Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har tenkt på å bruke mandelolje til babyen. Er det noen som vet fordeler/ulemper ved dette, sammenliknet med feks jojoba?
Takk for svar. Det var akkurat det jeg tenkte på, det med allergi, men syns og det virker som det skal mye til for å reagere på det, har heller ingen mandelallergi i familien, om det har noe å si.Jeg har tenkt at mandelolje innfører en bitteliten risiko for å reagere ved evt nøtteallergi.
Men det er visstnok ikke særlig mange som reagerer på det ved hudkontakt slik - men så vidt jeg vet er jojoba ihvertfall *mer* allergivennlig. Mange bruker mandelolje på babyer og det går aldeles utmerket!![]()
Ok. Bare klasjer man på, eller er det lurt å ha det i en sånn beholder som det kan drysses ut av. Som en stor saltbøsse eller lignende. Sorry for mega teite spørsmål...
Tenkte på sånn liten teklype jeg...er visst litt dum jeg også, Hahaha..
Hva betyr at det kaker seg? Trodde hele poenget med pudder var å trekke til seg fukt, hvis det skaper fukt har det jo motsatt virkning?Godt spørsmål.. Talkum kommer jo i en slik...eh...plast-saltbøsseaktig sak. Hvor får man noe slikt. Potetmel høres jo greit ut ellers..
Ad pudder generelt: Leste i en bok om babystell her om dagen, at pudderet ikke skal på områder der bleia dekker, fordi det ble for mye fukt, og pudderet kaket seg...?
Hva betyr at det kaker seg? Trodde hele poenget med pudder var å trekke til seg fukt, hvis det skaper fukt har det jo motsatt virkning?
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Heiii, så i dag at det er 30% på hudpleie til baby og barn på apotek 1. Ihvertfall merkene drgreve og sebamedså vet dere det
![]()
Ok, tror kanskje jeg skjønte detAt det kladder seg og blir deigete klumper, tenker jeg..? Oppfattet det som at man ønsker at pudderet skal være et tynt tynt lag som absorberer fukt og hindrer gnissing, men at det altså ikke skal bli kladder...?
De selger sånne servietter på apoteket også. Har tenkt å prøve å bruke kluter jeg. Det er planen hvertfall, så får jeg se ann hvor mye styr det blir. Rekker ikke bort til vasken fra stellebordet, så tenkte å ha en liten vaskebalje ved stellebordet som jeg kan skylle kluten i. Og en liten boks eller noe til å putte de skitne klutene i.Tørr sevietter er å anbefale, fåes kjøpt i butikk. Tror de er fra libero. Med våtservietter blir de ofte litt såre de små, og tørr servietter bare vetes med vann og tada klare til bruk og kastkan på det sterkeste anbefale Bephanthen salve til såre romper, fra apoteket
Sent from my iPad using BV Forum