Noen her som har/har hatt barn med det? Hvordan viste det seg på barnet og hvordan fant dere ut av hva det var?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
I noen tilfeller klarer man ikke oppdage det selv. Men ofte merkes det med dårligere hørsel og ofte ørebetennelser.
Det er jo ikke en farlig tilstand, men for at barnet skal høre optimalt behandler man det ofte med dren. Man vil ofte følge det litt over tid fordi det kan gå over av seg selv. Vinter er en typisk tid hvor blusser opp.
Jeg har ikke barn med væske i mø, men jeg jobber på ønh og er daglig borti barn med væske![]()
Det stemmer nok ikke. Det kan gå over av seg selv og komme og gå litt, men ikke så fort.
Har du prøvd å heve hodeenden på senga? Kan være han synes det er ubehagelig å ligge flatt, dersom han er tett i systemet?
![]()
Jenta mi har vann i mellomøret til og fra, til og fra til og fra. Vi blir helt sprøe av dette her.
2 ganger har hun sprukket trommehinnen pga press fra innsiden. Dette grodde dårlig og satt hørselen hennes på ene øret permanent ned til 90%. Etter det har hun fått operert inn dren tre ganger.
De periodene hun har dren hører hun bra og er ei blid og fornøyd jente som gjør det bra på skolen, leser bra, vil se på tven, prater bra med andre og fungerer helt normalt.
De periodene drenene er ute og vann i mellomøret kommer har hørselen på ene øret blitt målt til 40% og på det andre 80%. Hun er sur, gretten, skriker når hun prater, vil ikke snakke eller leke med andre, klarer ikke følge med på skolen, har tvlyden på max, og er generelt en surveunge. Og jeg forstår henne godt!
Hvordan det er for andre barn aner jeg ikke. Jeg har hørt om de som nesten ikke merker noe, til de som har det langt værre enn jenta mi. Men jeg har iallefall lært at det ikke går over av seg selv. Få hjelp. Dren er gull!!