Hund og baby

Heldiggrisene

Blir kjent med forumet
Jeg og min kjære driver å fungerer litt fortiden. Vi har en nydelig pelsdott her i heimen, han blir tre år til sommeren. Det vi tenker endel på for tiden er, når babyen ikke sover hvor skal den være da? Da tenker jeg på,hvor skal vi legge ho ifra oss når vi lager mat, spiser, osv.. Vi må ha henne et sted der hunden ikke får mulighet til å gå bort til henne hele tiden. Vi er forstegangs foreldre som dere sikkert skjønner.. Haha hver minste lille detalj må tenkes igjennom..

I en lekegrind!? :)

Ja, i fare for at hunden kan velte en krybbe ville jeg heller gått for en lekegrind! Den kan stilles i flere høyder, så du monterer den bare på øverste høyden, så ligger den der trygt og godt :) Du kan jo la babisen ligge i en babybag av noe slag, de liker ofte at det er litt tett og trangt rundt seg når de er så små, og etterhvert så kan du lege en babygym oppi der, da blir den kjempe spennende å ligge å titte på. Hunden rekker å bli vandt med barnet også før dere føler dere er klare til å ha de på gulvet sammen! Hunden slipper også å føle seg "straffet" fordi den ikke kan gå rundt som den pleier når det nye tilskuddet kommer :)

Ja, i fare for at hunden kan velte en krybbe ville jeg heller gått for en lekegrind! Den kan stilles i flere høyder, så du monterer den bare på øverste høyden, så ligger den der trygt og godt :) Du kan jo la babisen ligge i en babybag av noe slag, de liker ofte at det er litt tett og trangt rundt seg når de er så små, og etterhvert så kan du lege en babygym oppi der, da blir den kjempe spennende å ligge å titte på. Hunden rekker å bli vandt med barnet også før dere føler dere er klare til å ha de på gulvet sammen! Hunden slipper også å føle seg "straffet" fordi den ikke kan gå rundt som den pleier når det nye tilskuddet kommer :)

Takk for svar :-)!!

Vi har flere hunder og bruker lekegrind - kjøp en som er 1m x 1m om dere har plass, for da kan hun snu seg rundt og tumle litt der inne. Så få en grind med to nivå, slik at hun fra nyfødt kan ligge høyt oppe. Kanter som til grindseng kan dere også sette på, så får hun det veldig lunt.

En annen fordel med lekegrind til nyfødte, er at de ikke blir liggende på gulvet og får ikke trekk på seg (om noen går i dører, eller det er en ventil der. Vi har utelukkende positive erfaringer med dette.

Vi har tenkt på en slik lekegrind og så skal vi få oss en Tripp Trapp stol med newborn sete som han kan "sitte" i ved bordet, den er jo litt høy og så kan småen være med ved bordet :)

Her er problemet motsatt da, baby som kryper bort til hunden og lugger å biter. Han er veldig glad i dyr så vi må passe på. Hunden er vell over gjennomsnittet veloppdragen, så det er kanskje lurt å bruke tid på lydighetstrening.

Hunden fikk lukte på baby når han vår nyfødt, jeg tror hunder skjønner mer enn man tror for hunden var veldig rolig å forsiktig og har bestandig vært det men lillemann.

signerer denne- godt skrevet.

er veldig viktig for hunden å ikke føle at den er i veien eller blir straffet- husk at de lærer ved assosiasjon :)

husker mannen min tok med en bleie hjem fra sykehuset før vi kom med babyen- så fikk hunden lukte litt på den før vi kom- og når vi kom hjem satt vi oss rett ned på gulvet og lot hunden lukte og sjekke ut hva dette nye tilskuddet var.
har aldri hatt noen problemer og i dag leker de sammen som bestevenner :)

Vi har også hund, og satser på lekegrind og Tripp trapp med newborn-sete. Tror det kommer til å gå veldig bra, så lenge hunden (temmelig bortskjemt;) får nok kos og oppmerksomhet.

Back
Topp