Skal selge boligen vår og vi er drit redde :p

• Trådstarter Trådstarter Jesse
  • Opprettet Opprettet
J

Jesse

Guest
Trenger litt tips, råd og hvordan vi kan roe oss ned!

Vi skal selge leiligheten vår. Det er vår første leilighet så vi har aldri vært med på en salgsprosess før.
Vi må selge den før vi kan kjøpe nytt da vi ikke kan få mellomfinansiering.

Hvordan foregår en salgsprosess? Er det mye jobb og stress? Er det så skummelt som vi tror?

Hjelp!

Har har kjøpt og overtatt vår nye leilighet, men ikke solgt den vi bor i:-( Hat uten like. Er så lei av visninger:smiley-angry002
Men, skal dere ikke bruke megler?

Joda. Skal bruke megler, men har ikke vært i kontakt med de enda

Tror meglere tar i underkant av 20.000,- for visning, flyers, bildematerialet o.l - da er det jo bare opp til dere å shine opp ;) Tipset er at når du tror du har fjernet nok ting så tar du bort enda mer har jeg hørt :-)

Vi fikk meglertakst i september og fikk da pris for salget. Med visninger, annonse på finn osv kom på ca. 65 000 kr. Vi skal ta kontakt med megler til uka og får nok info da, men gud, så skummelt

Bare kjøp selgerforsikring, i tilfelle det dukker opp noe dere ikke vet om med huset!

Hehe, det var den billigste :p

ja det må det ha vært-- da vi skulle selge leilighet lå det fra 80000-120000. den til 80000 måtte man gjøre nesten alt selv.
vi endte på advokat, til 50000. han holdt visninger, og styrte med papirer og hefte ol

Så spennende! :) I hvilket område ligger boligen deres, om jeg kan spørre? Det går nok veldig bra! Lykke til :)

Når vi solgte leilighet så gjordet vi ingenting bare shina opp leiligheten og megler gjorde resten vi betalte 60.000

Sent from my GT-S7560 using BV Forum mobile app

Den ligger i Rygge i Østfold. Skal til megler på mandag og starte prosessen :O

Vi brukte en megler som ikke tok betalt dersom vi ikke fikk solgt boligen. Vi kunne da selv bestemme hvor lenge megler skulle ha visninger, annonsere ol., før han evt.ga seg. Vi valgte dem da det var en reell sjanse for at vi ikke fikk solgt (pga fritidsbolig og ikke et typisk valg for småbarnsfamilier pga beliggenhet ved sjø).
Solgte for rundt 2 mill og betalte ca. 90 000 til megler. De var ikke dyrere enn andre vi sjekket med, men jeg synes det var i dyreste laget:/

Last edited:
Tror meglere tar i underkant av 20.000,- for visning, flyers, bildematerialet o.l - da er det jo bare opp til dere å shine opp ;) Tipset er at når du tror du har fjernet nok ting så tar du bort enda mer har jeg hørt :-)
20????
Vi solgte leiligheten vår på 40kvm i sommer å betalte nesten 70!

ja det MÅ man ha. vi har lært =( vi hadde det ikke..og det ble dyrt og prosessen tok nesten 2 år av livet.

Vi kjøpte hus i sommer og det viste seg å være skade på kloakken som må utbedres nå, rørene er både sammenklemte og det er "mothall" (at rørene litt feil vei). Kloakk kom altså opp på toalettet nede i kjelleren, i tillegg til at vi nå i dag oppdaget at det også nå var kommet opp fra sluket på badet utenfor badstua som vi jo aldri bruker, så jeg er spent på hvor lang tid det tar med forsikringstull før vi får dette ordnet.

Vi kjøpte hus i sommer og det viste seg å være skade på kloakken som må utbedres nå, rørene er både sammenklemte og det er "mothall" (at rørene litt feil vei). Kloakk kom altså opp på toalettet nede i kjelleren, i tillegg til at vi nå i dag oppdaget at det også nå var kommet opp fra sluket på badet utenfor badstua som vi jo aldri bruker, så jeg er spent på hvor lang tid det tar med forsikringstull før vi får dette ordnet.

så utrolig kjedelig!!
jeg sto i motsatt ende- jeg var husselger, og kjøperne klaget... =(
var et hus fra 1930, så var jo gammelt. men de klagde på det meste. mangel på isolasjon, mit, you name it. var ting jeg aldri kunne visst om.. de brøt opp vegger ol.. jeg kunne umulig vita hva som var under der..

Vi solgte leiligheta vår i Oslo våren 2013. Hadde 2 visningsdager. Det ble litt stress til visning og bildetakingen da vi begge måtte jobbe mye den perioden. Vi kjørte veldig minimalistisk stil da det virker å ta seg best ut. Så vi måtte jo flytte nesten alle tingene våre i boden. Så var vi noen runder på ikea for å kjøpe litt nytt og stylet leiligheten selv. Megler mente også vi burde male 2 dører, lister og tak, så det ble også gjort. I tillegg til at man får litt støv på hjernen da alt skal være skinnende rent for å gi et godt inntrykk ;) Men vi fikk igjen for det da. Den gikk 300 000kr over takst :)

vi solgte leiligheten vår for 1,5 år siden nå. betalte 50000 til advokat-megler. fastpris. tok bilder selv, valgte det.

fikk solgt etter første visning. kom bare to da, men det er jo alt som skal til for en budrunde ;)

tømte ikke leiligheten, hadde det bare ryddig. eller jo, tok dyrene (marsvin) med oss i bagasjerom da vi hadde visning.

solgt for 260000 over takst takket være budgivning <3

Back
Topp