håper det går over snart :)

Huff.. jeg slet med det samme. Lufttørk hver amming, smør på godt lag med purelan - engangsinnlegg og ull utpå der for å holde varmen.

Nå er Jonas 13 dager og sårheten er så og si borte nå. Litt ømt når utdrivningsrefleksen starter men ikke smertefullt.
Håper det bedrer seg for deg også snart :-)

Jonas ble født 03/02-14 kl. 22.25 ~ 3625g, 50cm og 36cm rundt hodet ♥

Back
Topp