Hvor lenge varer en pantelapp?

Gregersen

Forumet er livet
Fant en her, fra august. Har den gått ut på dato?:P

Tipper et døgn, max 48 timer

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er jo bare å ta den med til butikken hvor du handla og sjekke det. Jeg har levert inn pantelapp som var over en uke gammel og det var ikke noe problem i alle fall.

jeg har brukt min engang når den var 1 uke vertfall :P å husker mamma alltid hadde endel av de i lommeboka si hun å hadde de alltid liggende en stund før hun brukte di ;)

Hvis det ikke står no utløpsdato på den ville jeg tro den fortsatt er gyldig :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Det hender det står gyldighet på de. Men gjør det ikke det, er det jo bare og prøve :-)

Den er fra august :P :D Men så er den på 106,-, ganske mye penger (for meg...)
Får reise dit og sjekke :)

Jeg glemte å levere pantelapp en gang jeg var i Sverige. Hadde den til neste gang vi var der over et halvt år senere. Fikk brukt den uten problem, de sa at så lenge beløpet sto på var den gyldig.
Det kan jo være forskjellig praksis i de forskjellige butikkene.

Så lenge den er lesbar så er den gyldig, er strekkoden slitt så den ikke blir lest så kan en bare taste inn beløpet i kassa :)

Jeg jobber på butikk og jeg tok i mot en lapp fra 2010 en dag!! Så jeg tror ikke det er noen frist :)

Så lenge du tar med den tilbake til samme butikk så gjør det ikke noe.
Skulle ikke strekkoden fungerer så kan de trykke beløpet manuelt :)

Jeg hadde en ganske så lenge en gang for jeg glemte den av hele tiden. Den var gyldig i hvertfall 6 mnd senere.......

Ville tatt den me og prøvd funker den ikke så funker den ikke mem kjipt å hive om dr funker.

Ein pantelapp kan vara i ca eitt år - men dette kjem an på kva system butikken har. Om den er frå august 13 trur eg det skal gå bra og som regel kan betjeningen legga detta inn manuelt. Dei har uansett fått pengane sine frå Norsk Resirk.

De varer lenge, men må brukes i byen man har fått dem. Det gjelder i alle fall Rema 1000. Har noen fra hjembyen min som jeg prøvde når vi flyttet, de funket ikke her, men skal funke i hjembyen, så skal spare dem :)

Min erfaring er at d varierer fra butikk til butikk. Noen steder varer de "for evig" mens andre steder noen døgn..

Back
Topp