prevensjon

Sam

Forelsket i forumet
ja nå er det på tide tenke på prevensjon igjen. legen min anbefalte hormonspiral, da jeg ikke tåler verken p-piller eller minipiller og kondom fungerer dårlig! ka kommer dere til å bruke? Erfaringer med hormonspiral?
 
Ingen erfaring med det. Har alltid følt at spiral er så skummelt men det var nok mange år siden. Imidlertid sa legen min at jeg ikke burde velge hormonspiral hvis jeg sleit med p-piller sist (jeg stoppet på pilla sist -etter første graviditet), men jeg husker ikke helt hvorfor. Kroppen bare likte det ikke. Og hvis hormoner var problemet burde jeg ikke putte det rett oppi der. Da anbefalte han heller den andre typen spiral, som bare er et fremmedlegeme. Mulig jeg tester den.
 
Huff! hater prevensjons dilemmaet:( er så mange bivirkninger og vil ikke ha flere nå, fornøyd med fire!
 
Jeg har hatt to runder med kobberspiral og har vært veldig fornøyd med den. En blør litt mere og litt lengre under mens, ellers har jeg ikke merket noe til at den er der! Helt hormonfri og varer i mange år. Så det blir vel en ny sånn på meg tror jeg..

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Sliter med samme greia!
Vil ikke ha cerazette pga bivirkingene:/
Hadde kobberspiral etter jeg fikk første, men det endte med utskrapning og en del kjipe bivirninger. Har vært uten hormoner i to-tre år nå så vil ikke ha hormonspiral, p-stav osv.
Så jeg vurderer å kjøpe ladycomp ;)
 
Har valgt cerazette da jeg ikke klarer bestemme meg for noe annet.. Men sist blødde jeg så og si konstant, så venter til mensen kommer tilbake igjen før jeg begynner på de. Blir kondom imellomtiden..
 
Jeg har hatt to runder med kobberspiral og har vært veldig fornøyd med den. En blør litt mere og litt lengre under mens, ellers har jeg ikke merket noe til at den er der! Helt hormonfri og varer i mange år. Så det blir vel en ny sånn på meg tror jeg..

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Det er kanskje den legen min siktet til? Han viste meg hormonspiralen og én til.
 
Jeg har brukt p-piller (trionetta, de finns ikke mer), p-plaster og nå sist Cerazette, vært fornøyd med alle sammen. Denne gangen skal jeg prøve hormonspiral. Vi skal ikke ha flere barn og jeg syns det er pes å huske på å ta pille hver dag osv. Så da tenker jeg at spiral kan være greit..

Etter det jeg forstår så er det så og si samme hormoner i cerazetta og hormonspiral, og jeg tålte cerazette veldig godt, mistet mensen så lenge jeg gikk på de og gikk rett tilbake i vanlig syklus etter slutt (dvs jeg ble gravid på første syklusen etter slutt, desverre endte det i SA), så håper at jeg reagerer likt på spiralen :)


(selv om det jeg er redd for er at den plutselig skal bli borte da.. er vel ikke akkurat sannsynlig men..)
 
Jeg vurderer å sterilisere mannen... ;)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
Heier på denne jeg også! :) Selv om jeg egentlig synes det er litt tidlig. Akkurat fått nr to, tenker at vi kanskje forandrer mening om å få flere om noen år?

Men ellers har jeg ikke lyst å gå på noe som helst egentlig. Og har bare gjort det i korte perioder i livet. Er ikke noe stor fan av hormoner- uten at jeg har belegg for å mene noe som helst ;)
 
Jeg har lyst at mannen skal sterilisere seg, men han vil foreløpig ikke:( liker overhodet ikke hormoner, dårlig erfaring med de fra tidligere som uregelmessige hjerteslag , smerter i brystet, konstante blødninger, uren hud, kvalme og dårlig humør! Huff! Har ovehode ikke lyst på den hormonspiralen som legen har skrevet ut resept på, men jeg har 6 uker på å bestemme meg på. Leste og om flere som hadde fått bart av hormonspiral og ekstrem vektøkning!!! :( vil ikke, men vil heller ikke blir gravid!!!! What to do!?
 
Uff ja det er synd at det er oss det står på. Om ikke kondom er et alternativ? Ikke like trygt så klart. Fire barn er kanskje nok? :)

Nei, vet ikke hva vi skal gjøre her heller gitt

app'en
 
Jeg har nettopp fått satt inn kobber spiral :)
 
Sliter med samme greia!
Vil ikke ha cerazette pga bivirkingene:/
Hadde kobberspiral etter jeg fikk første, men det endte med utskrapning og en del kjipe bivirninger. Har vært uten hormoner i to-tre år nå så vil ikke ha hormonspiral, p-stav osv.
Så jeg vurderer å kjøpe ladycomp ;)
Ladycomp krever selvkontroll! :)hehe
 
Back
Topp