Skravletråd

Vi vurderer også å kjøpe en Leaf. Kjører jo gjennom den der helsikens autopassen to ganger for dagen... Men kan ikke selge mondeoen vi nettopp kjøpte, er avhengig av en stor familiebil. Vi har også en Opel combo spm sambo bruker på jobb, den er omtrent gratis pga kmgodtgjørelse og betalt autopassen av jobben... Blir det for meget med tre biler?! Hmmmm


Sent from my iPhone using BV Forum
Vi har en bil :p Vurderer en hybrid ved siden av etterhvert, da, så vi har en vi kan kjøre nordover :)
 
Kliss ny, ja! Kom med forlenget kjørelengde på siste modell, så noe annet var uaktuell. Den ligger på 230-280.000. VI valgte den til 280.000, for den har parkeringskamera til alle vinkler, skinnseter, bedre lykter osv. Har keyless go, men vet ikke om det bare er toppmodellen eller om det gjelder alle. (Genialt for sånne surrehuer som meg;))

Husker ikke hva den koster i forsikring, men kanskje halvparten av en "vanlig" bil? Jeg har spesialavtale med forsikringsselskapet siden jeg er god kunde, så ville ikke fått den prisen jeg har fått ellers.

Den skal kunne nå 190 km på full "tank" om man kjører optimalt, litt kortere på vinteren. Dvs skal man på langtur må man stoppe for å lade på hurtiglading en gang mellom 2 og 3 timer etter avreise (men det må vi jo uansett siden vi har med oss barn som skal tisse, spise, strekke på bena osv), og da kan vi like gjerne gjøre alt det i nærheten av en hurtigladestasjon.

Den lader på 4-13 timer hjemme, alt ettersom hva slags ladedingser du velger som ekstrautstyr. Vi kommr til å velge hjemmelader som gjør at den går fra tom til full på 8 timer. Uansett ikke ofte man kjører helt tom. På hurtigladestasjon (som finnes overalt og rundtomkring, hvertfall på østlandet) tar det 30-60 min.

Jeg er veldig spent altså :) Første året får man gratis inntauing til nærmeste hurtigladestasjon om man kjører helt tom , dette fordi det kan ta litt tid å venne seg til kjørestilen. Den er jo litt anderledes enn på en "vanlig" bil.

Link: http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/...tions/model-details.501252_500743_501204.html

Vi skal ha grå :)
Artig! Alle de jeg så på på finn hadde keyless go, men de fleste var 13-14 modeller, så kan være det kom da. :)

Godt snegla skal vare en stund til, tror jeg hadde fått litt problemer med å overtale denne her "traktorbil"-elskende gubben her til noe som går på strøm. :p

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Artig! Alle de jeg så på på finn hadde keyless go, men de fleste var 13-14 modeller, så kan være det kom da. :)

Godt snegla skal vare en stund til, tror jeg hadde fått litt problemer med å overtale denne her "traktorbil"-elskende gubben her til noe som går på strøm. :p

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
Ville aldri trodd jeg skulle vurdere strøm jeg heller;) Søstra til svigerinna kjøpte og fortalte hvor mye de sparte på det, så jeg tenkte det ikke ville skade å sjekke litt, regne litt og prøvekjøre. Ble lett overbevist gitt;)
 
Ville aldri trodd jeg skulle vurdere strøm jeg heller;) Søstra til svigerinna kjøpte og fortalte hvor mye de sparte på det, så jeg tenkte det ikke ville skade å sjekke litt, regne litt og prøvekjøre. Ble lett overbevist gitt;)
Da får jeg prøve å la være å falle for fristelsen til å prøvekjøre en.;) Må nyte å ha gjeldsfri bil en stund når den er ferdig i desember før jeg finner på noe sprell. :p Så jo hva som skjedde sist - prøvde én bil, endte opp med den. :p

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Da får jeg prøve å la være å falle for fristelsen til å prøvekjøre en.;) Må nyte å ha gjeldsfri bil en stund når den er ferdig i desember før jeg finner på noe sprell. :p Så jo hva som skjedde sist - prøvde én bil, endte opp med den. :p

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
Haha :) Skal komme på besök jeg, så MÅ du prøvekjøre! (Noen som kan forklare meg hvorfor macen oversetter enkelte ord til svensk?)
 
Haha :) Skal komme på besök jeg, så MÅ du prøvekjøre! (Noen som kan forklare meg hvorfor macen oversetter enkelte ord til svensk?)
Kanskje den synes at svensk klinger bedre? Telefonen min foretrekker tidvis polsk, den. Jeg skjønner ikke bæret, men.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
David har funne sin elsk og leke oppi lekegrindå. Si idag skrudde vi den ett hakk ned, å tror du ikje prinsen reiste seg rett opp, har stått på kne i det andra hakket. Så nå tror eg sengå og må et hakk te ned, jippi! Han eblitt veldig sterk i beina i det siste og, men sette seg opp det vil han ikke.
 
David har funne sin elsk og leke oppi lekegrindå. Si idag skrudde vi den ett hakk ned, å tror du ikje prinsen reiste seg rett opp, har stått på kne i det andra hakket. Så nå tror eg sengå og må et hakk te ned, jippi! Han eblitt veldig sterk i beina i det siste og, men sette seg opp det vil han ikke.
åh, så bra!! Flinke prinsen :D
 
David har funne sin elsk og leke oppi lekegrindå. Si idag skrudde vi den ett hakk ned, å tror du ikje prinsen reiste seg rett opp, har stått på kne i det andra hakket. Så nå tror eg sengå og må et hakk te ned, jippi! Han eblitt veldig sterk i beina i det siste og, men sette seg opp det vil han ikke.
Så flink!

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Åååh jenter jeg savner dere! Hvordan står det til?
 
Vi har det egentlig fint, om man ser bort fra den lumske feberen. Lille har vært veldig slapp og sutrete i dag, og har helst villet ligge på magen min. Takk og pris for ergo babyen!
Om jeg legger godviljen til kan jeg også si at lille har begynt å gå! Hun er ikke stødig og med det minste vindpust ligger hun der, men er oppe i ti skritt om forholdene ligger til rette, og hun ikke møter på den lumske teppekanten :)

Hvordan har dere det da?
 
Har vært rolig her inne i det siste ja!

Vi har det bare fint :) styrer og ordner i huset og venter stort innrykk av folk til lilles bursdagsfeiring til helga! Gleder meg masse!
Lille vil veldig gjerne gå, men klarer det ikke uten hjelp, nå kommer hun krabbende og henter oss sånn at vi kan gå sammen med henne :) søta :)
Ellers skal lille snart flytte inn på eget rom og har planer om å slutte med amming snart, begge deler skal bli spennende :)
Hvordan står det til med dere da?
 
Vi har det fint :) Emma begynte å sove hele natta for 1 mnd siden og har deretter fått et helt nytt humør på dagtid, vi leker, leser bøker, bygger duplo og går tur :) Hun står for seg selv uten støtte nå og vil veldig gjerne prøve å ta noen skritt, men er tryggest med en hånd å holde i :) Hu har fått 12 tenner og klarer å si mmmmam, og dada :) Hvordan går det med dere? :)

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*
 
Her er alt som det pleier. :) E er fortsatt ikke spesielt glad i å sove, og er fortsatt like puppegal. :p
Han koser seg veldig i bhg nå, da. :)
Det er nok ikke lenge før han går selv. Det er fortsatt litt skummelt å gå alene, men en vakker dag glemmer han seg nok. :)
Han vokser og gror, er nå 78cm og 9,8kg, og har så smått begynt å snakke litt. Kommer nye ord hver dag. Favorittordet er "OI!", det brukes flittig. :p
Hvordan står det til i krysseheimen?

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Da har vi søkt om barnehageplass!! Hjelp s fort tida har gått!!
 
Søkte bhgplass til Emma her om dagen, stakk litt i mammahjertet at hun skal være der uten meg.. Heldigvis mange mnd igjen før hun starter så må nyte det fult ut :)
Skal egt på 1årskontroll i mårra, men Emma var plutselig snørrete i dagtidlig så blir nok å ringe å utsette den. :(

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*
 
Blæ, ringte å utsatte 1årskontrollen og det er ikke noe ledig før 5.mars.. Dumt vi ikke får lov å møte opp på helsestasjon når barna er sjuke :p Barnelegen er der kun på onsdager..

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*
 
Idag var første dagen til A i BHG. Hun storkoste seg og kunne sikkert blitt der enda lengre.
Jeg har begynt i jobb igjen og med begynnende voksende mage er jeg sååååå trøtt. Årh, hvorfor er permisjonen over? :(

Mini vil så gjerne gå, men leter alltid etter en hånd. Det er tryggest. :) hun står alene, men det er ikke noe gøy å bare stå i ro. For tiden er vi alle potte tett og forkjølet, men det er vel sånn som hører med med BHGstart og årstiden. Godt å høre at det går bra med dere, jenter. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp