jm vs lege: forskjellige meninger om samme sak

Buebe0708

Elsker forumet
blir overgitt, jm og fastlegen er ikke alltid enige om ting.

greit nok at legen mener jeg bør begynne med jern og jm ikke, det er ikke akkurat en stor sak.

Men legen sa for 4 uker siden at vi må holde oss total avholds fram til ungen er ute. (Dette pga fødsel i uke 36+5 før og masse maserier etter samleie) Hun mener at alt innen samleie er forbudt. Vi har holdt oss til det, så kjipt det og er. Jordmor i dag lurte på hvordan samlivet er og jeg svarte da ærlig at det er kjedelig med det forbudet, selv om det er til ungens beste. Jm mener da at det kun er selve sexen vi må avstå, men ikke å kose med oss. Sorry intim.

Så hva skal en tro på nå? Ikke lett med to total motstridende meninger. Grr

Så, dagens frustrasjon er skrevet ned

Synes du er heldig som i det hele tatt har lyst på sex jeg. Har totalt mista lysten, selv om jeg skulle ønske at jeg hadde lyst hvis du skjønner:)

Så dere skal ikke få lov å kose engan? Hø? Sex skjønner jeg om man må avstå i forhold til for tidlig fødsel, men synd om man har sexlyst. Her er den helt forsvunnet. Hehe

Kanskje jeg bare har lyst fordi jeg vet jeg ikke for lov :D

Jepp, legen mener all kos fører til sammentrekninger i livmora som fører til for tidlig modning.
Jm er ikke enig, men hvem skal en høre på. vi har begge ikke lyst på en styrtfødsel hjemme.

Jeg trodde det var progesteron i mannens "leveranse" som kunne bidra til modning - men kun dersom livmortappen (eller hva det heter) var klar for å modnes.. Så sånnsett burde man kunne kose i massevis og strengt tatt nøye seg med å hoppe av i svingen.. Men hvis man får massevis av kynnere av det så vet jommen ikke jeg. Det har ihvertfall ikke falt meg inn at orgasme m.mere skulle ha noe å si - men nå har jeg heller ikke hatt en eneste kynner (som jeg har visst om ihvertfall), så jeg er rimelig grønn her.

enig med deg Hasa. er også dette vi "lærte om" i begge de andre sv. I bøkene står det at en trygd kan kose seg så langt en ikke hadde risikosvangerskap eller andre komplikasjoner der legen sier en bør avstå.
Har samme lege som ved de andre to sv, og der fikk vi lov ;-) Men siden nr 1 er født i uke 36 mener hun at vi ikke får lov denne ganga.

Jeg sa til sambo i går at hvis jeg ikke har født til termin, så må vi ha sex for å prøve å få fart på sakene! Selv om ikke lysta er der. Jeg kan de fysiske triksene, selv om ikke hue er helt med;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg sa til sambo i går at hvis jeg ikke har født til termin, så må vi ha sex for å prøve å få fart på sakene! Selv om ikke lysta er der. Jeg kan de fysiske triksene, selv om ikke hue er helt med;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

hihi, sa det samme til min, men bare når jeg alt er lei av å ligge på pasienthotell og vil hjem. lov å prøve før en kommer til termin

hihi, sa det samme til min, men bare når jeg alt er lei av å ligge på pasienthotell og vil hjem. lov å prøve før en kommer til termin
ja, mulig jeg blir utålmodig og begynner å mase før:) Er jo utålmodig nå, men siden det er 5 uker igjen så kan babyen vente litt til:) Sambo hadde sikkert ikke hatt noe imot om hun kom nå da, siden da hadde han fått to uker fri til å se på OL:D

Back
Topp