permisjon/ulønnet

Peon

Flørter med forumet
Da jeg ble 100% sykemeldt i dag innså jeg plutselig at jeg nå skal gå hjemme frem til mai 2015!!! Det er lenge det!

Har valgt 100% dekningsgrad så når perm går ut i oktober(?) Må jeg gå ulønnet til ca mai før barnefar overlapper til bhg start..
.flere som skal ta noe ulønnet og hvordan gjør dere det? Her setter jeg av ett beløp pr mnd nå å håper det går i orden :/ kontantstøtte mottar man vel ikke før april 2015..?

Jeg skal også ha ulønnet. Sist tok jeg 5 mnd uten lønn, planla ingen ting men så er vi så heldig som har en mann son tjener såpass godt at vi klarer oss helt fint på hans lønning noen mnd.
Blir noen mnd uten lønn denne gangen også å tviler på at vi får summer oss til å planlegge å sette av penger.
Men vi er heldige da så er ikke noe problem...

Jeg våger ikke å belage meg på kun hans lønn- det hadde nok gått helt fint da vi også leier ut leil i huset til 10 000 i mnd..og hann tjener bra men syns det virker så skummelt å gå ulønnet :) paranoia som har tatt meg helt ;) skader jo ikke å spare litt allikevel da..;)

Jeg skal gå hjemme i permisjon (100% dekningsgrad) fram til november/desember. Tar også 6 uker ferie i løpet av permisjonen; har med to uker ferie fra i fjor. Så tar jeg ferie ut desember slik at jeg begynner å jobbe igjen i Januar. Da går mannen hjemme til April, og etter det skal jeg jobbe redusert, altså tar 70-80% ulønna permisjon fram til ferie og bhg oppstart.

Kontantstøtte fra april 2015, søke om avdragsfrihet på lånet ett år fra august i år, og i juni 2015 kommer feriepenger og forhåpentligvis skattepenger. Prøve å legge til side noen kroner hver mnd, ønske seg penger til jul og bursdag.. Dette skal gå helt fint! :)

Jeg skal gå hjemme i permisjon (100% dekningsgrad) fram til november/desember. Tar også 6 uker ferie i løpet av permisjonen; har med to uker ferie fra i fjor. Så tar jeg ferie ut desember slik at jeg begynner å jobbe igjen i Januar. Da går mannen hjemme til April, og etter det skal jeg jobbe redusert, altså tar 70-80% ulønna permisjon fram til ferie og bhg oppstart.

Kontantstøtte fra april 2015, søke om avdragsfrihet på lånet ett år fra august i år, og i juni 2015 kommer feriepenger og forhåpentligvis skattepenger. Prøve å legge til side noen kroner hver mnd, ønske seg penger til jul og bursdag.. Dette skal gå helt fint! :)

Jeg liker svaret ditt- hele kontrollen virker det som !:) det er en kabal som skal legges- men ferie og skattepenger kommer jo godt med ja :)

Stålkontroll! :) Men dette avhenger selvfølgelig av at jeg føder til termin! Skulle det skje noe tidligere så blir hele planen føkka opp :b Men vi har en plan på hva vi gjør om DET skulle skje også. Lite er overlatt til tilfeldighetene her ja!

Jeg skal ha permisjon og ferie frem til starten av desember, så har mannen sine uker. Jeg skal så ha ulønnet perm/ferie fra midten av mars og frem til 1. aug 2015. Setter av deler av feriepengene og bonus både i år og neste år, søker om kontantstøtte for april-juli 2015 og setter av litt hver måned i tillegg. Jeg ønsker å ha sånn noenlunde like mye penger som jeg pleier i den ulønna permisjonen, så vi skal spare en god del. Får fine ferier selv om vi setter av feriepenger, siden mannens familie har stort feriehus på Hvaler, så vi kan være der og ha fin sommerferie uten å bruke så mye penger. Alt er nøye planlagt her også, må ha kontroll :P

Permisjon og ferie frem til januar 2015, så ulønnet til midten av mai, mannen tar 6 uker perm også tar jeg ferie igjen (jeg er lærer). Har spart penger hver måned i høst, og med kontantstøtte og barnetrygd håper vi at vi klarer oss uten å måtte søke avdragsfrihet. Blir ikke noe ferie denne sommeren, og sikkert ikke noe fancy neste år heller. Men det skal nok gå helt fint :)

Valgte 80 % dekningsgrad her, (regnet MYE frem og tilbake på det først), så da blir det permisjon ut året, ferie i januar 2015, ulønnet permisjon i februar og halve mars, og så overtar mannen frem til sommerferien. Fem ferieuker i juli (har da også til gode feriedager til julen 2015), og så klar for barnehage i august 2015. :) Har spart opp i underkant av halvparten av det jeg trenger allerede, og vil greie fint å spare resten. Kjøpte hus i juni, så har automatisk avdragsfrihet et år til (heldigvis, ellers hadde vi hatt et problem). :)

Har valgt 80% dekniningsgrad, så med 4 uker ferie i sommer blir det permisjon på meg til februar. Så tar mann min sin permisjon fram til juni. Deretter håper vi på snille besteforeldre og muligens litt tidlig ferie, slik at det går til 1 august.
Er bare vikar nå, så kan ikke med sikkerhet si om jeg har noe jobb om 1 år, og må nok spare opp litt feriepenger i år til neste års ferie.

Vi har valgt 80% dekning.. Og jeg skal ha hele felles perioden. Så jeg er hjemme til februar(da inkl. ferie i 2014) skal jobbe feb-mai når mannen har permisjon, så tar jeg noe ferie + ulønnet til barnehage oppstart 2015 ;-)

Og her tjener mannen dobbelt så mye som meg-når vi får min lønning fra bhg, kaller han det lommerusk- + at vi har flere sparekontoer, høyrente kontoer med en god del penger på allerede, så vi skal klare oss helt fint de mnd jeg går ulønnet! Og som vi ikke har reknet med, men så får vi jo både feriepenger, skattepenger, barnebidrag og kontantstøtte(forhåpentligvis?) :)

Sent from my LT18i using BV Forum mobile app

permisjon og ferie fram til midten av mars 15, så ulønnet permisjon til august 16:)

tar ut 80% siden min mann taper for mye hvis jeg velger 100%. På min inntekt var det veldig lite forskjell.

Jeg blir arbeidsledig når jeg er ferdig i permisjon, så jeg kommert til å søke om dagpenger. Kommer også til å se etter jobb, for sambo har jo sin permisjon fram til ca. 1. februar 2015. Kan jo ta et vikariat eller noe, og så gå hjemme igjen når han er ferdig med sin permisjon.
Planen er å spare nå hver måned for å kunne gå hjemme fra februar. Kommer i tillegg til å sette av feriepenger og vet at jeg kommer til å få igjen en del på skatten til sommern.

Planen er ikke helt satt, i utgangspunktet vil jeg utsette barnehagestarten så lenge som mulig, men det kan hende jeg ombestemmer meg når den tid kommer.
I kommunen hvor jeg bor er det i år for mange barnehageplasser, så akkurat nå er det ikke så vanskelig å få plass utenom ordinært opptak. Men det kan jo endre seg.

Det beste hadde jo så klart vært om jeg kunne gå på dagpenger fra november 2014 til juli 2015, men det er vel ikke helt realistisk. Uansett, alle monner drar, så hvis jeg får dagpenger bare for en måned eller to hjelper det mye.

Jeg har bestemt meg for å bli skikkelig gjerrig nå, og spare mest mulig. Vi har ingen utgifter vi kan kutte ned på, og vi tjener heller ikke så altfor mye. Så hvis vi vinner i lotto blir jeg glad:)

Jeg blir arbeidsledig når jeg er ferdig i permisjon, så jeg kommert til å søke om dagpenger. Kommer også til å se etter jobb, for sambo har jo sin permisjon fram til ca. 1. februar 2015. Kan jo ta et vikariat eller noe, og så gå hjemme igjen når han er ferdig med sin permisjon.
Planen er å spare nå hver måned for å kunne gå hjemme fra februar. Kommer i tillegg til å sette av feriepenger og vet at jeg kommer til å få igjen en del på skatten til sommern.

Planen er ikke helt satt, i utgangspunktet vil jeg utsette barnehagestarten så lenge som mulig, men det kan hende jeg ombestemmer meg når den tid kommer.
I kommunen hvor jeg bor er det i år for mange barnehageplasser, så akkurat nå er det ikke så vanskelig å få plass utenom ordinært opptak. Men det kan jo endre seg.

Det beste hadde jo så klart vært om jeg kunne gå på dagpenger fra november 2014 til juli 2015, men det er vel ikke helt realistisk. Uansett, alle monner drar, så hvis jeg får dagpenger bare for en måned eller to hjelper det mye.

Jeg har bestemt meg for å bli skikkelig gjerrig nå, og spare mest mulig. Vi har ingen utgifter vi kan kutte ned på, og vi tjener heller ikke så altfor mye. Så hvis vi vinner i lotto blir jeg glad:)

Hmm..jeg har også vikariat som går ut nå i aug 14.. og når permisjonen er over så er jeg også uten arbeid... kan jeg og søke om dagpenger da? Er det ikke sånn at man må ta jobbtilbud ol og være arbsøker?? Har jo i utgangspunktet ikke tenkt å jobbe...?

Hmm..jeg har også vikariat som går ut nå i aug 14.. og når permisjonen er over så er jeg også uten arbeid... kan jeg og søke om dagpenger da? Er det ikke sånn at man må ta jobbtilbud ol og være arbsøker?? Har jo i utgangspunktet ikke tenkt å jobbe...?
Ja, du kan søke. Du må være arbeidssøker og ta i mot jobbtilbud i utgangspunktet. Det jeg lurer på er om jeg må ta imot jobbtilbud som er lavere lønnet enn det jeg får i dagpenger. Altså at jeg taper penger på å ta den jobben.

Jeg kommer til å søke, og hvis de vil ha meg til å jobbe et sted jeg ikke vil, kommer jeg bare til å si fra meg dagpengene. Tror det varierer veldig fra de ulike nav-kontorene hvor mye tid de bruker på å finne jobb til deg.
Enkeltdager er jo greit, for kjæresten har jo pappapermisjon og da er det ikke noe problem å jobbe.

Men tenker at det beste er å søke, og så sier man heller nei tak hvis de kommer med en jobb du ikke vil ha. Da får jeg kanskje litt penger hvertfall:)
Eneste du må gjøre er å ha en aktiv cv og sende inn meldekort hver 14. dag.

Jeg har heller ingen jobb å komme tilbake til. Har permisjon til januar, så skal mannen ta noen uker HVIS jeg har fått meg jobb. Hvis ikke går jeg hjemme til jeg får jobb, så tar han permisjon. Tror han skal ha maks fire uker...

Meeen om man takker nei til tilbud- får man beholde de dagpengene man har fått? Jeg er barnevernpedagog og i utgangspunktet ikke vanskelig for å få jobb...

Meeen om man takker nei til tilbud- får man beholde de dagpengene man har fått? Jeg er barnevernpedagog og i utgangspunktet ikke vanskelig for å få jobb...

Nei.

Jeg er også barnevernpedagog, og jeg synes det er kjempevanskelig å få jobb! Hvertfall en som er relevant. Har bare jobbet i barnehage til nå, og til og med det var ikke lett å få.

Må få meg lappen da, er så mange stillinger som har som krav at du må ha lappen. .. Men jeg hater å kjøre bil. Huff.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp