Natten

Missy

Glad i forumet
Hei alle sammen!

Hvordan er nettene hos dere? Hvor lenge sover de mellom ammeøktene?

Her har de nå økt til 3 til 3,5 timer mellom ammeøktene. Men midt på natten og tidlig om morgenen kaver han sånn i søvne. Armer og bein i full aktivitet og kommer en del knirkelyder, Alt i søvne. Flere som opplever dette? Blir lite søvn på mor for tiden.
 
Akkurat sånn er det her og. Han ammes ca 21, 01, 04 og 07 ! Skulle likt å kutta den kl 04 ;) Vi må bare prøve å overhøre lydene og bevegelsene , tror jeg. Evt bruke ørepropper, for gråt høres likevel, hehe. Ligger han ved siden av deg, kan du jo prøve å venne han til å ligge i egen seng...lettere sagt enn gjort!

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Er rimelig likt hos oss løvetann80. Godt å høre det ikke bare er her det kaving. Blir skikkelig sliten av det. Denne krabaten er dessverre ikke interessert å ligge i egen seng. Har prøvd å venne han til egen seng lenge, men ikke funket enda. Noen tips?!

Noen grunn for denne kavingen & knirkingen? Eneste jeg har merket meg er at det kan være luft, for han har to bæsjebleier hver natt.

Håper det snart går over:)

Håper det snart går over, trenger mer søvn:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er rimelig likt hos oss løvetann80. Godt å høre det ikke bare er her det kaving. Blir skikkelig sliten av det. Denne krabaten er dessverre ikke interessert å ligge i egen seng. Har prøvd å venne han til egen seng lenge, men ikke funket enda. Noen tips?!

Noen grunn for denne kavingen & knirkingen? Eneste jeg har merket meg er at det kan være luft, for han har to bæsjebleier hver natt.

Håper det snart går over:)

Håper det snart går over, trenger mer søvn:)


Sent from my iPhone using BV Forum
Mitt beste tips for soving i egen seng er å gjøre sengen så "liten" som mulig. Bygg rede. Vi har også et helseteppe rundt frøkna under dyna for å gjøre det tettere (hjelper litt på kavinga også). Også har vi varmeflaske i senga før vi legger henne.
Det har funka bra på begge mine, men de har vært "sovebarn" i utgangspunktet også da..

app'en
 
vesla får mme, vet ikke hvor mye det spiller inn, men hun sover fra ca.20.00-02 også er det dagen i 7 tiden, noen netter vil hun ha mat i 5-6 tiden, da er det litt vanskelig å få henne til å sove igjen, ligger å kaver og sover kanskje 30 min til en time før vi må stå opp, men jeg liker å starte dagen tidlig heldigvis :)
 
Er rimelig likt hos oss løvetann80. Godt å høre det ikke bare er her det kaving. Blir skikkelig sliten av det. Denne krabaten er dessverre ikke interessert å ligge i egen seng. Har prøvd å venne han til egen seng lenge, men ikke funket enda. Noen tips?!

Noen grunn for denne kavingen & knirkingen? Eneste jeg har merket meg er at det kan være luft, for han har to bæsjebleier hver natt.

Håper det snart går over:)

Håper det snart går over, trenger mer søvn:)


Sent from my iPhone using BV Forum
Dumt med de bæsjebleieskiftene, ja!! Har i hvertfall 1 skift hver natt vi å. Blir jo våken av det, både jeg og han. Tror mindre spising hadde bidratt til færre skift. Men dette med dårlig søvn er forbigående. Nattøktene med soving vil bli lenger etterhvert. Jeg lover! Hold ut!
Bruker han smokk?
Det hjelper min. Etter stell og mat legges han i et lite rede i sprinkelsenga, med koseklut mot nesen og smokk. Han kaver litt, alt fra 5-40 min, før han finner roa og sovner av seg selv. Jeg går inn og trøster innimellom, hvis han "roper" eller mister smokken.
Da sover han som regel 3 timer i strekk før han vil ha en skvett. Da havner han i senga med meg, men holder på å øve på å legge han tilbake etter mat....


Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Sant, bleieskiftene henger nok sammen med hvor mye han spiser! Og vi har en matglad liten gutt:) spent hvordan det blir i natt. Sovet lite på dagen i dag, vært ekstra sutrete og har krevd mat mye oftere.

Så bra han sovner av seg selv på kvelden. Skal jammen meg begynne med koseklut her og. Her sovner han med amming. Ellers blir det byssing. Ikke fornøyd når han legges rett ned. Er en liten gutt som er veldig på hudkontakt og nærhet hele tiden.

Bruker ikke smokk, har prøvd, men han finner ikke rett sugeteknikk enda. Men det kommer vel. Alt til sin tid:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Rart! I natt slapp jeg å skifte bleie før kl 07, men han spiste kl 01 og 04 som vanlig. Det er håp!

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Ja, vi må være tålmodige:)

Natten har gått bedre i dag her og. Men så tullete som jeg er tok jeg han opp for å skifte bleie kl. 0345.. pga jeg er vant til det.men det var jo ingenting der. Heldigvis sovnet han fort og begynte ikke å knirke og kave før senere! Hurra. Babysteps:)
 
Var 3 bleieskift natta etter her! Slitsomt. I natt blir det skifting med våtservietter i tussmørket i senga hvis jeg må, orker ikke stå opp.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Var 3 bleieskift natta etter her! Slitsomt. I natt blir det skifting med våtservietter i tussmørket i senga hvis jeg må, orker ikke stå opp.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
Det er irriterende med de bleieskiftene om natta ja, han våkner sånn til da. Jeg har ordna meg et "bleieskift kit" som jeg har stående ved siden av senga vår så jeg slipper å stå opp: Bleier, håndkle, våtservietter, klut, salve osv. så tar jeg alle bleieskift om natten i senga. Funker greit.

Det er også litt irriterende med den rapingen om natten for han våkner også til hvis jeg løfter ham opp sånn. Da blir han gjerne sur og det blir grining istedet for raping. Hender jeg dropper det om natten hvis det virker som om det går greit og han trøtner skikkelig til når han spiser.
 
Ja, her blir det bleieskift på soverommet fremover. Var et skift i natt:)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Slipper heldigvis bleieskift på natta, men jobber en del med å få opp rapen. Nesten verst for meg, blir jo såååå trøtt av å vente på den. Haha ;) dropper den av og til, men blir fryktelig mye gulping da om hun våkner til når jeg legger henne

app'en
 
Slipper heldigvis bleieskift på natta, men jobber en del med å få opp rapen. Nesten verst for meg, blir jo såååå trøtt av å vente på den. Haha ;) dropper den av og til, men blir fryktelig mye gulping da om hun våkner til når jeg legger henne

app'en
Jeg vet ikke hvordan dere gjør det, men
Min sitter litt fremoverbøyd på ene låret mitt mens jeg stryker oppover ryggen. Det er mer effektivt for oss en å legge han over skuldra, for da blir han ofte en ball.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Snur meg med ryggen til og håper på det beste så vokner jeg plutselig et par timer senere:)
 
Jeg vet ikke hvordan dere gjør det, men
Min sitter litt fremoverbøyd på ene låret mitt mens jeg stryker oppover ryggen. Det er mer effektivt for oss en å legge han over skuldra, for da blir han ofte en ball.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
Takk for tips! Har hatt henne på skuldra ja.
Men forklar hvordan du har han på låret. Har du bøyde knær og han med ryggen til deg ? skjønte ikke helt :)

app'en
 
Essensen er vel at han sitter, litt fremoverbøyd. Får ikke helt forklart det. Prøv deg frem ;)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp