♡ Drømmen vår ♡

Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en stor klem!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg får så vondt av å lese dette, for det røsker opp i følelsene rundt min egen SA. Kjenner meg så altfor godt igjen. Tomheten og den enorme sorgen. Det blir heldigvis bedre etter hvert :) Kos dere med kjærestemiddag! <3

Ja, jeg synes på en måte det går overraskende bra. Jeg tror at siden jeg har hatt de tre kjemiske i høst så har jeg allerede fått en slags følelse av at dette er noe kroppen min ikke fikser helt. At det kanskje er derfor det ikke oppleves så enormt smertefullt. Hmm.. Men det varierer jo da, istad hadde jeg en tung periode, men nå er det bedre igjen. Svinger litt. Og det gjør også tankene om egen kropp. Innimellom synes jeg kroppen min er håpløs og er redd det er jeg som har skylden, men så tenker jeg at det var uflaks og tilfeldig.

Håper du snart er gravid på nytt! :)

Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en stor klem!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det er veldig hyggelig med en klem her og. <3

PP 7, CD 3
Jeg måtte bare få tatt den g-testen jeg. Så jeg holdt meg 4 timer og tok den nå. Den er faktisk ikke så veldig sterk. Men så er det nå nesten 2,5 døgn siden jeg tok den pillen som skulle ta knekken på graviditetshormonene og over 1 døgn siden den medisinske aborten var ferdig. Så nå skulle 50 % av graviditetshormonene være borte allerede i følge en artikkel jeg fant. Så skal det falle gradvis de neste dagene, og det skal være helt borte innen 3 uker. Jeg håper det er ferdig før det.

Jeg synes den minner om testene mine 15-17 dpo. Men men. Vi får nå se. Jeg er ikke kvalm i dag. Og puppene er ikke ømme lenger. Så noe har skjedd siden onsdag hvert fall.

Her er dagens test (Obs obs, om du bare sniker innom! Jeg har akkurat hatt en abort, så jeg tar tester fremover for å følge med på at hcg synker, så dette er ikke noe å juble for dessverre).

upload_2014-2-14_19-2-8.png

Last edited:
Alt jeg vil er å klemme deg! Du er tøff og jeg tenker på deg hele tiden <3

Vi vil ha 2014 spire! <3

Alt jeg vil er å klemme deg! Du er tøff og jeg tenker på deg hele tiden <3

Vi vil ha 2014 spire! <3

Tusen takk! <3 Jeg synes vi er mange som er beintøffe her inne på FS. Det er visst verdt det til slutt, så vi må ikke gi opp. Jeg synes du er tøff du og. Vi skal komme hele veien til mål snart, både du og jeg! <3

Tusen takk! <3 Jeg synes vi er mange som er beintøffe her inne på FS. Det er visst verdt det til slutt, så vi må ikke gi opp. Jeg synes du er tøff du og. Vi skal komme hele veien til mål snart, både du og jeg! <3
Utrolig hva vi opplever, overlever og blir sterke på. Vi gir aldri opp <3 Snart er det vår tur!

Vi vil ha 2014 spire! <3

Utrolig hva vi opplever, overlever og blir sterke på. Vi gir aldri opp <3 Snart er det vår tur!

Vi vil ha 2014 spire! <3

Ja, det synes jeg det skal være. Vår tur nå! <3

*Taster på app på mobilen*

Håper hcg snart er ute av kroppen din så du får startet på nytt igjen, og da satser vi på positivt i 9 mnd fremover! Det virker jo som at tablettene du tok virket i hvertfall, så det er positivt, samtidig at det er positivt at du faktisk lett blir gravid! Nå må babyen bare klore seg fast neste gang! :-)

Håper hcg snart er ute av kroppen din så du får startet på nytt igjen, og da satser vi på positivt i 9 mnd fremover! Det virker jo som at tablettene du tok virket i hvertfall, så det er positivt, samtidig at det er positivt at du faktisk lett blir gravid! Nå må babyen bare klore seg fast neste gang! :)

Ja, det ser absolutt sånn ut, jeg er heldig som fikk fullføre aborten på sykehuset så de fikk sjekket at alt kom ut og jeg ble ferdig på én dag. Nå gleder jeg meg til blødningene går ned og hcg er helt ute av systemet. Og så håper jeg at jeg får en baby neste gang ja. :)

PP 7, CD 4

I dag er blødningen blitt mindre. Nå er det mer som vanlig menstruasjon. Jeg valgte "medium" på FF. Det burde forresten vært et alternativ høyere enn "heavy" ved en abort altså. :p For dagen i går, og i forriggårs. Jeg er positivt overrasket over at blødningen er så mye mindre/mer normal i dag altså. Det gir meg håp. Nå føler jeg at jeg kan se fremover, og håpe på EL snart i stedet for å tenke på det som har vært. Menssmertene er kraftigere enn vanlig fortsatt da, så det blir en del smertestillende, men det skulle jeg visst regne med. Så lenge det ikke tar seg opp og blir mer vondt.

Jeg svinger opp og ned. Jeg er redd, nervøs, men også glad og fornøyd. Vi er unge, vi er glad i hverandre, vi har hverandre. Vi skal få en ny sjanse. Vi skal få det til. Vi har jo sæd, egg og jeg har en livmor som ser vanlig ut hver gang jeg har vært på ultralyd nå (og det er jo 3 forskjellige gynekologer det har blitt til nå som har sett på den de siste månedene). Så litt optimistisk må det være lov å forsøke å være. Det finnes de som mister mens de er godt voksne, og sikkert føler at tiden løper fra dem, det finnes de som mister etter at de har forsøkt i veldig, veldig lang tid. Vi er unge. Vi prøvde "kort". Vi er egentlig heldige. Egentlig. Jeg må tenke det. Vi er heldige på mange måter, men så har vi hatt uflaks.

Men så har jeg disse vonde menssmertene, som sitter ikke bare i livmoren, men andre steder i magen også. Som gjør meg engstelig for endometriose, som kan gi større risiko for abort (særlig kjemisk graviditet).

Crinone har jeg kjøpt inn i dag. Da har jeg det jeg trenger da. EL-tester er på vei i posten. Termometer på nattbordet, men det kan jeg ikke bruke før jeg er helt, helt ferdig med å blø (infeksjonsfare).

Jeg velger å tenke på dette som uflask. Vi har hatt tre kjemiske graviditeter fordi jeg har lite progesteron. Så jeg trenger Crinone for å ha en god sjanse. Så hadde vi maksimal uflaks. Vårt første forsøk med Crinone reddet et befruktet egg, men akkurat denne spiren var syk. Dette er den aborten som er uflaks for vår del. De tre andre var pga. progesteron, denne var uflaks. Derfor kan vi prøve på nytt med en gang. Derfor kan jeg være optimistisk og se fremover. Dersom vi mister på nytt nå, med Crinone, så kommer jeg til å bli mye mer lei meg. Da har vi hatt 5 uønskede aborter, og vi har ikke funnet (hele) problemet. For da er det mer enn progesteron, og da er det mer enn uflaks. Da må vi ha utredning. Nå håper jeg, for å være ærlig, at vi blir gravide før vi rekker å få utredning. Jeg vil ha en ny sjanse, ny sjanse med Crinone, jeg vil at det skal være det eneste problemet. Det er lett å løse. Crinone er lett å ta. Og det står allerede en ny pakke klar i skapet. Det går bra!

Last edited:
Så bra at blødningene begynner å avta! Det blir godt å bli helt ferdig, så du kan begynne å fokusere fremover. Nå skal det gå bra! Dere er unge, friske og har hverandre - det er verdens beste utgangspunkt!
Skjønner godt at humøret går i en berg-og dalbane. Selv om dere har "all verdens av tid" så er det jo en stor sorg dere nå er bearbeider. Jeg krysser fingrene for at neste spire sitter fort og at den graver seg dypt ned i magehuset og utvikler seg til et friskt og sterkt foster! Det er jo ingenting i utgangspunktet som skulle tilsi annet enn at denne spiren ikke var levedyktig og dermed at dere var veldig uheldig. Jeg tenker at du må få veldig god oppfølging ved neste graviditet, så du kan følge med på at den lille har det fint og utvikler seg som den skal. Du bør få hyppige ul frem til uke 12 tenker jeg, så slipper du også å gå å uroe deg.
I mellomtiden håper jeg dere tar godt vare på hverandre og fortsetter og fokusere positivt :) Det blir spennende å følge deg fremover Lykkeliten :)

Så bra at blødningene begynner å avta! Det blir godt å bli helt ferdig, så du kan begynne å fokusere fremover. Nå skal det gå bra! Dere er unge, friske og har hverandre - det er verdens beste utgangspunkt!
Skjønner godt at humøret går i en berg-og dalbane. Selv om dere har "all verdens av tid" så er det jo en stor sorg dere nå er bearbeider. Jeg krysser fingrene for at neste spire sitter fort og at den graver seg dypt ned i magehuset og utvikler seg til et friskt og sterkt foster! Det er jo ingenting i utgangspunktet som skulle tilsi annet enn at denne spiren ikke var levedyktig og dermed at dere var veldig uheldig. Jeg tenker at du må få veldig god oppfølging ved neste graviditet, så du kan følge med på at den lille har det fint og utvikler seg som den skal. Du bør få hyppige ul frem til uke 12 tenker jeg, så slipper du også å gå å uroe deg.
I mellomtiden håper jeg dere tar godt vare på hverandre og fortsetter og fokusere positivt :) Det blir spennende å følge deg fremover Lykkeliten :)

Vi er lovet full oppfølging ved sykehuset neste gang, så jeg føler meg trygg på akkurat den biten. Det er godt. :) Tusen takk for gode ord! <3

Er innom å sniker på deg jeg, Lykkeliten :)
Savner deg inne på august! Håper at det blir deres tur igjen så fort som mulig, og at alt går som det skal neste gang :) det unner jeg deg virkelig, altså!

Bra dere får oppfølging neste gang! Jeg mener det burde vært pålagt med en ul tidligere enn i uke 17-18-19-20!!

Uansett kommer jeg nok til å snike litt på deg for å se hvordan det går! :) stor klem!

Er innom å sniker på deg jeg, Lykkeliten :)
Savner deg inne på august! Håper at det blir deres tur igjen så fort som mulig, og at alt går som det skal neste gang :) det unner jeg deg virkelig, altså!

Bra dere får oppfølging neste gang! Jeg mener det burde vært pålagt med en ul tidligere enn i uke 17-18-19-20!!

Uansett kommer jeg nok til å snike litt på deg for å se hvordan det går! :) stor klem!

Hei du. Jeg savner dere også, og synes det er ordentlig trist at jeg ikke skal følge dere videre. Jeg kommer nok ikke til å snike så mye heller, hvert fall ikke før jeg eventuelt er gravid igjen selv, for det blir litt sårt å se hele tiden hvor jeg skulle vært. Det blir sikkert lettere etter hvert, men jeg håper allikevel det går bra med deg og alle de andre flotte kommende august-mammaene, selv om jeg ikke sniker.

Ja, jeg vet ikke helt hva jeg tenker om ultralyd sånn generelt, men jeg er glad man får ekstra oppfølging når man har opplevd MA hvert fall. Det føles betryggende for neste gang. Jeg er veldig takknemlig for oppfølgingen jeg har fått i denne vanskelige situasjonen, det er mange som har tatt veldig godt vare på meg. <3

Så hyggelig at du vil snike på meg, det er veldig hyggelig med en hilsen! Og som sagt, det kan hende jeg sniker litt dersom jeg blir gravid igjen, men frem til det holder jeg meg nok mer her på FS. :) Klem tilbake

PP 7, CD 6

Det står på papirene fra sykehuset at man blør i snitt 8 dager etter en medisinsk abort. Det er bare to dager til faktisk. Jeg er veldig spent på når blødningene blir enda mindre. Jeg synes de er kraftig redusert fra torsdag og fredag, men jeg innså at "medium" er for lite på FF så jeg har endret tilbake til heavy. Det burde vært en "Extra heavy" til torsdag og fredag bare.

Jeg testet en ny g-test, som var ganske lik som den forrige, litt svakere. Så nå tenkte jeg å forsøke å vente til blødningene slutter med å teste på nytt. Jeg har helt klart fått tilbake gode gamle alterego Testetøsa. <3 Hun har lyst til å teste at g-testene blir svakere, så har hun lyst å bruke EL-tester og deretter telle ned til ny g-testing.

Det er spennende å se hvordan syklusen blir, og når neste spire sitter, og om jeg da får samme effekt med Crinone denne gangen også - unngår kjemisk altså. Så blir det veldig spennende med tidlige ultralyder, jeg aner ikke når/hvor ofte jeg får det, så det er jeg også spent på.

Krysser alt som kan krysses for deg :) Håper blødningen tar av og at hcg raskt er ute av kroppen og du får tidlig el etter denne aborten.
Det må være uflaks, kan ikke tenke meg til mer uflaks. Du er sterk som kommer deg gjennom dette med hode høyt, det er greit å være trist men du har lov å smile også viktig å huske :)
<3

Krysser alt som kan krysses for deg :) Håper blødningen tar av og at hcg raskt er ute av kroppen og du får tidlig el etter denne aborten.
Det må være uflaks, kan ikke tenke meg til mer uflaks. Du er sterk som kommer deg gjennom dette med hode høyt, det er greit å være trist men du har lov å smile også viktig å huske :)
<3

Tusen takk for god hilsen. <3

PP7, CD 7

Jeg blør ikke lenger! Jeg våknet i dag morges til hvitt bind. Det har kun vært litt spotting i løpet av dagen i dag. Og jeg tok g-test hvor streken så vidt kunne skimtes etter noen minutter, men nå er den nesten/snart negativ. Synes den minner om 10 dpo da hcg var 6,1. Og jeg tok en EL-test som var nesten positiv. Så da håper jeg spottingen slutter så vi kan legge inn aksjer og så begynner jeg å tempe i morgen (tenkte at jeg bruker engangsbeskyttelseshetter i starten for å unngå infeksjonsfare dersom jeg fremdeles spotter i morgen.)

Nå må ikke EL komme før vi har lov til å legge inn aksjer da! Bra jeg fikk bestilt EL-tester så det ligger klart og at jeg har de hettene til termometeret. Da ser det ut som det kan bli spennende fremover. :)

Back
Topp