Pris på ivf

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Hva koster ca ivf per forsøk i det offentlige? Tenker da utenom medisinene

1500kr egenandel for poliklinisk behandling pr forsøk. Husker ikke hvor mye på fryseforsøk.

Tror vi betalte 300kr ca pr ultalyd og 1500 for uttak, husker ikke helt. Men det dreier seg ikke om så mye altså :)

Sto på sidene til St. Olav fjortentusen og ett eller annet per fullførte forsøk, mens det sto de prisene dere nevner et annet sted.
Noen som vet hvor lang ventetid det er ved St. Olav? Fra man sender søknad

Tror de 14 000kr er inkludert medisiner sånn ca.

Jeg betaler 315 kr i egenandel per ul , og du kommer fort opp i 2000kr , så da får du frikort ut resten av året med legebesøk. Så 1500kr per forsøk, som er inkludert i fryseforsøket. For dette går under samme forsøk :)

Tusen takk for svar :) disse prisene høres jo veldig overkommelige ut. Trodde det kom til å koste oss mellom 30 og 50.000 jeg

Tusen takk for svar :) disse prisene høres jo veldig overkommelige ut. Trodde det kom til å koste oss mellom 30 og 50.000 jeg
Det er privat :) da koster det mye mer :)

Samme her 1500 pr uttak ( men blir det avbrutt eller ingen befruktede egg koster det ikke og det telles heller ikke som et forsøk) og vel ca 300 pr ul. Og når du overstiger 15000 kr i medisinutgifter får man det dekt av nav. Man må sende inn kvitteringene for å dokumentere utgiftene. Du får god beskjed om dette:)

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

Det er privat :) da koster det mye mer :)

Ja, det vet jeg er dyrt. Men jeg har tydeligvis misforstått det som sto på St. Olav sine sider om 14949 kr per fullførte forsøk og at medisiner kommer utenom

På papirene vi fikk fra sykehuset står det at det tilsammen vil bli 19000 men det over 15000 kan en få dekket

På papirene vi fikk fra sykehuset står det at det tilsammen vil bli 19000 men det over 15000 kan en få dekket

Høres bra ut :) Fortsatt dyrt, men mer overkommelig enn 30-50.000 kroner.

Høres bra ut :) Fortsatt dyrt, men mer overkommelig enn 30-50.000 kroner.
Ja det er veldig dyrt. Vi bestemte oss nylig å kjøpe clearblue monitor og prøve med den. Må vente til neste syklus. Tenkte at dersom vi klarer det før ivf med 1000 kr så er det verd det. Nå kom vi inn før så regner med at kanskje ikke vi får brukt monitoren. men alt i alt så synes jeg der er verd pengene. Håper virkelig det blir vellykket på første forsøk så vi slepper å legge mer penger i det.

Ja det er veldig dyrt. Vi bestemte oss nylig å kjøpe clearblue monitor og prøve med den. Må vente til neste syklus. Tenkte at dersom vi klarer det før ivf med 1000 kr så er det verd det. Nå kom vi inn før så regner med at kanskje ikke vi får brukt monitoren. men alt i alt så synes jeg der er verd pengene. Håper virkelig det blir vellykket på første forsøk så vi slepper å legge mer penger i det.

Jeg temper, og det er jo egentlig samme greia som når man bruker monitor. Men pga uregelmessige sykluser, så kan jeg ikke bruke monitor eller lignende. Er akkurat ferdig med 3 pergotime kurer, og håper selvfølgelig at vi får det til selv, så vi slipper å ut med pengene, men om vi kommer til å trenge det, så er det så absolutt verdt det :)
Håper det blir som forrige gang søknad skulle sendes, da ble vi gravide selv. Hehe

Ja det er jo typsik hehe. jeg hadde el denne uka så det hadde vært typisk når vi endelig fikk time så hadde jeg vært gravid.

Ja det er jo typsik hehe. jeg hadde el denne uka så det hadde vært typisk når vi endelig fikk time så hadde jeg vært gravid.

Håper det klaffer denne gangen og at du slipper å ta timen :)

Back
Topp