Åssen var dette med kaffe?

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
jeg liker ikke varm kaffe, men syns en boks iskaffe kan være godt... spesielt når jeg er trøtt og jobber helt til 23 på kvelden... kan jeg drikke en sånn boks med god samvittighet per dag eller er det bare fy fy?

Er det like stort koffein innhold som vanlig kaffe? Vanlig kaffe er i allefall 1-2 kopper pr dag :-)

Iskaffe, latte, cappuccino og slikt er vel lagd på espresso? Og det har jo mye høyere koffeininnhold enn en kopp vanlig kaffe. Men jeg vil tro at én espresso-dose om dagen er heelt greit, så lenge du ikke drikker mye kaffe, te og cola i tillegg :)

Iskaffe, latte, cappuccino og slikt er vel lagd på espresso? Og det har jo mye høyere koffeininnhold enn en kopp vanlig kaffe. Men jeg vil tro at én espresso-dose om dagen er heelt greit, så lenge du ikke drikker mye kaffe, te og cola i tillegg :)

Kanskje... :/ huff!!! Men hvorfor er ikke koffein bra igjen?

Kanskje... :/ huff!!! Men hvorfor er ikke koffein bra igjen?
Har vel noe med at det kan hindre barnets opptak av nødvendige næringsstoffer, og at det kan redusere vekta på ungen. Men jeg tror ikke det er så farlig, altså. Jeg er iallefall ikke helt hyper på det selv og drikker alt fra null til et par kopper kaffe uten dårlig samvittighet :)

Jeg drikker to kopper kaffe hver dag, en liten dose må jeg ha :-)

Sjekk ut matportalen.no der står alt du trenger å vite :)

Koffein i store mengder kan øke risiko for spontanabort.
Maksimalt anbefalt mengde er 100-200 mg daglig.

koke- og filterkaffe - 50-60 mg
pulverkaffe- 40 mg
espresso- 120 mg
te - 26 mg
coca cola 13 mg
energidrikker- ca. 12-32 mg

Står på boksene at en sånn boks med iskaffe tilsvarer en kopp svart kaffe tror jeg ? ; ) hadde skikkelig dilla på di før jeg :P

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Jeg levde på cola sist, da sa ikke jordmor noe om koffein. Hun sa bare: "noe må du jo ha, når man er så dårlig må man bare ta det man klarer" - jeg sier ikke at store mengder cola er greit, men at angst, det skal man ikke ha.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Står på boksene at en sånn boks med iskaffe tilsvarer en kopp svart kaffe tror jeg ? ; ) hadde skikkelig dilla på di før jeg :p

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app
Åja, okei. Er kanskje forskjell på typene da. Vet at tine har en som heter trippel espresso f.eks. Den ville jeg kanskje ikke anbefalt :p men koffeininnholdet står vel på pakka, så er jo bare å regne seg fram :)

en sånn boks på kveldsvakt skal du ikke ha noe dårlig samvittighet for, er verre om det blir 3-4 sånne bokser daglig. Jeg gleder meg til jeg får lyst på kaffe igjen, og kommer til å drikke en kopp eller to om dagen.

Men jeg er samtidig litt glad for at jeg ikke har hatt lyst på kaffe på flere uker, får litt bedre samvittighet da. har drukket en kopp for syns skyld i familiebesøk og sånt, for jeg er en som egentlig bare elsker kaffe :p Folk hadde begynt å lure hvis jeg sa nei ;)

Hold inntaket under 3 kopper for dagen, så skal det være rimelig trygt :)

Jeg holder meg til en eller mindre om dagen, bare for å være helt trygg (og det går også helt fint siden jeg godt klarer meg uten).

Back
Topp