Munnsopp?!

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Jeg lurer på om Hermine kan ha fått sopp i munnen, igjen! Enten pga antibiotikaen hun har gått på hele jula eller pga astmamedisinen. Hun har helt hvit tunge, ånden/smokkene lukter surt og hun kan plutselig begynne å skrike mens hun spiser:(

Noen som kan kjerringråd for å bli kvitt soppen? Er jo på reise og vil helst slippe legevakta pga dette!!! :p;)

*Surfer mobilt*

Høres ut som sopp ja... men har ingen erfaring med det..annet enn at det er lurt å spise yoghurt e.l når man tar antibiotika, for å slippe soppinfeksjon ;)

jonathan har hatt munnsopp et par ganger og då har det hjulpet å pensle munnen med farris flere ganger til dagen, en ukes tid :) samt vaske/koke sokker oftere, gjerne morgen og kveld :)

*tastetrykk fra den lille sorte ;)*

haha,ikek sokker, men smokker ;);)

Må kjøpe farris og forsøke det ja! Haha, å koke sokker hjelper kanskje lite mot munnsopp ja:p
Hun hadde trøske som baby, og da fikk hun mycostatin som vi smurte i munnen men det hjalp ikke så innmari mye:confused: derfor jeg ikke orker å dra henne med til legevakta:p;)

*Surfer mobilt*

ja det med farris var egentlig bare et "kjerringråd"eg fikk av helsesøster en gang, og når eg var hos legen av en annen grunn spurte eg om han hadde hørt om det samme. og han hadde også gode erfaringer med det. så då er det jo bare stress å dra t legevakten ja :)

verdt et forsøk hvertfall :)

Jeg har ingen erfaring med sopp enda, men har hørt om farristrikset selv:-)
Håper hun blir snart kvitt det stakkars.

Stakkars Hermine :(
Har hørt om farris-trikset og at man også kan smøre på naturell yoghurt.
Lykke til!

Jeg tror det skal litt til å få sopp av Flutide, om man følger at munnen skal vaskes/skylles etter medisin. Men kan man få det av antibiotika ?
Greit å få det sjekket kanskje.

Jeg tror det skal litt til å få sopp av Flutide, om man følger at munnen skal vaskes/skylles etter medisin. Men kan man få det av antibiotika ?

Jepp..man kan få soppinfeksjon i munn og i underlivet av antibiotika ;) lærte det både på helse-og sosialfag + at jeg har fått beskjed av legen når jeg har måtte gå på antibiotika.. sopp i underlivet er vel mest fare for jenter tror jeg.. derfor det anbefales å få i seg noe form for syrlige melkeprodukter som for yoghurt og lignende, hver dag så lenge man bruker antibiotika :)

Stakkars Hermine :(
Har hørt om farris-trikset og at man også kan smøre på naturell yoghurt.
Lykke til!
Tørr ikke smøre med yoghurt pga melkeallergien da:p men skal teste farris!

*Surfer mobilt*

ja det med farris var egentlig bare et "kjerringråd"eg fikk av helsesøster en gang, og når eg var hos legen av en annen grunn spurte eg om han hadde hørt om det samme. og han hadde også gode erfaringer med det. så då er det jo bare stress å dra t legevakten ja :)

verdt et forsøk hvertfall :)

Skader ikke å teste nei, og spare seg for legevakttid! :)

*Surfer mobilt*

Ja, snakka med søs som jobber på apotek og hun sa at det er helt normalt å få sopp av antibiotika da den dreper alle bakteriene i munnen (også de gode). Rart ikke legen eller de på apoteker nevner det når man får det, skulle jo skylt munnen hennes når hun har fått miksturen!
Vi er nøye med drikke etter flutiden, så den er nok ikke årsaken!

*Surfer mobilt*

Jeg har ingen erfaring med sopp enda, men har hørt om farristrikset selv:-)
Håper hun blir snart kvitt det stakkars.
Takk! Virker ikke noe godt siden hun kan sette i å skrike mens hun spiser:(

*Surfer mobilt*

Ja, snakka med søs som jobber på apotek og hun sa at det er helt normalt å få sopp av antibiotika da den dreper alle bakteriene i munnen (også de gode). Rart ikke legen eller de på apoteker nevner det når man får det, skulle jo skylt munnen hennes når hun har fått miksturen!
Vi er nøye med drikke etter flutiden, så den er nok ikke årsaken!

*Surfer mobilt*
Ja, jeg har aldri hørt det med med antibiotika før. Men ingen av oss har måttet bruke det noe særlig da.

Ja, jeg har aldri hørt det med med antibiotika før. Men ingen av oss har måttet bruke det noe særlig da.
Når jeg tenker meg om har vel legen min gjort meg obs på det en gang at underlivssopp kan forekomme hyppigere når man tar antibiotika tabletter, regner med at når man da tar mikstur så er det sikkert større sjanse for munnsopp! ;)

Når jeg tenker meg om har vel legen min gjort meg obs på det en gang at underlivssopp kan forekomme hyppigere når man tar antibiotika tabletter, regner med at når man da tar mikstur så er det sikkert større sjanse for munnsopp! ;)
Ja, det høres jo riktig ut.
Synes det godt i munnen hennes eller?

Ja, det høres jo riktig ut.
Synes det godt i munnen hennes eller?
Ja, jeg begynte jo å stusse ta hun geipa og tunga var helt hvit :eek: :p ;) ...når jeg så kjente at ånden og smokkene lukter surt og jeg kobla dette med at hun plutselig kvepper til og setter i å storgråte helt utrøstelig mens hun spiser så kom jeg fram til at det MÅ jo være sopp? :confused:

Uff,god bedring :-)
Mye de små skal plages med :(

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Back
Topp