hjelp jeg er gravid

fru lilla

Betatt av forumet
fant ut i går at jeg er gravid, ønsker virkelig ikke å få flere barn og det ønsker ikke samboer hell.. vet ikke hva jeg skal gjøre.. å ja eg brukte p-piller....

har to barn fra før,de vil være 2 og 4 år ved termin.....

ka skal eg gjøre??????

fant ut i går at jeg er gravid, ønsker virkelig ikke å få flere barn og det ønsker ikke samboer hell.. vet ikke hva jeg skal gjøre.. å ja eg brukte p-piller....

har to barn fra før,de vil være 2 og 4 år ved termin.....

ka skal eg gjøre??????
Gratulerer!
Det er nok bare du og din samboer som kan finne en løsning :)

Med tanke på at du har brukt prevensjon (forhåpentligvis riktig), så vil jeg si at det KAN 'justify' en eventuell abort. Siden verken du eller samboeren vil ha flere barn nå.
Hvis det du derimot ikke har passet på å ta ting når de skal, så vil jeg si at det er best å ta konsekvensene.
Jeg mener ikke å 'guilt trippe' deg, og det er bare min personlige mening. Og det er jo fortsatt mulig å bli gravid på p-piller. De er ikke 100% sikre, som du helt sikkert er klar over. Jeg håper du finner ut av det. Lykke til. :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Gratulerer!
Det er nok bare du og din samboer som kan finne en løsning :)
Skriver under på denne, sitter ikke helt i din situasjon. Snakke med samboer og lege? :) Sammen finner dere ut av det :)

-Taster fra appen-

Synes det er så ironisk at det finnes så mange som virkelig vil og prøver/sliter med å få barn, og når de først blir gravide er de super forsiktige etc, også er det de som hverken prøver eller vil som blir det til og med på pilla som er tilnærmet 99% sikker! Ikke stygt ment mot deg, men blir trist av å lese om folk som vil ta abort når jeg vet hvor mange som ønsker så inderlig å få barn.

Vanskelig å komme med noen gode råd.... Snakk om det, opp og ned og i mente!! Da kommer dere nok frem til det som er best for dere:)
Mange angrer på abort, ytterst få på at de valgte å beholde.

Masse lykke til:)

Ja går det Ann å angre på valget om å beholde? ;-) har inderlig stor forståelse for at ting kan synes vanskelig når man blir ufrivillig gravid på pilla... Men det finnes alltid en løsning... Abort er aldri noen løsning spør du meg. Desverre er det et valg du har muligheten til å ta. Jeg er sterkt abortmotstander å klarer desverre ikke å holde kjeft når det åpner seg som en mulighet. Lykke til med valget ditt, håper VIRKELIG å se deg her inne de neste ni mnd. <3

tusen takk for gode ord og meninger, er ikkje lett detta her, eg er ikke for abort i utgangspunktet..

Last edited:
takk, det skal ikke være lett, har en mann som jobber ute så kan bli mange perioder alene med barna..

Har ei venninne som ble gravid med nr3, og det var absolut ikke ønsket! Hadde time med legen og jordmor for evt abort. Mer tiden gikk mer usikker hun ble. Jordmor anbefalt at hun tenkt mer på det før hun bestemt seg. Ikke enkelt å ta abort når man ikke er helt 100% sikker at det er det rette! Hun bestemt seg til slutt å ha det barnet. Mannen gikk ikke med på det!!! Ble faktisk nesten brudd der... etter en stund klart han å glede seg han også. Nå er de en glad men litt sliten familie på 5!!! Søskene er 3 og 5. Husk bare på en ting: ingen angrer å ha fått (en til) barn! Men det er en annen sak med abort... Lykke til

Foreslår at du kontakter amathea for rådgivning :) lykke til!

Back
Topp