Flekkfjerningstips

Audrey

Elsker forumet
Marsboerne
Vil bare tipse dere om en genial såpe til fjerning av morsmelkbæsj fra klær, og særlig fra ullklær/fint tøy som ikke kan vaskes på høy temperatur! Det er et såpestykke, fås kjøpt på helsekost, og den heter gallesåpe/oksegallesåpe. Morsmelkbæsj setter veldig flekker, særlig på lyst tøy, men med denne såpa så fukter du bare flekken, gnir såpa på tøyet til flekken forsvinner, og skyller (kan skylle og gni på såpe i flere omganger om det trengs), og vips så er flekken borte. Så er det bare å vaske som vanlig etterpå :) Fungerer best om du gjør det med en gang du oppdager flekken, så det ikke får tørke for mye. Vi har alltid denne såpa liggende i stelleveska, så om uhellet er ute er det bare å gni på med en gang så tøyet ikke blir ødelagt. Har berget mange fine hjemmestrikka plagg og andre klær med denne :)

Denne bruker jeg også! Har litt blandet erfaringer med den. Bruker ofte en flekkfjerner til møbler på klær (kjøpes på jernia) som også er god.

Jeg bruker sitronsåpe fra baby shop. Det er et såpestykke som tar vekk ALT av flekker! :) Beste av alt er at det er kun naturlige ingredienser og kan brukes på ull.

Jeg bruker sitronsåpe fra baby shop. Det er et såpestykke som tar vekk ALT av flekker! :) Beste av alt er at det er kun naturlige ingredienser og kan brukes på ull.

Funker akkurat som gallesåpa da høres det ut som :)

Back
Topp