Det er helt forferdelig :P

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Har hatt en liten misstanke, men i dag fikk jeg det bekreftet :(

Yndlings parmesanosten min er upastorisert og jeg kan ikke spise den uten å varmebehandle den :P

Hihi.. Hva vi må tåle nå? :p

Men smeltet parmesanost eller blandet i sausen er knallgodt det også. :)

*Taster på app på mobilen*

Hihi.. Hva vi må tåle nå? :p

Men smeltet parmesanost eller blandet i sausen er knallgodt det også. :)

Selvfølgelig, bruker den til det også, så jeg kjøpte et stykke som planlagt.
Bare at den også er kjempe god i salater, oppå pasta, eller bare spise og jeg har bare SÅÅÅ!!!! lyst på en bit

Selvfølgelig, bruker den til det også, så jeg kjøpte et stykke som planlagt.
Bare at den også er kjempe god i salater, oppå pasta, eller bare spise og jeg har bare SÅÅÅ!!!! lyst på en bit

Ja. Du får prøve å overtale deg selv til at det egentlig ikke er så godt. :p

Er sååå kjedelig å ha lyst på noe også ikke kunne spise det!!! :p jeg går omvei forbi fenalåret på butikkene :p

Ja. Du får prøve å overtale deg selv til at det egentlig ikke er så godt. :p

Tror heller jeg prøver å overtale meg til at den som venter på noe god, kan ikke vente forlenge.
Var litt kjedelig å være i ostebutikken også i dag må jeg innrømme.
De har alltid masse smaksprøver, men det meste de hadde i dag, var slikt jeg ikke kunne smake på :(

Er det nå det er eneste gangen jeg er heldig? Jeg liker ikkeandre oster enn norvegia :p jeg har litt sånn mrd salamida.. Veldig lyst på brødskive med salami og majones :p

Er det nå det er eneste gangen jeg er heldig? Jeg liker ikkeandre oster enn norvegia :p jeg har litt sånn mrd salamida.. Veldig lyst på brødskive med salami og majones :p

Problemet mitt er egentlig at jeg er litt mat snobb, og mye av det litt spesielle jeg unner meg er ting jeg ikke kan spise nå.
Men på den andre siden, det spises ofte sammen med et godt glass rødvin, og det kan jeg heller ikke drikke :P

Men uansett hvordan man vrir og vender på det, det er helt klart verdt å være foruten det i noen få måneder

Er det jeg også tenker angående salami, øl, vin, kaffe, snus (og kvalmen).. Plager meg egentlig. Javisst får jeg lyst på av og til, men har null problemer med å stå imot. Bare gleder meg til å spise salami igjen, og håper at snusinga aldri blir tatt opp igjen :p

Æ e glad æ ikke like sånne osta :) Så slæpp æ å tenk på det når æ e gravid ;)

Jeg liker en som er i sånn svart forpakning, parmigiano reggiano. De varierer også med hvor lenge de er lagret, husker ikke hvilken av de jeg velger, men liker godt den pakken vet jeg. Har aldri tenkt på å sjekke om den er pasteurisert da :eek: siden jeg alltid har lest at parmesan er det, men skal starte å sjekke det fra nå av:smiley-ashamed005

Ibland får vi frågan om man vågar äta Grana Padano eller Parmigiano Reggiano när man är gravid – de är ju opastöristerade! Svaret är självklart! Ostarna mognar långsamt och länge. Det ger dem ett lågt pH och så låg vattenhalt att bakterierna inte kan växa till i osten.

- fra siden til Zeta som produserer både Grana Padano og Parmagiano Reggiano, det virket jo lovende for oss da :)

http://www.zeta.nu/gott-att-veta/parmesanost/parmesan_och_halsa

Jeg liker en som er i sånn svart forpakning, parmigiano reggiano. De varierer også med hvor lenge de er lagret, husker ikke hvilken av de jeg velger, men liker godt den pakken vet jeg. Har aldri tenkt på å sjekke om den er pasteurisert da :eek: siden jeg alltid har lest at parmesan er det, men skal starte å sjekke det fra nå av:smiley-ashamed005

Tror de som selges i vanlig butikk er.
Denne her er kjøpt i "løsvekt" i ostebutikk.
Dersom den ikke pastoriser skal det stå på pakken

Back
Topp