Ammingen.

6910g, veide 4100g ved fødsel. Gikk nesten ikke ned i vekt på sykehuset heller.
Stor gutt, da :) Det er bra!
Det er krevende å amme en så sulten gutt, bruker mange timer i døgnet og spiser 3 ganger om natta, - jeg må spise mer enn vanlig for å ikke slite meg ut. Forrige gang ble jeg veldig fort alt for tynn pga amminga. Fyller på med banan og sjokolade mellom slagene denne gangen :) Ellers har jeg ikke vært ute mer enn 1 gang på 9 dager, og det var til helsestasjonen. Sliten!
Ser min elste var 6 kg ved 6 ukers, og han var 3,6 kg som nyfødt. Det er 400 g i uka... Skal ikke forundre meg om denne karen også gjør det.
Lykke til!

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Stor gutt, da :) Det er bra!
Det er krevende å amme en så sulten gutt, bruker mange timer i døgnet og spiser 3 ganger om natta. - jeg må spise mer enn vanlig for å ikke slite meg ut. Forrige gang ble jeg veldig fort alt for tynn pga amminga. Fyller på med banan og sjokolade mellom slagene denne gangen :) Ellers har jeg ikke vært ute mer enn 1 gang på 9 dager, og det var til helsestasjonen. Sliten!
Ser min elste var 6 kg ved 6 ukers, og han var 3,6 kg som nyfødt. Det er 400 g i uka... Skal ikke forundre meg om denne karen også gjør det.
Lykke til!

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
Han spiser 3 ganger, ikke jeg, hehe.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Stor gutt, da :) Det er bra!
Det er krevende å amme en så sulten gutt, bruker mange timer i døgnet og spiser 3 ganger om natta, - jeg må spise mer enn vanlig for å ikke slite meg ut. Forrige gang ble jeg veldig fort alt for tynn pga amminga. Fyller på med banan og sjokolade mellom slagene denne gangen :) Ellers har jeg ikke vært ute mer enn 1 gang på 9 dager, og det var til helsestasjonen. Sliten!
Ser min elste var 6 kg ved 6 ukers, og han var 3,6 kg som nyfødt. Det er 400 g i uka... Skal ikke forundre meg om denne karen også gjør det.
Lykke til!

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app

Det rare er at jeg ammer ikke om natten, han sover 5-7 timer sammenhengende om natten, ammer ca hver 3 time på dagen og hver time mellom 21 og 24. Jeg går også fort ned i vekt la på meg 12 kg i svangerskapet og har gått ned 15kg så langt.
 
Min gutt er 7 dager i dag, og jeg ammer fra begge bryst. Han er veldig sulten. Han har lagt på seg 400 g på 5 dager!
*På sykehuset sa de at barn født, som min, 9 dager over termin, er ekstra sultne. Han vil ha mat hver 3 time.
Flere som opplever dette?
Han bæsjer mye. Vi skifter i hvertfall 6 bæsjebleier i døgnet.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
Min er født 10 dager etter termin, og spiser i ett sett, og jeg er sååååååååååår. Han er 10 dager gammel nå. De to siste dagene har det begynt å gå noen timer imellom hver amming, så jeg håper det er i ferd med å gå seg til litt nå. Ammer annethvert bryst, og han tar som regel først det ene, pauser ca 10 min, og vil ha det andre også. Mange bæsjebleier, og noen veldig våte bleier også, skifter ca 6 ganger i døgnet. (Storesøster var født termindato, og spiste sjeldnere. Hun drakk bare av ett bryst, så gikk det noen timer til neste amming).
 
Min er født 10 dager etter termin, og spiser i ett sett, og jeg er sååååååååååår. Han er 10 dager gammel nå. De to siste dagene har det begynt å gå noen timer imellom hver amming, så jeg håper det er i ferd med å gå seg til litt nå. Ammer annethvert bryst, og han tar som regel først det ene, pauser ca 10 min, og vil ha det andre også. Mange bæsjebleier, og noen veldig våte bleier også, skifter ca 6 ganger i døgnet. (Storesøster var født termindato, og spiste sjeldnere. Hun drakk bare av ett bryst, så gikk det noen timer til neste amming).
Skjønner hvordan du har det.
Min er 16 dager i dag, og spiser hver 2-3 time på dagen ennå. Begge bryst.
Nå bæsjer han ennå mer enn før, sikkert 10 bæsjebleier i døgnet. Av og til virker det som han blir vekket av at han rett og slett må på do, så han sover ikke lenge om gangen, stakkars. Det er mest slitsomt om natta. Skulle ønske han sov 4 t i strekk... Håper han gjør det snart, for jeg begynner å bli surrete og har konstant litt hodepine og ser sliten ut i speilet. :) Rekker liksom ikke å sove på formiddagen heller. Vi satser på at ting går seg til.



Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Skjønner hvordan du har det.
Min er 16 dager i dag, og spiser hver 2-3 time på dagen ennå. Begge bryst.
Nå bæsjer han ennå mer enn før, sikkert 10 bæsjebleier i døgnet. Av og til virker det som han blir vekket av at han rett og slett må på do, så han sover ikke lenge om gangen, stakkars. Det er mest slitsomt om natta. Skulle ønske han sov 4 t i strekk... Håper han gjør det snart, for jeg begynner å bli surrete og har konstant litt hodepine og ser sliten ut i speilet. :) Rekker liksom ikke å sove på formiddagen heller. Vi satser på at ting går seg til.



Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
Klompen min veier nå 4650 g og er 18 dager. Han legger godt på seg! Mannen min mener jeg spiser så mye sjokolade, at jeg produserer sjokomelk...

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
  • Liker
Reactions: Sam
Klompen min veier nå 4650 g og er 18 dager. Han legger godt på seg! Mannen min mener jeg spiser så mye sjokolade, at jeg produserer sjokomelk...

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
AHA!!! Er det DET som er trikset?? :) :) Frøkna mi går ikke noe voldsomt opp i vekt nemlig. Altså, hun holder vel akkurat innenfor normalen.. Kanskje jeg må spise mer sjokolade ;) Det får bli dagens unnskyldning i alle fall ! Hihi
 
Det fins alltid en unnskyldning for å ta seg en sjokoladebit :) Vurderer å bytte til sånne sjokoladeproteinbarer , for det er sikkert lurere ernæringsmessig. Blir av og til travelt å få i seg skikkelig mat.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Det fins alltid en unnskyldning for å ta seg en sjokoladebit :) Vurderer å bytte til sånne sjokoladeproteinbarer , for det er sikkert lurere ernæringsmessig. Blir av og til travelt å få i seg skikkelig mat.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
Ååå den crispytingen fra Nutrilett er svingod. Men det er vel sikkert tjue prosent vanlig sjokolade i den også da. Menmen - bedre enn 100% sånn sett :) Ellers synes jeg stort sett proteinbarer smaker ganske crap.
En GOD proteinshake derimot.. :)
 
Ååå den crispytingen fra Nutrilett er svingod. Men det er vel sikkert tjue prosent vanlig sjokolade i den også da. Menmen - bedre enn 100% sånn sett :) Ellers synes jeg stort sett proteinbarer smaker ganske crap.
En GOD proteinshake derimot.. :)
De eneste barene jeg har funnet som ikke smaker høgg er en med blåbær fra Allevo og Atkins (tror jeg det er..) sin med peanøtter. De er ok syns jeg.
 
Tror jeg har forlite melk :/

Ammer og ammer men han spiser seg aldri mett, sovner nesten med en gang ved puppen og når jeg pumper for å gi han det på flaske(da sovner han ikke) så får jeg ikke til mer enn 40-80 ml til sammen på begge om gangen

Slik har det vært her også, så jeg har endt opp med å gi mme i tillegg. På den måten får han de viktige antistoffene og kosen samtidig som vi vet han blir mett, og han har begynt å legge på seg :)

Etter iherdig amming og pumping har det imidlertid tatt seg opp og vi har kunnet kutte ned på erstatningen. Heldigvis kan det gå seg til med litt tålmodighet, selv om det er fortvilende mens det står på :)
 
Min gutt er 7 dager i dag, og jeg ammer fra begge bryst. Han er veldig sulten. Han har lagt på seg 400 g på 5 dager!
*På sykehuset sa de at barn født, som min, 9 dager over termin, er ekstra sultne. Han vil ha mat hver 3 time.
Flere som opplever dette?
Han bæsjer mye. Vi skifter i hvertfall 6 bæsjebleier i døgnet.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app

Min gutt er født ti dager over termin og spiste som en hest fra starten av - ville ha mat konstant! Har aldri hørt om at det er noen sammenheng der, men han var (og er) sulten støtt. Han ble syk ti dager etter fødsel og stress hos meg gikk utover melkeproduksjonen, men jeg hadde mye melk i forkant og det virket som om han aldri fikk nok :)
 
Her går det kjempe fint :) Må pumpe etter hvert måltid da eneste og det er litt ekstra styr.. Felix er 10 uker prematur så han spiser kun 40-60 ml om gangen og dermed må jeg pumpe ut resten for å ikke miste melka.. Men er super fornøyd med at han vil ta bryst i det hele tatt etter flere uker med sonde :D
 
Back
Topp