Piercing i brystvorte og amming...?

vesledue

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Septemberhjertene 2018
Da jeg var 16 piercet jeg den ene brystvorten min. Jeg var så uheldig å få en infeksjon i ettertid og har derfor endel arrvev. Piercingen er der fortsatt og nå er jeg gravid.
Er det noen som har erfaring med hva man gjør ift. piercede brystvorter og amming? Om det er noe spesielle forberedelser man bør gjøre, eventuelt stikke opp melkekanalen? (Grøss) og hvor henvender man seg i så fall for å få en vurdering av om det er nødvendig med tiltak? Kjenner jeg angrer på at jeg tok den nå..
 
Du kan få problemer med amming, hvertfall som jeg har lest.
 
Jeg hadde piercing i den ene brystvorta i flere år. Tok den ut rundt den tiden jeg ble gravid (visste ikke det da:p), og jeg har ikke hatt noe som helst problemer med å amme. Jenta mi er 6,5 mnd nå og fortsatt puppegæren :p Lykke til - det går ofte bra :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Takk for svar :D
Tok ut min rett etter jeg skrev innlegget, så håper den kanskje rekker å gro litt mens jeg går gravid :)
 
Har hørt at melkekanalene kan "komme til" rundt arrvevet sånn at det fortsatt kan komme ut melk.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Hadde ingen problemer med amming! :)
 
Den er jeg litt spent på og. Jeg har piercing i begge brystvortene samt at jeg er operert i brystene to ganger, begge gangene flyttet på brystvortene, så jeg lurer på om det i det hele tatt finnes håp for å amme! ;-)
 
Hadde piercing i den ene brystvorta. Tok ut når jeg ble gravid. Fikk mindre melk på det brystet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da jeg var 16 piercet jeg den ene brystvorten min. Jeg var så uheldig å få en infeksjon i ettertid og har derfor endel arrvev. Piercingen er der fortsatt og nå er jeg gravid.
Er det noen som har erfaring med hva man gjør ift. piercede brystvorter og amming? Om det er noe spesielle forberedelser man bør gjøre, eventuelt stikke opp melkekanalen? (Grøss) og hvor henvender man seg i så fall for å få en vurdering av om det er nødvendig med tiltak? Kjenner jeg angrer på at jeg tok den nå..
send meg en pm... men ta ut piercingen også er det det eneste du trenger å gjøre nå har ikke hørt om noen tilfeller hvor damer med piercing i nippel må "stikke opp" melkekanalene....
 
Stikke opp melkekanalen??? Det er maaange melkekanaler, sannsynligheten for at alle er tettet av arrvev er liten.

Jeg fullammet lenge med piercingarr i begge brystvortene, gjorde ikke noe spesielt. Hadde ingen problemer. hadde tatt de ut mange år før jeg ble gravid så hadde nesten glemt hele greia :p
 
Jeg hadde piercing da jeg var ung. Tok den ut mange år før jeg ble gravid, men den grodde aldri - jeg kan ha i ring når jeg vil (men har ikke hatt nor i den på mange år) Da jeg ammet førstemann var det betydelig mindre melk på det brystet, og utdrivningen var litt dårligere. Det er jo ikke et problem i seg selv, men gutten min begynte å foretrekke det andre brystet så etterhvert fikk jeg mindre melk på det piercede brystet og mer i det andre - følte meg litt "skeiv"... Jeg har hørt at det er vanlig å ha mindre/dårligere produksjon fra et piercet bryst - vær obs på det og sørg for å amme like mye på vær side!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Den er jeg litt spent på og. Jeg har piercing i begge brystvortene samt at jeg er operert i brystene to ganger, begge gangene flyttet på brystvortene, så jeg lurer på om det i det hele tatt finnes håp for å amme! ;-)
Oj, det blir spennende å se! Venter du barn snart? Si i fra til oss om det går bra!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg hadde piercing i begge brystvortene frem til ca 1 mnd før storesøster ble født. Hadde dem i nesten ti år, hadde også et par arr etter piercinger som ble fjernet tidligere. Har ikke hatt noen problemer med verken amming eller melkemengde. Ammet til hun var 19 mnd.
 
Jeg har også hatt piercing i begge brystvortene. Ikke hatt ammeproblemer relatert til det. :)
 
Funka helt fint med amming her og :)
 
Back
Topp