Soving

Lillfisen

Glad i forumet
Hvor lenge sover de små sammenhengende på natten hos dere? Frøkna her er et skikkelig sovebarn. 5-7 timer sammenhengende første økt på natt, så 3-5 timer etterpå.. sovner enten med puppen eller selv i senga. Herregud så deilig om det fortsetter slik altså ! Er bare spent på om vekta går nok oppover - skal stikke å vege i neste uke tenkte jeg.

fra mobilen
 
Min er også flink til å sove på natta heldigvs. Sovner i ti elleve tida og våkner ikke før rundt tre for mat. Sover igjen til sju og sover etter det til rundt ni , ti. Så er heldig med den!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Min er også flink til å sove på natta heldigvs. Sovner i ti elleve tida og våkner ikke før rundt tre for mat. Sover igjen til sju og sover etter det til rundt ni , ti. Så er heldig med den!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Her sover hun også videre etter mat i sjutida, men den litt eldre frøkna står opp halv sju- så da er vi like langt :)

fra mobilen
 
Jeg er så heldig at pappan følger de to eldste til skole og barnehage så jeg kan sove litt lengre... ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Jeg er så heldig at pappan følger de to eldste til skole og barnehage så jeg kan sove litt lengre... ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Deilig! Her jobber herren mye overtid , både før og etter vanlig arbeidstid - så mer eller mindre alenemor for tida ;) men må bare holde ut en mnd til, så blir vi begge hjemme i et halvår! Skikkelig fint blir det :)

fra mobilen
 
Oj så heldige dere er! Lillegutt sover stort sett aldri mer enn 2,5 timer i strekk, verken på dagtid eller om natten. Fram til for etpar netter siden var det pupping hvertfall hver 1,5 time om natten. De siste nettene har det vært litt bedre, da har han sovet rundt tre timer i strekk x 2, som betyr at han faktisk har sovnet greit igjen etter nattamming (yay!). Heier på lengre økter snaaart
 
Natt nr. 3 hvor hun har sovet 6-7 timer i strekk :) håper det fortsetter :) sover på formiddagen og er våken fra middagstid til 23-24, så må vel sakte prøve å snu det litt..
 
Her våkner han jevnt over hver 2-2,5 time for mat. Men de to siste nettene har han sovet en økt på 3,5 time!:D så flink! Han får mat og sovner som oftest rimelig kjapt igjen. Hvis vi må skifte bleie tar det gjerne tid før han sovner da.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min er også flink til å sove på natta heldigvs. Sovner i ti elleve tida og våkner ikke før rundt tre for mat. Sover igjen til sju og sover etter det til rundt ni , ti. Så er heldig med den!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Samme gjør mi og :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her må jeg ha alarm på senest hver fjerde time :eek:
Er litt "strengt" med ammetidene her. Siden han er en del prematur, MÅ han ha mat hver tredje time på dagtid og ikke mer enn fire timers mellomrom på natta.. Gleeeder meg til jeg kan få litt mer sammenhengende søvn :)
 
Han sover heldigvis godt her også! Stort sett sover han 5-6 timer i strekk, spiser, sovner igjen med det samme og sover 3-4 timer til.
 
Så heldig dere er som har en baby som sover så lange økter! Hvor gamle var de når de begynte med det? Hvor mange uker er de nå? Min er 5 uker og 4 dager og har som sagt soveøkter på 2-2,5 time. Har begynt å strekke første soveøkt om natten en time ekstra de siste dagene:D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her begynte hun vel å sove rundt seks timer i strekk etter et par uker . Så har hatt stort sett bare en nattmating.
Men de to nettene etter trådstarten min har det plutselig vært to matinger på natt, så det kan vel snu igjen ja ;)

fra mobilen
 
I natt satte hun ny rekord - sov fra ca ti til fire, og så til kl nærmere ni!! Men - problemet er jo at jeg får så mye melkespreng at jeg våkner før henne...

Men får bare nyte det så lenge - det kan fort snu. Min nr to sov "rundt" de første seks ukene, så begynte han å våkne på natta for mat...

Hun her har sovet så mye siden fødselen egentlig, men det har variert litt selvfølgelig - men sovet lange økter på natta (og av og til på dagen) hele tiden.
 
Sover deres i egen seng da? -Min må enten sovne på puppen og sover da med meg hele natta(og da sover jeg lite og ekstremt dårlig). Hvis ikke må jeg trille tur og la han sove i vogna - da sover han hele natta og Våkner halv sju, blid og fornøyd.

Prøvde senga i går, og han sovna etter en time... men det varte bare 30 min, så da ga jeg opp og lot han puppe seg i søvn... sukk.
 
Sover hos oss i vår seng-ikke prøvd noe annet enda, jeg sover godt sammen med henne. Har sovet sammen med alle mine og flyttet de over i egen seng rundt fire måneder.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Vi hadde frøkna i vår seng første par nettene, deretter i vår seng i en babynest-sak. Flytta henne over i sprinkelsenga for en uke sida tenker jeg - men fortsatt i babynestet. Så da ligger hun liksom litt "trygt og kompakt". Vi sover bedre uten baby i senga, sjøl om det var rart første natta hun var flytta :)
 
Vi har en Dry kid amme- og samsovingmadrass med ei lita vogndyne i, som han ligger i sprinkelsenga si med første økt, og som jeg løfter over i vår seng etterhvert som han våkner for mat. Stort sett havner han i senga sammen med meg resten av natta, men ligger altså i en liten egen seng i senga. Dry kidn beskytter mot urin og melkelekasjer :)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
I natt satte hun ny rekord - sov fra ca ti til fire, og så til kl nærmere ni!! Men - problemet er jo at jeg får så mye melkespreng at jeg våkner før henne...

Men får bare nyte det så lenge - det kan fort snu. Min nr to sov "rundt" de første seks ukene, så begynte han å våkne på natta for mat...

Hun her har sovet så mye siden fødselen egentlig, men det har variert litt selvfølgelig - men sovet lange økter på natta (og av og til på dagen) hele tiden.
Melkespreng som fy etter 4- 5 timer her, og tvangsmating :p

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp