NESTEN alt på plass

Vivv

Elsker forumet
Jaja damer, ikke lenge igjen nå;-)
Nå er alle babyklæra opp til str 74 vasket og lagt klart i kommoden, sykehus baggen pakket og sengen straks klargjort. Vognen skal jeg ordne klar imorgen sammen med resten av sengen.
Har holdt på en liten stund, men idag gikk det opp et lys for meg, snsrt bare 4 uker igjen for meg. Wææ
baket kanelboller idag og faktisk. Hehe:-)

Flere som er ferdig eller er rett rundt hjørnet til å være klar?

Her er det meste i hus, og klær og sengetøy er vasket. Vognen er klar, og sengen er montert. Så da mangler det egentlig bare å re opp:) 4,5 uke igjen....

Vi har i og for seg det meste i boks. Klær er vaska, vogn er vaska og klar, bilstol står klar til å bli montert, stelleplassen klar (mangler bare litt salver og febernedsettende i kurvene). Problemet er at vi skal låne vugge og lekegrind av ei venninne. Har tenkt at vesla skal sove i lekegrinda på dagtid. I tillegg har ho vippestolen og Stokke newbornsettet vårt. Jeg kunne godt tenkt meg å få gjort dette klart så fort som mulig, mens ho er litt mer "bedagelig" (les; glemsk) så ho husker aldri å få det med! Får troppe opp på døra hennes en dag.. Og DA skal alt være klart ;)

Ingenting klart, huff, blir 3 hektiske uker frem til termin, men men :)

Det meste er klart. Bare litt små stæsj igjen som skal på en hylle over sprinkelsenga i kurver og litt bilder. Og vognunderstellet og trilla til bilsetet er i boden enda. Men mulig det blir der til han er født, så slipper vi ha det stående her oppe. Så må jeg vaske litt på stelleveska. Så er alt klart til baby, men har et par ting til å lista som jeg vil få gjort før han kommer. Ordne med bilder til album til storebror, ordne gravid album, skrive i babyboka fra graviditeten, lese et par bøker jeg har hatt liggende lenge og kanskje bake litt/lage noe middager til å ha i frysern. Og så må jeg pakke fødebagen, men har skrevet liste. Også har jeg store planer om å ikke gjøre noenting noen dager også når permisjonen starter.

Har det viktigste på plass, resten tar jeg litt etterhvert. Mentalt er jeg både klar og ikke klar... Veldig klar for å få babyen i hus, men samtidig ganske uvirkelig at jeg faktisk skal bli mor. Fødselen er jeg ikke klar for! Men prøver å tvinge meg selv til å forbedre meg til det. Må nok snakke litt mer med jordmor om det.
1. februar på lørdag, og februar er bare 28 dager! Shit, jeg får litt angst av det.
Vasking av babyklær er en liten filledetajl med tanke på fødselen. Huff!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har det viktigste på plass, resten tar jeg litt etterhvert. Mentalt er jeg både klar og ikke klar... Veldig klar for å få babyen i hus, men samtidig ganske uvirkelig at jeg faktisk skal bli mor. Fødselen er jeg ikke klar for! Men prøver å tvinge meg selv til å forbedre meg til det. Må nok snakke litt mer med jordmor om det.
1. februar på lørdag, og februar er bare 28 dager! Shit, jeg får litt angst av det.
Vasking av babyklær er en liten filledetajl med tanke på fødselen. Huff!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det sksl nok gå greit med fødsel, viktig å ikke legge alt for mye fokus på det. Desverre liten forbredning man får gjort. Men kan jo være greit å snakke med jordmor om det uansett:-)
Trodde ikke februar bare var 28 dager iår, ikke sett på kalenderen tydeligvis. Hjelp

Det sksl nok gå greit med fødsel, viktig å ikke legge alt for mye fokus på det. Desverre liten forbredning man får gjort. Men kan jo være greit å snakke med jordmor om det uansett:-)
Trodde ikke februar bare var 28 dager iår, ikke sett på kalenderen tydeligvis. Hjelp
er bare nå de siste par ukene at jeg har begynt å tenke på fødselen. Har jo vært så langt fram i tid, men nå er det jo ikke det lenger...
Har ikke pratet om fødselen på noen av kontrollene jeg har vært på hittil, så det kan bære greit å gjøre det nå.
De jordmødrene på helsestasjonen der hvor jeg går jobber hver tredje helg eller noe på sykehuset, så de kan jo alt om hvordan ting fungerer:)

Back
Topp