Før jeg ble mamma!

Kværuline

Forelsket i forumet
Hei jenter❤️ Da begynner det å nærme seg 1 år som mamma for min del ❤️ Det beste og fineste jeg noen gang har opplevd, og på det siste året har det vært mange følelser, tanker og forunderlige oppdagelser :) På godt og vondt! Tenkte det kunne være moro med en tråd om "før jeg ble mamma viste jeg ikke/trodde jeg ikke..." Eller "etter jeg ble mamma..."

Kan starte :)
Før jeg ble mamma skjønte jeg ikke gleden bak et skittent gulv <3
 
så koos :)
Før jeg ble mamma visste jeg ingenting om hvor stor kjærlighet man kan ha til et bittelite nytt menneske
 
Før jeg ble mamma ante jeg ikke hvor mye energi man kan få av et smil eller når lille sier "mamma" <3
 
Før jeg ble mamma så fikk jeg alltid høre at jeg måtte nyte alt før babyen kom. For det er sååå slitsomt med barn. Du får ikke tid til noe. Ikke vaske hus eller noe. Når vi var i bursdager der det var barn til stede og jeg satt der med baby i magen fikk jeg slengt at nyt det mens dere bare er to.
Så mens jeg gikk gravid spurte jeg ofte samboeren om vi virkelig var klare til å bli 3, klarer vi dette?. Selv om det var veldig ønsker og planlagt. Etter at vi brukte litt til på å bli gravide. Gikk gjennom en hormonkur før spiren satt.
Så alt er bare helt supert med å bli mamma. Jeg var forberedt på at alt ble snudd totalt på hode til det negative. Så jeg ble så overrasket over hvor "lett" det var. Jeg trodde at jeg aldri kom til å få tid til noe. Besøke venner, vaske huset, dra på butikken osv. Men vi gjør jo akkurat det samme :) bare at den lille er med på det. Jeg var forberedt på absolutt alt. Kollikk og mye våken netter. Men alt ble helt annerledes. Alt har vel med at vi har en veldig snill jente også da.
Ved neste baby så tenker jeg at det blir sikkert ikke like lett som denne gang. Men jeg er vertfall forberedt på det :)

Det beste i hele verden er å bli mamma:) alt er helt perfekt.
 
Før jeg ble mamma så fikk jeg alltid høre at jeg måtte nyte alt før babyen kom. For det er sååå slitsomt med barn. Du får ikke tid til noe. Ikke vaske hus eller noe. Når vi var i bursdager der det var barn til stede og jeg satt der med baby i magen fikk jeg slengt at nyt det mens dere bare er to.
Så mens jeg gikk gravid spurte jeg ofte samboeren om vi virkelig var klare til å bli 3, klarer vi dette?. Selv om det var veldig ønsker og planlagt. Etter at vi brukte litt til på å bli gravide. Gikk gjennom en hormonkur før spiren satt.
Så alt er bare helt supert med å bli mamma. Jeg var forberedt på at alt ble snudd totalt på hode til det negative. Så jeg ble så overrasket over hvor "lett" det var. Jeg trodde at jeg aldri kom til å få tid til noe. Besøke venner, vaske huset, dra på butikken osv. Men vi gjør jo akkurat det samme :) bare at den lille er med på det. Jeg var forberedt på absolutt alt. Kollikk og mye våken netter. Men alt ble helt annerledes. Alt har vel med at vi har en veldig snill jente også da.
Ved neste baby så tenker jeg at det blir sikkert ikke like lett som denne gang. Men jeg er vertfall forberedt på det :)

Det beste i hele verden er å bli mamma:) alt er helt perfekt.

Helt enig! Kunne ikke drømt om en bedre tilværeslse :)
 
Før jeg ble mamma så fikk jeg alltid høre at jeg måtte nyte alt før babyen kom. For det er sååå slitsomt med barn. Du får ikke tid til noe. Ikke vaske hus eller noe. Når vi var i bursdager der det var barn til stede og jeg satt der med baby i magen fikk jeg slengt at nyt det mens dere bare er to.
Så mens jeg gikk gravid spurte jeg ofte samboeren om vi virkelig var klare til å bli 3, klarer vi dette?. Selv om det var veldig ønsker og planlagt. Etter at vi brukte litt til på å bli gravide. Gikk gjennom en hormonkur før spiren satt.
Så alt er bare helt supert med å bli mamma. Jeg var forberedt på at alt ble snudd totalt på hode til det negative. Så jeg ble så overrasket over hvor "lett" det var. Jeg trodde at jeg aldri kom til å få tid til noe. Besøke venner, vaske huset, dra på butikken osv. Men vi gjør jo akkurat det samme :) bare at den lille er med på det. Jeg var forberedt på absolutt alt. Kollikk og mye våken netter. Men alt ble helt annerledes. Alt har vel med at vi har en veldig snill jente også da.
Ved neste baby så tenker jeg at det blir sikkert ikke like lett som denne gang. Men jeg er vertfall forberedt på det :)

Det beste i hele verden er å bli mamma:) alt er helt perfekt.
Enig med deg! Å ha barn er ikke til hinder for aktiviteter - men det blir kanskje andre aktiviteter, pluss at man bruker litt mer tid.. men at man setter ned tempoet litt innimellom har vel aldri skadet, og med ungene fikk jeg nye interesser uansett, så ikke alle aktiviteter jeg bedrev tidligere er like aktuelle...
 
Back
Topp