Permisjon.

Det er 4 uker man må jobbe før man har fulle sykepengerettigheter igjen. Hvis man vurderer 100% + ulønnet mot 80% (altså samme lengde) så er ikke jobblunsj og -transport så relevant da ;) Det er vel det som er aktuelt for de fleste her, siden det ikke er så lett å få barnehageplass på våren.

Men anbefaler alle å sette opp regnestykket ja!

Det er 4 uker man må jobbe før man har fulle sykepengerettigheter igjen. Hvis man vurderer 100% + ulønnet mot 80% (altså samme lengde) så er ikke jobblunsj og -transport så relevant da ;) Det er vel det som er aktuelt for de fleste her, siden det ikke er så lett å få barnehageplass på våren.

Men anbefaler alle å sette opp regnestykket ja!

Det er sykepenger ja, men for å bruke egenmelding, så må du ha jobbet i 2 mnd...

Det er sykepenger ja, men for å bruke egenmelding, så må du ha jobbet i 2 mnd...

Jeg har ingen egenmeldingsdager igjen nå etter mange dårlige dager i høst, men er ikke noe problem å få sykemelding fra legen da så stresser ikke over det akkurat. Har bare forklart situasjonen for legen min :)

Jeg har ingen egenmeldingsdager igjen nå etter mange dårlige dager i høst, men er ikke noe problem å få sykemelding fra legen da så stresser ikke over det akkurat. Har bare forklart situasjonen for legen min :)

Vel, det jeg skrev gjaldt i forhold til etter permisjonen er ferdig... Dersom man tar ulønnet permisjon etter permisjonen, så må man arbeide i minst 2 mnd før man kan ta egenmelding. Det er ikke sikkert at det er like enkelt å få sykemelding når babyen er 1 år og man blir forkjølet og må være hjemme i 2 dager.

Vel, det jeg skrev gjaldt i forhold til etter permisjonen er ferdig... Dersom man tar ulønnet permisjon etter permisjonen, så må man arbeide i minst 2 mnd før man kan ta egenmelding. Det er ikke sikkert at det er like enkelt å få sykemelding når babyen er 1 år og man blir forkjølet og må være hjemme i 2 dager.

Ja, jeg forstod det :) Det er jo ikke ideelt, men det går vel på et vis og spesielt hvis man er flink og sparer. Da er det ikke helt krise hvis man må være borte fra jobb noen dager med uten å få betalt. Selvsagt kan annet skje, men liker ikke å krisemaksimere eller ta sorger på forskudd.

For oss ville 80% uansett bety et stort beløp som ville gått tapt.

Ja, jeg forstod det :) Det er jo ikke ideelt, men det går vel på et vis og spesielt hvis man er flink og sparer. Da er det ikke helt krise hvis man må være borte fra jobb noen dager med uten å få betalt. Selvsagt kan annet skje, men liker ikke å krisemaksimere eller ta sorger på forskudd.

For oss ville 80% uansett bety et stort beløp som ville gått tapt.

For oss vil vi tape mer enn 30 000 på å velge 100% :) (Det forutsetter at vi da måtte tatt 2 mnd uten lønn). Så regnestykket blir forskjellig ut fra forskjellige forutsetninger. Nå har jo vi 7 uker ekstra permisjon i tillegg i vårt regnestykke.

Gjør det som er best for dere! Det er DET som er det beste for barnet... :) Ville ikke brukt mye energi på hva andre mener. Uansett hva en gjør i livet så vil det være noen som har en annen mening. Og jeg vil tro at barn som "vokser opp med" 80% eller 100%-permisjon har akkuratt like store muligheter til å bli gode mennesker!

Se utover landegrensene, vi er allerede priveligerte som har lang permisjon (om det er 80% eller 100%) og jeg vil ikke si at alle foreldre i f.eks. Sveits er dårlige fordi de må tidlig tilbake i jobb..

Vi skal ha 100% lønn, men jeg kommer trolig til å være hjemme med pleiepenger etterpå da sønnen min fra før er hjertesyk og forventes å bli dårligere i den tiden. Men, tror junior skal få begynne i barnehage om vi får plass, ikke full plass, men litt slik at hun får avbrekk fra den syke storebroren sin.

100 % lønn og noe ulønnet.

Anbefaller 80% om man har råd for tiden med nurket går såååå fort skal ha d denne gang oxo ❤️

Her blir det 80 %.
Får bli slik denne gangen pga seint barnehageplass og div. Er da bedre å være hjemme litt mer med lillegullet enn å evt måtte ansette dagmamma så veldig mye av tiden.

Back
Topp