Kalorier

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Jeg er i gang med et prosjekt for å finne ut hva jeg spiser og hva jeg bør kutte for å få sunnere kosthold og bedre helse generelt... Ble lettere sjokkert da jeg i dag testa antall kalorier i nugatti: laget to alternativ, polarbrød med skinke og polarbrød med nugatti. Denne uken ble det polarbrød fordi jeg er lei brød -.- uansett. Polarbrødet i seg selv er 93kcal, og med to tynnskårne skinker på ble det 103kcal - ikke så aller verst! Men så regna jeg på det med nugatti på (min store matglede på boks) og se resultatet: polarbrød 93kcal + nugatti 88kcal (!!!) gir 181kcal :O nesten dobbelt så mye som polarbrød med skinke! Hjelpe meg... Nugatti får bli helgemat visst!
 
Nugatti har blitt helgemat her i hus også! Må bli flinkere til å spise sunnere :)

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*
 
Mmmm polarbrød i brødristeren med nugatti. DET er hyttemat. :) har bare nugatti på hytten ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her også er det helgemat. De største sjokkene for meg var hvor mye kcal cashewnøtter og avokado har siden det er så sunt. Er jo sunne kcal, men kcal like fullt:p
 
Er jo sunne kcal, men kcal like fullt:p

Nemlig. Det å telle kalorier for å spise sunt er ikke nødvendigvis effektivt. Det er en god pekepinn, ja, men det er minst like viktig å se på innhold. Mer protein, mindre stivelse/tomme karbohydrater. Og sunt fett.

Polarbrød er forsåvidt ikke særlig sunt det heller.
 
Last edited:
Back
Topp