Gave til kommende storesøsken

danmark

Glad i forumet
Kjøper dere det?

Vi har ei som nesten er 3 1/2 når junior kommer, hun er veldig opptatt av alt som har med babyen å gjøre og snakker hele tiden om at hun skal dele og gi bort ting til lillebror <3 , så i dag har jeg kjøpt en gave til henne fra lillebror som jeg tenkte hun skulle få når hun kommer på besøk på sykehuset:

http://lilleprinsen.no/epages/Lille...tor&GUID=52D0269C-52A4-7E6F-F077-B216602AE4FB

Hun har en dukke som hun går å bærer på hele tiden, tror hun kommer til å elske denne :)

Det var en god idè! Nå har vi en storebror her i huset, så dukker er liksom ikke hans greie. Men tanken er at han skal gi baby en koseklut i gave, og så skal han få en gave fra baby.. Men hva, det aner jeg ikke! Tips mottas med takk :)

Synes gave fra baby er en god idé. Min bonussønn er jo gammel nok til å skjønne at det *er* nok ikke babyen som gir gaven, men dét tror jeg nok ikke er noe hinder for å bli glad - og gi en følelse av å ikke være helt glemt i all oppmerksomheten som babyen sikkert kommer til å få.. :)

Har ikke tenkt så mye på søsskengave. Burde det være relatert til bebien eller kan det være hca som helst? :-)

Den bæreselen var jo kjempesøt!

Jeg har også tenkt å gi en storesøstergave fra babyen. Planen er å kjøpe baby born dukke som hun får på sykehuset. Trenge jo ikke være baby relatert. Det kommer jo an på hva barnet er interessert i. Vi kommer nok til å ha litt smågaver liggende på lur den første tiden mtp at babyen kommer til å få mange fødselsgaver. Tenker det blir mer en nok å svelge for ei lita jente på 2-3 år. Tenker klistermerker, små bøker ol. Bare for at hun ikke skal føle seg oversett den første tiden.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke tenkt å kjøpe noe til søskene. Jentene mine er 11 og 5, 5 år når lille gutt kommer. Og de vet at det er normalt at babyen får gaver når han blir født og ikke dem.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har ikke tenkt så mye på søsskengave. Burde det være relatert til bebien eller kan det være hca som helst? :)

Kan vel egentlig være hva som helst :)
Snuppa mi er inne i en fase hvor dukker er en stor ting, så da passet det bra med bæresele til den, også har jeg lurt på å kjøpe den i snart et år, hehe, nå har jeg enn unnskyldning :P

Vi skal kjøpe en liten ting som han får av lillesøster ja. Vet ikke hva enda da.

Sniker litt frå februar: vi kjem ikkje til å kjøpa nokon gave til storesøster (bonusdatter), men gjera andre oppmerksomme på at ho skal få oppmerksomhet først, før dei kjem til lillebror. Har avtalt med nærmaste familie at dei kan kjøpa noko til ho, om dei vil, istede for til lillegutt.
Kjem også til å passe på at når mine foreldre kjem på besøk på sjukehuset at storesøster ikkje er der samtidig - dette fordi det er første barnebarn på mi side og veit det er kjempe stort for mamma og dei. Blir nok litt vanskeleg og gi andre oppmerksomhet da :P

Tror nok det har litt med alder på storesøsken.Har selv kjøpt en liten gave til storesøsken av venninner, når barna har vært mindre enn 4 år. Tror nok ikke vi kjøper noe til sønn vår på 5 år. Men regner nok med noen kommer med noe til han.

Back
Topp