Mange med kynnere?

Fia84

Flørter med forumet
Mange som har kynnere? Jeg er i uke 21 og har nesten daglig kynnere. Ikke vondt, bare strammer seg. Mener jeg ikke hadde det med nr 1, men nå med nr 2 og 3 er det virkelig merkbart.. :o

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja..kjenner det innimellom, og de er blitt mer merkbare av seg etterhvert som magen har vokst..
Er heldigvis ikke noe ubehagelig som plager meg. Godt å kjenne at kroppen jobber :)

Sent from my iPad using Tapatalk

Ja..kjenner det innimellom, og de er blitt mer merkbare av seg etterhvert som magen har vokst..
Er heldigvis ikke noe ubehagelig som plager meg. Godt å kjenne at kroppen jobber :)

Langt er du på vei?

Jeg synes det er litt ekkelt jeg. Bare det ikke er noe som tilsier for tidlig fødsel :o

Langt er du på vei?

Jeg synes det er litt ekkelt jeg. Bare det ikke er noe som tilsier for tidlig fødsel :o

Jeg er 24+4. Huff,nei vi får ikke håpe det. Er ganske normalt men varierer nok fra person til person i omfang og styrke.. Er vel bare å prøve å ta det litt med ro når det oppstår og en føler det ubehagelig.

Ikke sikker, for hadde det aldri med førstemann. Men får av og til takvis vondt og det strammer seg nederst i magen på kveldene og hvis jeg stresser/løfter litt for tungt eller gjør andre "dumme" ting. Så tror det kan være det...

Har hatt kynnere hver dag/natt siden uke 18 (minst..). I starten var jeg ikke sikker på hva følelsen var, men jo større livmoren har blitt jo tydeligere har det blitt at det er kynnere. Skikkelig stramt!
Jeg synes det er ubehagelig... Jeg får nett som et "magesug" først, som går nedover hele magen og alt blir helt stram. Litt mensmurringer også som regel.

I går var første dag jeg merket at aktivitet utløste dem. Jeg vasket gulv i 3 rom, og følte meg veldig fysisk utmattet etterpå. Da jeg satt meg i sofaen kjente jeg kynnerene kom, men jeg ble faktisk litt skremt for jeg fikk tre på en halvtime (altså tre hvert 10. minutt). Ble nesten redd jeg skulle føde for tidlig...:P
Men så la jeg meg ned og pulsen sank skikkelig, da gikk det 20 minutt til neste, så forsvant det (tok i alle fall enda lengre tid til neste).

Fikk kynnere ved turgåing (uke 23).

Har også opplevd det ved mye husarbeid etc.

Hadde ingen kynnere med førstemann. Med tvillingene hadde jeg mye kynnere fra uke 20 og helt til de ble født i uke 37. Denne gangen er det like ille som sist og begynte i uke 16. Har innimellom vonde kynnere med nedpress, men det har blitt litt bedre etterhvert som jeg har lært meg å kjenne tegnene. Mine kynnere har aldri påvirket livmorhalsen heldigvis, uansett hvor harde de har vært.

Takk for svar alle. :) har jo hørt det blir mer for hvert svangerskap, og verre med tvillinger, men blir jo litt redd allikevel. Men igår var det mye og mens murring og vondt i korsrygg i tillegg, men nesten flaut å si, men hadde ikke vært på do hele dagen pga treg mage, og fikk gått på do rett før senga og da slapp det, så tror nok det var tarmene rett ig slett :D ha ha...

Mye kynnere her også, men ikke like mye som med nr 2. Fikk premature rier fra uke 34 sist, men det påvirket ikke livmorhalsen noe ig når vannet gikk i uke 39, var jeg ikke moden eller hadde åpning:p

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Og kanskje ikke rart med vondt igår. Fikk påvist urinveisinfeksjon nå også :s

Ja her også. Har hatt det daglig fra ca uke 17. Nå er jeg ule 26. De er ikke onde, men et veldig sterk innimellom.
Ei natt va de så sterk at jeg drømte babyen kom ut av siden på meg :p
Jm sa at hvis de ble onde eller begynte å kjenne de i ryggen måtte det sjekkes for å hindre tidlig fødsel.
Hadde det ikke forrige graviditet

En uvi kan nok forklare saken ja ;) Men har du vonde, sterke kynnere senere også så bør du få det sjekket. Faren for prematur fødsel er jo mye høyere med tvillinger!

Har mye av det! Begynte skikkelig i uke 18 og blir verre av stress og fysisk aktivitet. Kommer når jeg ligger også. Jeg ble faktisk sykmeldt 50 prosent nå før jul pga dette. Men vet jo at selve kynnerne oftest ikke er farlig. Ble innlagt med kynnere som gikk til premature rier i uke 20med førstemann, kanskje derfor jordmor passer litt ekstra på. Men grunnen var jo da uvi, så var jo ikke kynnerne i seg selv. Synes faktisk det er litt vanskelig å ikke bekymre seg samtidig som det er helt normalt!:)

Og kanskje ikke rart med vondt igår. Fikk påvist urinveisinfeksjon nå også :s

Så ikke denne isted da jeg svarte.. Uff ja da forklarer det saken og bra du fikk det oppklart! Kan jo være litt skummelt

Hadde en liten periode, men er en stund siden no. Pleier som regel å vere ufarlig, men greit å nevne det på kontroller. :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har endel kynnere ja.

Har veldig mye!! Magen er ofte veldig stram! Syns det er veldig ubehagelig :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Trur eg berre har hatt 1 kynner.. Hehe.. I alle fall berre den som har vore så tydelig at eg har skjønt at det var det

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har en del kynnere hver dag. Er 25+4 nå og har kjent det i minst en måned.
I begynnelsen var de ikke vonde, bare ekkelt å gå med stram mage.
Men nå siste uken har jeg fått en del som har vært vonde. Særlig når jeg har vært sliten eller gått mye.

Back
Topp