Bruker99ni
Andre møte med forumet
Noen som har greie på hvordan dette funker? Melder man seg på dette på helsestasjonen etter fødsel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
LIllehammer sant? Det pleier å etablereres barselgrupper utfra disse møtene på helsestasjonen.Jeg vet at på helsestasjonen i kommunen der jeg bor er barselgruppa en slags informasjonsgruppe med helsesøster hvor man kan ta opp ting man lurer på. Det er bare de første 2 månedene eller noe sånt.
Tipper det er et frivillig tilbud som man ikke trenger å melde seg på.
Litt skuffende synes jeg, jeg hadde håpet at barselgruppa var mer sosialt, for det vet jeg at mamma hadde etter jeg var født.
Jeg kjenner nesten ingen der hvor jeg bor, og kunne godt tenkt meg å bli kjent med flere etter jeg har fått barn.
Mulig jeg rett og slett får spørre om noen vil gå på kafe eller noe for å bli bedre kjent, hvis jeg tør da.
Det kommer vel ann på hvilken bydel det er.Noen som vet hvordan dette fungerer i Oslo?
Lillehammer ja. Jeg håper det blir noe hvertfall. Jeg har en venninne som fikk barn i november, og hun sa det var litt opp til mødrene selv.LIllehammer sant? Det pleier å etablereres barselgrupper utfra disse møtene på helsestasjonen.
Ja, når jeg fikk storebror i 2010 var det i allefall slik at barselgruppene lagde seg litt selv utfra treffene på helestasjonen. Storebror var født midt på sommeren så det var lite med oppmøte pga. ferie ol. så det ble ingen gruppe på oss den gang. Men pleier å være mange der til vanligLillehammer ja. Jeg håper det blir noe hvertfall. Jeg har en venninne som fikk barn i november, og hun sa det var litt opp til mødrene selv.
Noen som vet hvordan dette fungerer i Oslo?
I Vestre Aker er det også slik at man har et treff eller to på helsestasjonen, og så er det opp til gruppen å organisere seg videre selv. Det tas visst også hensyn til hvor man bor i forhold til hverandre når gruppen settes sammen, slik at alle skal kunne gå til hverandre.Noen som vet hvordan dette fungerer i Oslo?