Oppussing av bad, våtromsmaling

Bruker00ma

Betatt av forumet
Me har eit forferdelig bad. Spygrøn vinyl på gulv, og ein stygg tapet på veggene. Går dette ann å male over?
Evt korleis?
:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tapeten på veggen kan males vertfall, bare husk å bruk våtromsmaling :) hadde jeg vært deg ville jeg flislagt gulvet, når du har vinyl nå så trenger du ikke fjerne dette du kan flise rett oppå å følge fallet som allerede er der :) gjør det selv da er det ikke dyrt :)

Viss du skal male tapeten må du være sikker på at den sitter godt. Ellers kan den boble seg og løsne....

Vi malte badet våres da vi kjøpte huset. Gikk over tapetskjøter med tapetlim og malte to strøk. Vi brukte våtromsmaling fra flugger. På gulvet bør du vaske godt med salmiakkvann, la det tørke ordentlig og pusse over lett med pussesvamp, støvsuge og male med gulvmaling. Vi kjøpte alt på flugger tror jeg og hos oss ser det kjempefint ut enda :) badet skal rives om ett års tid, så vi gadd ikke koste på oss fliser. Kjempeork å måtte hugge vekk når badet skal bort a gitt..

Lykketil med oppussingen! :)

Det kan foresten være greit å "prøvemale" en liten flekk av gulvet som ikke synes til vanlig. Vask/puss og støvsug der, mal et tynt strøk, vent et par dager og "klor og slit" på det for å se at malingen har satt seg ordentlig. Det finnes nemlig noen typer eldre gulvbelegg der malingen aldri helt gjennomherder. Greit å påse at deres gulv ikke er av den typen :)

Tusen takk for svar :) trur eg tar ein timur innom fargerike å forhøyrar neg litt vidare :)

Jeg har nettopp oppdaget i dag at det meste kan males. Både vinylgulv, fliser, laminatgulv osv... Så jeg har begynt å leke med tanken om å male badet i stedet for å bytte flisene som jeg hater.

Jeg har nettopp oppdaget i dag at det meste kan males. Både vinylgulv, fliser, laminatgulv osv... Så jeg har begynt å leke med tanken om å male badet i stedet for å bytte flisene som jeg hater.
Samme her! No går eg rundt i huset å finner ting som kan friskes opp ;)
Alt som kan males skal males! Hehe

Samme her! No går eg rundt i huset å finner ting som kan friskes opp ;)
Alt som kan males skal males! Hehe

Hehe, ja det var jammen en fin overraskelse! Vi kjøpte huset i sommer, og badet var ganske nyoppusset, men det er temmelig brunt, jeg syns flisene er kjempestygge. Usikker på om alt kan males da, for midt på veggen er det en "stripe" hvor det er smale fliser som har litt form på seg, det skal undersøkes i alle fall.

Back
Topp