Bilsete

Sandra1987

Glad i forumet
Hvilket bilsete anbefaler dere? Jeg har begynt og se etter bilsete til frøkna mi. Hun er 6mnd så vi ser etter sete nr.2 :) Noen som har erfaring med Cybex? Har lest mye fint om den, men ser litt stor og klumpete ut. Er den det eller bare ser det slik ut? :) Ansre seter som er bra?

♡Prinsesse 14 juli♡
 
anbefaler besafe izi plus :)
 
Vi lurer også på cybex sirona, det er et slankere sete som tar liten plass i bilen.
I tillegg kan det snus 360 grader som gjør det lett å få ungen inn og ut av bilen.
Vi klarer ikke helt å bestemme oss, valget står mellom sybex sirona, besafe izi kid x3 og besafe izi plus uten isofix.
Fordelen med plus setet er at det går opp til 25 kg, så du slipper å bytte sete, men det er kjempe stort og tar mye plass igjen.
Nå skal jeg se på et brukt sirona sete, kun brukt 4 mndr, og ser vel egentlig for meg at vi kjøper det om det ser bra ut.
Håper du finner ut hva du vil ha.
 
Sniker fra august :)
Vi byttet over til Cybex Sirona 2 for et par uker siden og vi er super fornøyde med setet!

Med min vonde rygg er det genialt å kunne snu setet rundt, og lille frøken trives mye bedre i Sirona'n enn i babysetet! :)

Også tok det faktisk en del mindre plass enn babysetet vårt! :)
 
Vi har nettopp tatt ibruk et maxicosi mobi sete, er veldig fornøyd med det da du kan regulere hvor rett du ønsker det i ryggen:)
 
Det ble brsafe på oss. Har hatt et før og er veldig fornøyd. Hadde jeg hatt mulighet til og kjøpe akkurat det setet jeg ville så hadde det nok blitt besafe x3 eller cybex :) Til storebror hadde vi maxi cozi, et godt sete. Lillemor har hatt maxi cozi cabriofix som jeg liker også veldig godt. Storesøster har hatt Rømer og besafe. Så jeg kjenner godt til setene :) Men de blir stadig bedre og finere. Man vil jo bare det beste for barna sine.

Hvem har framover vendt sete nå da??

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Last edited:
Da har vi kjøpt Besafe izi plus, sånn helt plutselig. De solgte det for 2999,- på Barnas hus (1000,- i rabatt), så jeg måtte bare kjøpe det da jeg tilfeldigvis var innom og oppdaget det. Vi blir ikke å begynne å bruke det enda, siden lillefrøkna fremdeles sitter godt i babysetet, men det er jo kjekt å ha det liggende klart. Jeg hadde allerede bestemt meg for å kjøpe det, så da ble jeg veldig glad for å finne det på tilbud :)
 
Ble Besafe izi plus.
Fant ut det var mer pluss med det enn Cybex Cirona.
Og prisen var jo knall fin, bare 2999kr på Barnas Hus :D

♥ Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin ♥
 
Cybex sirona :) Veldig fornøyd sålangt...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Cybex sirona :) Veldig fornøyd sålangt...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg sniker litt fra oktober:)
Hva som gjorde at du skiftet bilsete? Hva var høyden til babyen da?:)
Jenta mi er 4,5 mnd og jeg vurderer å bytte da selene på babysetet går langt ned bak skuldrene :O
 
Jeg sniker litt fra oktober:)
Hva som gjorde at du skiftet bilsete? Hva var høyden til babyen da?:)
Jenta mi er 4,5 mnd og jeg vurderer å bytte da selene på babysetet går langt ned bak skuldrene :O

Var ikke meg du spurte men :p
Hvilket sete bruker du nå? Vi har maxi cosi og tror den kan justeres ett hakk opp.
 
Jeg sniker litt fra oktober:)
Hva som gjorde at du skiftet bilsete? Hva var høyden til babyen da?:)
Jenta mi er 4,5 mnd og jeg vurderer å bytte da selene på babysetet går langt ned bak skuldrene :O

Hun var vel rett i overkant av 70 cm når vi byttet... Kan fremdeles bruke maxi cosi'en, men selene begynner å bli litt kort.... :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Åh, nå er jeg såååå i tvil om stol. Hadde jo tenkt å vente på izi kid x4, men siden x3 bare har tre punkts sele, så vet jeg ikke. Vil ha fem punkts.

Noen som vet om det kommer en ny utgave av Cybex Sirona i år?
Liker tanken på at det kan snus når man setter inn barnet, men samtidig synes jeg det er litt skummelt også, tenker at det da er mer "ustabilt".
Skal ikke være lett!
 
Hun var vel rett i overkant av 70 cm når vi byttet... Kan fremdeles bruke maxi cosi'en, men selene begynner å bli litt kort.... :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har du tatt ut nyfødtputa i bunnen? :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg sniker litt fra oktober:)
Hva som gjorde at du skiftet bilsete? Hva var høyden til babyen da?:)
Jenta mi er 4,5 mnd og jeg vurderer å bytte da selene på babysetet går langt ned bak skuldrene :O

Har du tatt ut nyfødtputa i bunnen? :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Har du tatt ut nyfødtputa i bunnen? :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Ja! Hu dama på barnas hus sa at beltene ikke skulle gå så langt ned, men når jeg leser på ulike sider (besafe, trygg trafikk) står det ikke noe om det, da står det at når hodet går over kanten eller vekten tilsier det, at man da skal bytte.
Hva tenker du/dere?
 
Back
Topp