Jeg fikk beskjed av jordmor om å ta hele svangerskapet og ammeperioden 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for utfyllende forklaring
Jeg bruker pubmed masse til egen lesning, og selvsagt i egne oppgaver, men har ikke opplevd at det er noe folk gidder å gå inn å lese på hvis jeg viser til det. Det er jo kanskje for litt spesielt interesserte
Men uansett så finner jeg stort sett studier både "for" og "imot" hva det måtte være jeg leser om der inne, så man skal være rimelig analytisk og skarp for å klare å trekke en konklusjon, når studiene som oftest ikke konkluderer heller. Når noe ikke er bevist, så betyr det bare at det ikke er bevist, det er sjeldent de har bevist det motsatte, ikkesant? Mange av studiene som ligger på Pubmed viser til at det KAN være en sammenheng mellom tilskudd av Folat og kreft, men det er ikke konkludert med det. Ang celledeling så er det det som står i pakningsvedlegget til folaten jeg kjøpte på apoteket, ikke Google.
Jeg skrev heller aldri at folat alene sørger for celledeling, jeg skrev fremmer, og det er riktig, ikke feil slik du skriver, selv om man selvsagt må ha mange flere komponenter i den miksen, slik som med det meste annet som skjer i kroppen. Men folat er avgjørende for at det skal skje.
Og jeg sa jo heller aldri at det var farlig, sammenlignet IKKE høydose med det lille vi tar, jeg skrev at det helt sikkert ikke var farlig med så små doser, men at jeg ikke ser poenget. Og det står jeg ved, med mindre man har et næringsfattig kostholdMen det er jo bare slik jeg velger å gjøre det, jeg skal ikke bry meg med om noen andre tar ekstra folattilskudd, det er helt sikkert ikke farlig
Med det sagt så var det veldig bra du sa det med multivitamin, det har jeg ikke tenkt på en gang :-O Det skal jeg jammen sjekke![]()
Du skrev ingenting om pakningsvedlegget der.et kjapt googlesøk på folat + kreft gir treff på at der kan være kreftfremkallende hos de som har forstadier til kreft
vi er jo egentlig enig, tror heller ikke det er farlig med så lite, så kort tidog jeg tar jo selvsagt folsyre nå i 1 trimester
I tillegg spiser jeg mye lever, som inneholder mye lettopptakelig folat
Ang kosthold så har jeg noen veldig spesifikke preferanser, og har selv gått ernæring, så jeg tror ikke den boken er noe for meg, dersom de er slike "standard" råd som baserer seg på statens kostholdsråd, da jeg for det meste spiser en blanding av paleoittisk kosthold og tradisjonsmat
Men mener selvsagt heller ikke å kranglesyns det er intr. Tema å diskutere, bare litt vanskelig fra mobil med verdens minste tastatur
![]()
Jeg vet det, hehespiser ikke sånne enorme mengder altså, mente ifht. øvrig befolkning
![]()